Vanmorgen begonnen met inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loco1, 8 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Op zich jammer dat je opgegeven hebt, maar je moet natuurlijk ALTIJD je gevoel volgen.
    Vaak komt er de 3e of 4e dag idd een inzinking en erna herpakken ze zich.

Bij Iman heeft het inbakeren wonder verricht. Zij was een huilbaby en we zijn pas met 8 weken of nog later begonnen met inbakeren. Het was hier gelijk een verlichting en ze heeft wel tot 6 maanden ingebakerd geslapen!

2. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Hoi,
    Weet precies hoe je je voel....
    Hier ervaring met twee huilbabys.
    Gelukkig was er bij de laatste de techniek van Inbakeren..
    Ik heb onder begeleiding van een verkooppunt van de pacco een fysioterapeute gevonden die mij begeleide bij het proces, ik vond het ook verschrikkelijk om haar in te bakeren en te beperken, maar het kon niet anders, ze maaide zichzelf telkens wakker.
    Ben met 5,5 week begonnen met inbakeren, het is een pittige tante en heeft 1,5 week verzet getoond...
    Daarna ging het steeds iets beter, ze sliep toen regelmatig.
    Ze heeft tot 6 maanden ingebakerd geslapen, daarna ivm nogsteeds veel huilen opgenomen in zh om te kijken wat er nu aan de hand was.
    Bleek dat ze te weinig vocht kreeg, na 7 nachten mochten we haar weer mee naar huis nemen en sliep ze niet meer ingebakerd.
    Nu ligt ze nog met een safe t sleep om haar middeltje in bed.

Meid het is heel moeilijk, maar probeer even door te zetten, en hopelijk geeft ze zich binnen niet al te lange tijd over aan de rust die ze voelt.
    Het is echt een prachtige uitkomst die pacco doeken.
    Als je nog vragen hebt, mag je me gerust een pb tjes sturen.
    Of om gewoon even je hart te luchten, wanthet is heel zwaar.
    Sterkte.
    Lianne

3. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Hoi,
    Weet precies hoe je je voel....
    Hier ervaring met twee huilbabys.
    Gelukkig was er bij de laatste de techniek van Inbakeren..
    Ik heb onder begeleiding van een verkooppunt van de pacco een fysioterapeute gevonden die mij begeleide bij het proces, ik vond het ook verschrikkelijk om haar in te bakeren en te beperken, maar het kon niet anders, ze maaide zichzelf telkens wakker.
    Ben met 5,5 week begonnen met inbakeren, het is een pittige tante en heeft 1,5 week verzet getoond...
    Daarna ging het steeds iets beter, ze sliep toen regelmatig.
    Ze heeft tot 6 maanden ingebakerd geslapen, daarna ivm nogsteeds veel huilen opgenomen in zh om te kijken wat er nu aan de hand was.
    Bleek dat ze te weinig vocht kreeg, na 7 nachten mochten we haar weer mee naar huis nemen en sliep ze niet meer ingebakerd.
    Nu ligt ze nog met een safe t sleep om haar middeltje in bed.

Meid het is heel moeilijk, maar probeer even door te zetten, en hopelijk geeft ze zich binnen niet al te lange tijd over aan de rust die ze voelt.
    Het is echt een prachtige uitkomst die pacco doeken.
    Als je nog vragen hebt, mag je me gerust een pb tjes sturen.
    Of om gewoon even je hart te luchten, wanthet is heel zwaar.
    Sterkte.
    Lianne

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ach, wat sneu...
    Ik ben enthousiast over inbakeren, maar ik heb dan ook geen 'klagen'. Lize heeft even wat verbaasd gesputterd, maar heeft nooit echt gehuild om het inbakeren. Integendeel, ze heeft er geen last van en laat het allemaal makkelijk toe. Als ze hard had gehuild, zou ik ook gestopt zijn. Ik vind 'laten huilen' vreselijk' en het is me nooit langer dan 5 minuten gelukt. Dus ik snap jouw beslissing heel goed.

Sterkte, het moet zwaar voor je zijn zeg.
    Amber

5. Laat ik zo zeggen dat het op z'n minst 'pittig'is. Gelukkig slaapt ze 's nachts gewoon door. Om 20.00 uur leg ik haar op bed, dan slaapt ze meestal in no-time. Rond 23.00 uur maak ik haar wakker voor laatste voedin en dan slaapt ze door tot een uurtje of 7, dus gelukkig heb ik zelf wel mijn nachtrust, dat maakt dat het beter te handelen is.Gisteren had ze een héle goeie dag..weinig gehuild, maar vandaag is het weer bal hoor..ze stopt pas met huilen als ik haar oppak en dan pas valt ze in slaap. Ze is 7,5 week! Heb ik haar dan al verpest in dat opzicht? ongelofelijk he!
    Nog over dat inbakeren..ze heeft vanaf het eerste moment geprotesteerd..drie dagen lang! en geen 5 minuten, op het laatst zat ik zelf ook te janken..het leek zelfs of ze meer huilde nog dan zonder doeken. De regelmaat die er verder bij hoort, hou ik wel in acht..dus alles steeds in dezelde volgorde. Dan maar zo..deze periode moet toch voorbij gaan op een dag....

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.275
    36.121
    113
    @loco1: je hebt haar in elk geval niet verpest hoor. Weet je wel zeker dat er verder niks aan de hand is? Ik wil je natuurlijk niet ongerust maken ofzo, maar misschien huilt ze wel van de pijn.

