even een vraag over een aantal "vreemde??" pijntjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonne bloem, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ik heb even een vraag hoor, zal me wel weer veel te druk maken maar goed...

ik ben 20 weken onderweg.. (morgen de 20-week echo, spannend!)

maar heb een aantal rare klachten (al wel n paar week)

al vanaf n week of 9 heb ik zere spier(en) in mn kont... soms zo erg dat ik niet zonder wat waggelen kan lopen, tis net of zo spier vast zit vanuit je stuitje iets naar beneden en opzij zeg maar.. heeel gek...

sinds 2 weken nu (dus vanaf 18 weken) een zere spier in mijn lies (die dikke spier bij je lies naar je been beneden zeg maar)

en waar ik me t meest zorgen over maak en vreemd vind, enorme enorme steken

ze zitten rechts in mijn zij (komen volgens mij ergens vanaf rechts bij mn heup bij mn baarmoeder in de buurt zeg maar)
    soms na zitten dat ik opsta en eerst krom moet staan en dan bijna niet kan lopen en dan naar de wc strompel.... dan doe ik een plas (als zijn t maar 3 druppies!!) en dan is t weg...

tis geen blaasontsteking daar ben ik op getest...
    net ging ik op de fiets naar t centrum heerlijk dacht ik ff met de fiets eruit
    ook dit deed zeer, het is ook oncomfortabel/pijnlijk als ik voorover gebukt zit op de bank bv omdat mijn broek dan drukt...

en... dan t laatste "gekke" kwaaltje... soms word mijn baarmoeder hard...
    harde buik...? bij 20 weken al?

zo, en nu aan jullie de taak mij gerust te stellen of mijn "vreemde" kwaaltjes een naampje te geven, want zal vast normaal zijn maarja bij je 1e zwangerschap weet je dat niet
    en om bij ieder wissewasje de verloskundige te vragen of bellen :D

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    De pijn in je kont lijkt me ischias, heb ik ook gehad, maar is gelukkig weg, alleen als ik lang zit. In je lies misschien ook?

Harde buiken kan goed bij 20 weken, en die stekende pijn lijkt mij met ischias te maken, maar ik zou dit zeker allemaal aan je VK melden! Ze vinden het echt niet erg als je belt!

3. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0

oke, ischias? nooit van gehoord zeg...
    en de steken in de zij (en onderbuik enzo) zijn dat niet gewoon bandenpijnen? of voelt dat anders als steken ?

heb vorige keer van mn kont gemeld maar kreeg enkel n foldertje mee van een soort zwangerschaps bekken cesar therapeute...
    meer met de melding, het hoort erbij... dus achja... die "vaste spieren" in mn kont en lies vind ik niet eens zo erg... maar die gekke steken bij mn buik wel :p tenminste die vind i wat enger, als t hoort nouja dan hoort t :p

wel fij te weten dat harde buiken bij 20 weken al kan, ik dacht dat dat pas later kwam ...

4. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Ik had met 18-19 weken redelijk wat harde buiken een periode, bleek achteraf vlak voor een groeispurt te zijn. Niks om je zorgen om te maken, als het gewoon af en toe is en niet pijnlijk!

Die pijn van die spieren klinken mij ook als ischias....En dan onschadelijk dus maar vooral heel vervelend, en dan zal het ook waarschijnlijk wel blijven de rest van de zwangerschap, de ene keer sterker dan de andere. Dat zou je altijd je verloskundige kunnen vragen! Het kan ook een combinatie zijn van bandenpijnen inderdaad hoor. Ik zou me niet te veel zorgen maken als ik jou was! Op tijd beginnen eventueel met wat oefeningen bij zo'n therapeut kunnen je wel helpen als het erger wordt.

Die steken in je zij... geen idee. Kan je niet last hebben van nierstenen of iets dergelijks? Nierstuwing ofzo? Zou ik in elk geval een keertje aankaarten bij je verloskundige, kijken of ze het niet verder kunnen onderzoeken!

5. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    dat klinkt niet leuk zo nierstuwing
    maar ik lees net het verhaal van mopje (die blijkbaar nierstuwing heeft zie ik net in haar eigen topic) en ZO erg heb ik t niet...

dus t steekt bij mij wel, maar na even plassen en/of bewegen word t juist minder...

+ die me al aankomen, elke keer als ik bij de verloskundige geweest ben beland ik bij de dokter hihi...
    en kom normaal nooit bij n dokter :|

ik had t overigens in t begin van de zwangerschap links... dat is nu weg...
    dus misschien gaat t rechts ook wel weer weg... ?

6. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Over je eerste pijntjes weet ik niets, maar kan je wel zeggen dat harde buiken volkomen normaal zijn!

Ik kreeg ze al op 12 weken! Heb zelfs ooit horen zeggen dat zelfs niet-zwangere vrouwen harde buiken krijgen maar dat gewoon niet voelen omdat je baarmoeder te klein is en te diep zit!
    Dus geen zorgen daarover!!

7. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Pijn in je onderrug/bil heb ik ook. Volgens mij fysio komt het door de hormonen die je banden soepeler maken. Je spieren in je bil gaan dit compenseren door aan te spannen/verkrampen wat je dus voelt. Door die spier loopt wel precies je zenuwbaan naar je been toe.

8. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de VK bellen...mij klinkt het in de oren als BI. Heb het zelf ook en sta nu onder behandeling van de fysio...

Harde buken heb ik inderdaad ook gehad!

9. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    update:

heb 13 dec de 20 weken echo gehad
    alles perfect! gelukkig...

pijn in mn kont is ineens minder tot weg....
    steken in mn zij zijn ineens weg...

enkel nog harde buiken die volgens jullie normaal zijn :p
    die zijn wel naar hoor.. niet pijn maar vervelend naar gevoel en moet daarna vaak plassen...

ik probeer die harde buiken als ze er zijn vaak weg te zuchten :p gek idee van mij dat je zo een spierspanning met een diepe zucht weg krijgt maar ach hahaaha

merk wel dat ze vaak komen door een druk op de baarmoeder, laatst 3 kwartier autorijden aan t einde kreeg ik n harde buik
    of als ik veel dubbel zit of broek er wat indrukt...

kortom.. niet te strakke kleding aan heb ook 2 zwangerschapsbroeken die me lekker zitten de andere 2 niet echt...

Deel Deze Pagina