Net bij de dokter geweest, mijn meisje heeft spruw. :S We waren er op tijd bij, dokter had het weleens veel erger gezien. Hebben een medicijn gekregen en hoop dat het snel weg is. Vind het zo zielig voor haar... Vraag me ook steeds af waar ze het van heeft gekregen, ze krijgt flesvoeding...
Spruw heeft volgens mij te maken met je weerstand. Het is een schimmeltje dat dan de kop op kan steken. En het kan erg hardnekkig zijn. Goed alles schoonmaken dus, anders blijft ze zichzelf weer besmetten. Flessen, spenen, etc. Succes! Welk spul heb je gekregen? Wij hadden toen een geloplossing waar ik elke voeding haar mondje mee moest insmeren. Viel niet mee, mijn dochter was toen pas 2 weken oud.
Ja dokter zei inderdaad dat ik de flessen en spenen weer goed elke dag moest uitkoken. Gaan we dus ook netjes doen. Ik heb een soort drankje gekregen met een pipetje. Aan beide kanten van t mondje wat om en om leegspuiten, en de lipjes en mondhoeken met een wattestaafje en dat spul behandelen. Ik hoop maar dat het gauw helpt. T is dus niet echt iets wat ik had kunnen voorkomen? Voel me zo schuldig... Met 2 weken, ja dat is lastig dan natuurlijk. Heeft ze er lang last van gehad?
Nee hoor je kunt er niets aan doen, wel als je de flessen en spenen niet zou schoonmaken. Want dan blijft ze er last van houden. Stop dus maar met je schuldig voelen en geef je meisje een dikke knuffel Heeft ze er veel last van? Mijn dochtertje toen alleen met drinken. Ze dronk dan even goed en als de 1ste honger over was ging ze huilen.
Dank je voor je reacties. Ik ga mijn meisje zeker lekker knuffelen. En natuurlijk goed die flessen en spenen uitkoken! Ze drinkt haar flessen wel goed leeg gelukkig maar waren net begonnen met fruit en groentehapjes maar zodra ze dat in haar mond krijgt is het huilen geblazen, dat slaan we nu dus maar even over!
mijn meid heeft t ook gehad een poosje terug.maar ze kunnen t ook simpelweg krijgen van dingen die ze in hun mond stoppen.denk maar aan speelgoed enzo...dat doe je ook niet elke keer als t op de grond ligt in de was.ze moeten een weerstand op gaan bouwen natuurlijk... maar ze had idd ook van dat gele spul met zo'n pipetje..ze vondt t niks maar t was zo weg...ook nog ff doorgaan ermee als t al weg is he....
Wat zielig voor je meisje.. heeft ze er ook veel last van? Vaak is het met 2 dagen al weer een stuk beter.. Alles wat in aanraking komt met haar monde heet wassen en steriliseren.. dan ben je er het snelst weer af.. Hier helaas vanaf dat ze 3 weken was zo'n 4 keer spruw gehad... rottig hoor!
Ze stopt momenteel wel veel speelgoed in haar mond ja... Haar tutpoppetjes maar even goed heet wassen dus! T valt mee hoor, hoeveel last ze heeft. Overdag is ze wel vrolijk maar fruit en groente wil ze niet. Ook spuugt ze haar speen weer uit. Daardoor is slapen ook wat lastig nu.
Ze zal toch wel pijn hebben met eten.. zuigen als ik het zo lees! Nou sterkte dan maar.. zal snel beter zijn! Oh en nog even een tip.. nog een dikke week na het verdwijnen van klachten en aanslag door behandelen en heet wassen
Ja t doet wel pijn natuurlijk. Maar tussendoor is ze wel vrolijk. En de flessen drinkt ze wel leeg. Ik heb 24 ml gekregen en elke dag 4x 1 ml: dus het is voor 6 dagen.
Heb je geen herhalings recept gekregen? Anders even zoeken op het forum op spruw.. vast veel tips! Succes.
Nee gewoon kuur afmaken... Maar misschien ook wel omdat het echt nog in t beginstadium was? Dokter zei namelijk dat ik er snel mee was en dat hij wel veel erger had gezien. Dit moest genoeg zijn.
Jesper heeft ook een keer spruw gehad, ook een eenmalig kuurtje gehad en tot nu toe niet weer teruggekomen. Idd al het speelgoed ook even ontsmetten. Jesper krijgt ook flesvoeding, ik denk dat hij het op de creche heeft opgelopen.
mijn zoontje had ook spruw, met 9 dagen al ook wij kregen die gel alleen moesten we volgens het etiket 2,5 ml per keer geven. Dat was veel te veel voor onze kleine spruit... Eergisteren is ons zoontje opgenomen in het ziekenhuis (om een andere reden) en daar zeiden ze dat 1ml voldoende was. Wij waren allemaal aan t stoeien om dat spul in zijn mondje te krijgen en in het ziekenhuis geven ze het nu ook met een spuitje. Dat gaat veel makkelijker