Ik ga vanmiddag met jesper naar de ha om te kijken of er met hem misschien iets is, wat nog steeds wordt gedacht is namelijk verborgen reflux. Hij huilt ook erg veel overdag, maar slaapt tot nu toe in de nacht wel goed.

7. HA zijn we al geweest en osteopaat ook..neehoor het is geen pijn..ze ligt er steeds als een prinsesje bij, tot ik haar alleen in haar bedje achter laat, maar gisteren ging het al beter. Heeft ze een uurtje getukt in haar eigen bed..we zullen zie..als ze pijn zou hebben zou ze gewoon door huilen, ook als ik haar pak, maar dan vleit ze zich tegen me aan en vlt ze helemaal vredig in slaap....
    ze weet het dondersgoed al volgens mij....
    maargoed, daarna leg ik haar in haar bedje..en dat gaat goed..ze slaapt een klein uurtje daarna..(vandaag)
    We rommelen zo maar een beetje aan met z'n tweetjes.
    Heb er in ieder geval geen stress meer van, misschien scheelt dat ook voor haar 8) :rolleyes:
    Jij ook sterkte..het is wel erg he dat huilen...
    oh wat is verborgen reflux?nooit van gehoord

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.275
    36.121
    113
    @loco: nee, dan zal het idd geen pijn zijn. Dat scheelt, Jesper huilt namelijk gewoon door als je hem oppakt of bij je houdt. Hier ook minder stress hoor, ik zie het ook als een fase waar we doorheen moeten.

verborgen reflux in het kort: er komt steeds voeding terug omhoog. Bij gewone reflux spugen de kindjes het uit, maar bij verborgen reflux slikken ze het weer in. Je ziet het in eerste instantie dus niet, maar je kunt het wel horen. Jesper 'herkauwt'zijn eten nog een keer tijdens zijn slaap.

9. Oh ok..ach gossie..die kleintjes hebben het ook niet makkelijk he..En je kunt niet meer doen dan allerlei dingen uitsluiten, dus het is goed om naar de HA te gaan.
    Nou sterkte met hem, hoop dat het allemaal meevalt..het is wel heel pittig om je kleintje in de paniek te zien, je wilt zo graag dat ze lekker in hun velletje zitten he!..je zou dan willen dat ze konden praten!
    Meid sterkte..

10. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hoi Mirjam,

Hier nog een positieve ervaring met de PACCO doek.
    Senna is geboren met een hersenschudding (na een mislukte vacuum) en mede daardoor was ze erg onrustig, vooral met haar armpjes. Ze sloeg zichzelf telkens wakker als ze eindelijk sliep.
    Wij wisten ook geen oplossing meer en vooral ik (na een keizersnede en borstontsteking) zat er totaal doorheen.
    Vanaf een week of 7 zijn wij dus ook begonnen met inbakeren. Nog niet op advies van iemand maar gewoon zelf informatie gezocht en uitgekomen bij Ria Blom en de Pacco-doek.
    Ze vond/vindt het heerlijk. Ze is er een totaal ander meisje door geworden. Zo heerlijk rustig. Ze heeft nooit tegen gesputterd, daar waren we wel bang voor. Want vooral dan lijkt het me moeilijk om door te zetten. Maar toch moet je het proberen.
    Senna is nu alweer 13 weken en we bakeren haar alleen nog na de laatste fles van 23 uur. Alle andere slaapjes ligt ze tegenwoordig gewoon in een slaapzakje. Het gaat nu heel goed met haar en met ons.
    Meid, geloof me, ik wist op een gegeven moment ook niet meer hoe het verder moest omdat je zelf gewoon helemaal op bent, maar het komt echt goed! Luister naar je kindje en leg de lat niet te hoog voor je (jullie) zelf. En als je kindje aangeeft graag dicht bij je te willen zijn, dan is dat maar even zo. Dit wordt echt minder na verloop van tijd.

Ik wens je heel veel sterkte met alles, maar ik denk echt dat je een goede beslissing hebt genomen door te gaan inbakeren met de Paccodoek.

Liefs, Dolfijn

11. Jamaar, ik ben er juist mee gestopt. Na drie dagen nog erger huilen dan zonder doek, heb ik opgegeven. Ze raakte helemaal over haar toeren ervan. Ik was er mee begonnen omdat ze overdag niet in haar eigen bed wil slapen, eigenlijk bijna helemaal niet slaapt. Maar 's avonds en 's nachts slaapt ze als een roosje..al vanaf het begin en in haar eigen bedje. Dus, tja..het was meer voor haar, om haar wat meer regelmaat te geven en omdat ik zo mijn handen wat meer vrij zou hebben overdag. Maar het werkt gewoon niet. We hebben al mazzel dat ze gewoon doorslaapt 's nachts en 's avonds. Je kan ook niet alles hebben en nu is het allemaal eigenlijk heel ontspannen en relaxed. Ze heeft tussen 17.00 en 19.00 altijd een huiluurtje, maar dat is wel zo'n beetje alles..ja en als ze honger heeft. Misschien lag het wel aan mijn gemoedstoestand, ik ben nu gewoon relaxed. En ze slaapt overdag ook al veel beter, weliswaar maar even in haar eigen bed, maar ik leg haar nu gewoon in de box. Dat is helemaal niet zo erg..en eerste wilde ik haar persé in haar bed..maarja..wat maakt het uit. En verder knuffelen we nu gewoon heel veel en zie ik wel hoe onze dagen verlopen. Ik heb het maar los gelaten en dat voelt veel relaxter.
    En dit gaat voorbij...

Deel Deze Pagina