hallo allemaal. wij zijn nu al bijna een jaar bezig om zwanger te worden. tot nu toe nog steeds niet gelukt. heb mijn menstrautie de 23ste gekregen heeft er iemand nog tips van dingen die wel en niet goed zijn? bedoel dingen die je het beste kun doen (die goed zijn om/door zwanger te raken. en dingen die helemaal niet goed zijn als je zwanger wil worden? en nog 1 vraagje? 25 juli menstruatie 25 augustus menstruatie 23 september menstruatie wanneer ben ik dan het meest vruchtbaar? is het altijd 2 weken na de eerste dag van de menstruatie ongeacht duur en onregelmatigheid van een cyclus? heel erg bedankt. groetjes
je kan het het beste uitrekenen als je weet uit hoeveel dagen je cyclus bestaat. links in het menu staat calculator. daarbij kan je uitrekenen wanneer je vruchtbaar bent kijk maar dan weet je het gelijk suc6
Hey Mammie 17. deze site is juist om je verhaal kwijt te kunnen, ongeacht je leeftijd, dus als jij eraan toe bent om voor jullie 2e kindje te gaan, dan is dat jullie keuze. maar ik snap wel dat er naar gevraagd werd, het leek alleen of je je meteen heel erg aangevallen voelt, terwijl het vlgs mij alleen belangstelling is. maar goed, om op je vraag terug te komen. Je kunt het beste het gemiddelde uitrekenen van de cycly. Je eisprong is in principe 14 dagen voor de dag dat je ongesteld wordt, het is die eerste termijn van je cyclus die meestal varieert en dus 14 dagen kan zijn, maar ook langer of korter. Je bent het meest vruchtbaar op de dag voor je eisprong en evt de dag ervoor. In principe niet meer als je eisprong al is geweest. Het zou kunnen dat jullie op de verkeerde dagen klussen. Als je al een jaar bezig bent en je eitje niet voelt kun je of gaan temperaturen of ovulatietesten gaan gebruiken om vast te stellen wanneer nu je eisprong is. Daarover kun je op dit forum erg veel info vinden. Hoe dan ook succes. Liefs, Daan
Helemaal met Daan eens! Je kunt hier gewoon lekker je vragen en verhalen kwijt en of je nu 16 bent of 34 , je bent net zo'n trotse moeder als ons allemaal! Succes met zwanger worden meis! Liefs Nies
dank jullie. en zeker ben ik een trotse moeder. het wilt egt maar niet lukken vind het echt jammer. hou nu goed me dagen bij en hoop dat het snel lukt.
Vertelde gisteren aan mijn man dat ik op een forum aan het 'kletsen' ben en dat ik het zo fijn vindt dat iedereen voor iedereen duimt ongeacht leeftijd. Veel van onze vrienden en familieleden vonden dat we al zo jong getrouwd zijn (op mijn 21ste) en ze weten dus ook nog niet dat we nu voor een kleine gaan, want ze zullen toch wel commentaar hebben! Ik vind het dus heerlijk dat iedereen op dit forum over dat soort dingen niet moeilijk doet! =D> THANKS!
Dat is ook zo Alex, het is een heel fijn forum waar je lekker vertrouwd kunt kletsen zonder veroordeeld te worden. En Mammie17, waarschijnlijk heeft je 2e zwangerschap meer tijd nodig dan de eerste. Bij mijn beide zoons heeft het ruim een jaar geduurd voor het zover was. Je weet dat je zwanger kunt raken dus ik zou me niet al teveel zorgen maken. Geduld is een schone zaak, maaaar verdomde moeilijk om geduld te hebben Liefs Nies
mijn eerste zwangerschap was de eerste keer en meteen raak en nu wil ik het wel en lukt het nog steeds niet. ik heb geduld maar het is zo moeilijk dat lange wachten.
sorry wilde nog ff reageren (beetje laat) bedoelde het ook niet als vooroordeel maar idd om even duidelijkheid te krijgen. Gun het iedereen hoor ongeacht leeftijd. Dus mammie17 succes met zwanger worden meid en je weet iig dat je zwanger 'kunt' raken. Wens je alleen wat geduld toe en wat sonja zegt misschien kun je alvast tempen.
Ik zou ook gaan temperaturen alis het alleen maar om duidelijkheid te krijgen over jou specifieke cyclus. Ik vond het ook heel erg leuk en speciaal om zo mijn lichaam te leren kennen. Heb je trouwens de pil geslikt? heb je dan lang meoten ontpillen of was het meteen weer regelmatig?
Mammie17, Mijn vraag was inderdaad gewoon uit nieuwschierigheid. Ik heb verder geen vooroordelen en ga je ook niet veroordelen. Wat mijn menig ook is, ik kan niet weten hoe jou leven is en hoe jij ervoor staat. Ik wens je dus heel veel succes met zwanger worden toe! Misschien is tempen of ovulatietesten (Persona) iets voor jou. Liefs Manuela
hoe gaat dat tempen eigenlijk precies. en werkt dat ook echt? iemand nog meer tips qua eten ed wat wel en niet goed is om zwanger te raken. dingen die ik zou kunnen proberen en die miss ook wel helpen? groetjes
Zit je nou in ronde 2 of ben je een jaar bezig? in iedeg geval dit staat onder je naam. in je verhaal staat dat je al een jaar bezig bent ? groetjes
Als ik het goed heb was je 14 jaar toen je kleine geboren werd, dat is toch wel vrij jong, hoe heb je dat ervaren? Was het zwaar, viel het mee? Gewoon pure belangstelling hoor, geen aanval oid. Liefs Nies