Ik wil met het feestje van oudste dochter zeepkettingen maken. Ik heb al rond gegoogled op het net en kwam zelf uit op 2 opties: gietzeep met mallen of zelf zeep kneden en uitsteken met vormpjes. De laatste optie lijkt mij het beste omdat ik geen zin heb om die gietzeep te gaan smelten, evt geur en kleurstoffen toe te gaan voegen en in mallen te gaan gieten. Even wat vraagjes dus over de andere optie: - waar kan ik goedkope gekleurde zeepblokken kopen? - waar kan je de geraspte zeep het beste mee mengen om er een figuurtje uit te steken, met water of douchegel? - waar kan je goedkope raspjes kopen met een bakje er onder? Ze hebben ze bij de Ikea wel, maar die zijn 5 euro, zit ik straks hier thuis met 6 raspen... - kunnen de zeepjes ook aan lint geregen worden ipv aan waxkoord of is dat lastig? 'k Ben benieuwd of er veel ervaringsdeskundigen zijn!
Ik lees even mee, 31 maart heb ik ook een kinderfeestje van de oudste. Ik wil ook zeepkettingen maken (alleen ik heb kant en klare zakjes gekocht).
Heb je voor geraspte zeep gekozen of voor gietzeep? Ik ben een beetje 'bang' dat ze bij mij nogal snel klaar zijn als ik ze alleen laat kneden en vormpjes uisteken. (zijn meiden van 9 jr) Maar ik heb ook niet zo'n zin om weet ik hoeveel euro uit te gaan geven voor van die raspjes. Ik zag dat ze ooit bij de kruidvat een aanbieding hadden, dan waren ze een euro of 2, dat vindt ik nog te doen. Ik kan ze daarna ook bewaren voor het feestje van mijn andere dochter. Waar heb jij die kant en klare zakjes gekocht?
Hey Toevallig hebben wij met meiden van mijn leeftijd een workshop gedaan. Zij had kant en klare zeepjes met gaatjes (hartjes, bloempjes en sterretje) erin heel veel kralen, hangertjes, gedroogde sinasappeltjes, wilgentakkies bolletjes enz... Ondanks dat de zeepjes kant en klaar waren zijn we toch ruim 2 uur bezig geweest en anders laat je ze er toch 2 maken 1 voor mama en 1 voor oma ofzo? Je kan ze ook een hele lange laten maken
Ik heb een zeepketting gemaakt met geraspte zeep. Gemengd met een heeeeeeeel klein beetje water en er bolletjes van gedraaid. Die aan een lint geregen met kraaltjes enz. er tussen. Het lintje was wel heel dun en het duurde even voor de zeep droog was. Had de bolletjes aan een breinaald geregen.
ik doe met verjaardagen niet meer aan geld geven, nou leek het mij wel leuk om een paar zeepkettingen te maken als kado, ik heb veel kralen enzo, eigelijk alleen geen waskoorden en zeepjes. ik zou het liefst goedkope kant en klare zeepjes kopen, dat rapsen enzo lijkt me maar ingewikkeld, dus wie heeft een tip daarvoor. Sorry ts als ik het niet mag vragen in je topic zal ik een nieuwe openen.
Nee, ik heb geen geraspte zeep maar kant en klare zeepjes. De meiden zijn rond 10 jaar. Ze hoeven alleen te rijgen. Van te voren doen we nog oud hollandse spellen dus we hebben niet al te veel tijd voor de zeepketting. Ik heb de zakjes gekocht op MP.
Ik had een rasp van ikea, zo´n handding. En dan boven een pannetje raspen. Beetje water erbij en op het vuur een massa laten worden (laag vuurtje en goed roeren met garde.) Als het een massa is deed ik het op een bakplaat met bakpapier en rolde ik het uit tot een mooie dikte. (deed ik met een taartschep, of hoe heet zo´n plat ding..)Dan even laten drogen en dan uitsteken. Had bij hema mooie vormpjes gevonden. Die van action zijn niet zo mooi. (de hartjes).. dan de zeepjes laten drogen en met een sate prikker stak ik er dan gaatjes in van voor naar achter of van boven naar beneden. Als je de ketting gaat maken deed ik een lint door een naald met een groot oog en zo steek je het lint (of bindtouw) door het zeepje, zo ook met kralen enzo. Dan moeten er wel flinke gaatjes in de kralen zitten overigens. Mijn ervaring is dat witte zeepjes mooier is dan gekleurde. Ik gebruikte vaak Dove maar die zeepjes braken snel. Verder kocht ik zwitsal zeep, dan ruikt het meteen zo lekker. Die zijn wel veel harder als ze zijn gedroogd. Bij de action heb je zakken met schelpen waar je een gaatje in zou kunnen boren, en daar hebben ze ook wel lint en kralen volgens mij. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Ben alleen bang dat wanneer je de zeepjes dezelfde dag aan de ketting wil hangen dat er veel breken omdat ze nog te zacht zijn.. zeker als je ze vast wil binden aan het touw of lint, dan scheur je gauw het stukje door. Misschien eerst zelf even oefenen?