Vanmorgen inenting, baby krijst enorm nu :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lichtroze, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Nee sorry, bij ons ook bij 2 maanden.. Was even in de war...

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Je stelt wel moeilijke vragen :D Ook die zoek ik straks even voor je op; ik moet mijn knul gaan halen bij de GO (ik werkte thuis vandaag). Je kreeg er in ieder geval 4 van, maar na onderzoek bleek dat je met 3 ook beschermd was, dus lieten ze er eentje weg... Ik kom er later op terug. Misschien kan Google je in de tussentijd helpen.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het normale schema is 2-3-4 maanden de dktp en aanverwanten, dan bij 11 maanden herhaling. Bij 14 maanden dan de BMR en dan bij 3jr9mnd nog een keer herhaling dtp.
    Maar: dat is gewoon het standaardschema, daar mag je van af wijken :)

Wij zijn begonnen met 7 maanden, (plan was 6, kwam wat ziek-zijn tussen, dus afspraak verzet). Voordeel is dan dat de dktp maar 2 keer hoeft en dan na 6-7 maanden dus die herhalingsprik. Scheelt een vaccinatiemoment :)
    Maar je zou dus ook nog veel later kunnen vaccineren, net wat je wilt. In principe heb je recht op die vaccinaties tot je kind 18 is, vertelde CB mij.

4. raspberry

DKTP is dat, maar daarvan worden nog steeds 4 gegeven: bij 2-3-4 maanden en bij 11.
    klopt trouwens dat 1 minder kan, en zeker als je wat later begint met vaccineren, maar RIVM heeft gek genoeg (voor zover ik weet, heb het laatste jaar daar verder geen nieuwe info over opgezocht), daarmee nooit besloten er eentje te laten vallen...

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee dat was niet de DKTP, dat was de pneumokokken... Niet er gelijk van uit gaan dat een ander niet goed op de hoogte is ofzo ;)

Baby’s krijgen één prik minder tegen pneumokokken - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

Pneumokokken - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

http://www.rivm.nl/dsresource?objectid=rivmp:228827&type=org&disposition=inline&ns_nc=1

6. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Huh.. Mijn meisje heeft dr eerste inentingen met 1 maand al gehad :S

7. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is vroeg. Heerste er misschien wat in jouw omgeving?

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Volgende keer de bovenbeentjes een paar dagen van tevoren inmasseren met Arnicazalf. Hier nog nooit rode plekjes gehad waar de prikjes zijn gezet.

9. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Thirza heeft nog van alle prikjes echt ontzettende last gehad, alleen ik heb nooit pcm gegeven omdat dit slecht zou zijn??

10. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Ow Dank voor jullie antwoorden. Ik dacht even dat het bij m'n dochter misschien verkeerd geregeld was. Maar ik zie dat meerderen met 2 mnd hun eerste prikje hebben gehad

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.036
    6.151
    113
    Happyland
    Hier ook hoor, ze was 8 weken bij de 1e inentingen.
    Waar ik van geleerd heb is dat je ze beter niet kunt laten inenten als ze verkouden zijn. Dat was hier met 11 maanden. De verpleegkundige vroeg nog of we niet beter konden wachten, maar mama was eigenwijs.:)
    ( ik dacht dat zal vast loslopen en dan zijn we er maar vanaf)
    Agossie, ze werd er goed ziek van. Eerst ondertemperatuur en vervolgens in no time hoge koorts, zo zielig!!!!
    De volgende prik is volgende maand en no way dat ik weerga enten als ze verkouden is!

12. raspberry

Oh, OK, dus de 4maandenprik is er dan maar 1, ipv 2 tegelijk.
    Weer wa wijzer, thanks :)

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier werd het door de ka in het ziekenhuis juist geadviseerd om te doen als je denkt dat het nodig is.

Opzich heeft koorts een functie en is niet per definitie slecht. Alleen als je kindje echt veel last heeft kun je soms beter pcm geven.

@ ts, een reactie kan er bij horen en nu een heftige reactie wil niet zeggen dat de volgende keer weer een heftige reactie geeft. Niet elk kindje reageert hetzelfde. Mijn oudste heeft nooit ergens last van gehad met inentingen en bij mijn jongste is het bijna elke keer drama.

Deel Deze Pagina