hallo meiden Wil jullie even op de hoogte stellen voor diegene die mij allemaal sterkte hebben toegewenst. Na lang wikken en wegen heb ik gekozen voor een curretage ipv medicatie. Gister was ik 9,1 weken zwanger en ben gister gecurreteerd. Het hele gebeuren daaromheen vond ik een hele happening in negatieve zin. Op de uitslaapkamer werd ik wakker van mijn mezelf, ik was hard aan het huilen, zoooo vreemd. Ik ben ongeveer 10 minuten heel emotioneel geweest en daarna werd ik rustiger, mijn vriend mocht gelukkig bij mij komen op de uitslaapkamer. De pijn heeft ongeveer een half uur aangehouden en toen sloeg de pijnstiller aan ( naproxen ). Gelukkig mocht ik al snel weer naar huis en ik bloedde amper, op te vangen met een inlegkruisje was eigenlijk ook al overbodig was bij wijze van. Had een lap van allways erin liggen Toen ik naar bed ben gegaan heb ik nog 2 paracetamols genomen en ben rustig in slaap gevallen. Vanmorgen wakker geworden zonder pijn en zonder bloed. Ik voel niks en bloed ook niet meer. Hoe bizar is dat!? Oohh ik ben echt zoooo opgelucht, ik was zo bang voor de pijn en het bloeden. Maar die angst blijkt nu onterecht. Hoop wel dat ik niet alsnog pijn ga krijgen of ga bloeden. Nu komt dan de emotionele verwerking, nu heb ik al wel het grootste gedeelte gehad. Wist bij 5/6 weken dat het niet goed zat dus heb er wel even de tijd voor gehad. Heb daarin denk ik het moeilijkste al achter de rug. Sterker nog, denk nu alleen maar...fijn we kunnen weer verder met ons leven. De laatste weken stonden alleen maar in het teken van mijn eerste zwangerschap waar we jaren op moesten wachten die niet goed gaat. Dit was heel zwaar maar nu voel ik me echt beter. Misschien een normale reactie en dat het verdriet straks weer komt, dat weet ik niet. Nou wil ik in ieder geval iedereen bedanken die al mijn vragen hebben beantwoord en die mij sterkte hebben toegewenst! Dames, bedankt! Liefs
Ik herken het. Ik zelf vond de curretage (bij mij met 15.5wk) ook lichamelijk niet echt zwaar. Ook ik werd zwaar emotioneel wakker. En heb nog vrij lang geestelijk last van de curretage gehad. Deze inpackt had ik zelf niet verwacht. Ik wens je heel veel sterkte en kracht met dit verlies en blijf er over praten. Dat is toch wel van belang...
heel veel sterkte meid.. ook ik werd huilend wakker.. had zo'n buikpijn.. dat hield tog wel fftjes aan.. mijn man mocht niet bij me.. pas tijdens t bezoekuur mocht hij komen.. daar was ik egt boos om! na n uurtje was de pijn over en werd t bloeden ook minder.. ik bloed nog maar heel erg weinig.. tis meer bruinverlies dan bloed.. ben donderdag gecurreteerd! emotioneel zit ik nog wel s in een dipje..