Groeiecho - (te) groot hoofd

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Franky, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Franky

Franky Lid

15 jan 2013
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben nu bijna 32 weken en heb gister de groeiecho gehad. Hiervoor had ik geen indicatie, ik heb geluk dat mijn VK familie van me is. Het was gewoon weer even lekker naar mijn ventje kijken :D.

Nu komt het: ze begint het hoofdje op te meten en deze kwam uit op 94% terwijl het gemiddelde 50% is! Het buikje zat ergens in het midden en het botje van zijn bovenbeen kwam uit ergens in de 20%.

Ons ventje wordt nu geschat op 2 kilo en dat is wel erg veel voor 32 weken. Ik ben best bang dat ik een erg grote baby krijg maar waar het mij nu echt om gaat is dat mijn kindje uit proportie lijkt.

Ik heb wel eens gelezen dat het kan zijn dat bepaalde lichaamsdelen eerder een groeispurt krijgen en daarna weer stilstaan en dan wordt de rest bijgetrokken zeg maar. Klopt dit ook?

Ik zag al helemaal voor me dat onze kleine een groot hoofd heeft met erg korte benen...dus mijn vraag voor mijn vk was of dit ernstig is of wijst op een afwijking. Ze zei van niet.

Ze heeft me wel meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor nog een groeiecho en om mij te laten testen op zwangerschapsdiabetes. Die afspraak heb ik morgen.

Die zwangerschapsdiabetes lijkt me sterk aangezien ik totaal niet in de risicogroep val....maar je weet maar nooit.

Heeft iemand dit ook gehad en zijn de maten van je kindje tijdens je zwangerschap toch nog meer gelijk getrokken?

2. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Vind het nog een aardig groot verschil 94% terwijl dat gemiddelde 50% is....

Mischien verkeerd gemeten,

ze maken allemaal wel rond dat termijn een groeispurt en kan zo weer stil staan het hoofdje en dat de rest groeit.
    En voor zwangerschapsdiabetes hoeft het niet erfelijk te zijn.

Hoop dat het bij de volgende echo allemaal goed is met jullie mannentje

3. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Bij onze zoon werd het hoofdje bij 32 weken geschat op 37 weken en 5 dagen. Zijn buikje lag ongeveer 3 weken voor op schema, terwijl zijn beentjes qua groei op 31 weken werden geschat. De gynaecologen dachten dat hij met 40 weken wel 9 of 10 pond zou wegen, maar hij woog bij de geboorte (40 weken en 1 dag) 4045 gram, dus dat viel wel mee. Uiteindelijk wel een keizersnede geworden omdat zijn hoofdje niet diep genoeg in het bekken daalde toen ik al volledige ontsluiting had. Hij zag (en ziet er nog steeds) perfect volmaakt uit en hij doet het fantastisch! Geen reden tot zorgen dus, dat de metingen zover uit elkaar liggen wil niets zeggen, je kindje ziet er echt niet anders uit dan andere kindjes;) succes en probeer te genieten!

4. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    P.s. Ook bij zoveel verschil in groei gaat het om centimeters en dat zie je na de geboorte echt niet!

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik vind 4 pond bij 32 weken nog wel meevallen eigenlijk.
    Mijn kinderen waren op dat termijn al ruim 6 pond!

Mijn kinderen waren beide macrosoom( 8 en 10 pond)
    Goed dat je voor de zekerheid bent doorgestuurd.

6. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    2kilo bij 32 weken is normaal van gewicht, mijn zoontje werd op 32 weken al 2600gram geschat (liep 5 weken voor op groei) en woog 4,5 kilo bij 39.4 weken.

Je moet er toch altijd rekening mee houden dat dit schattingen, wacht het nog even af maar bij grote kinderen kan je ook een prima bevalling hebben hoor ;)

Hier trouwens geen suikers, gewoon grote jongen!

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    ja ik had bij de groeiecho's ook veel dingen te groot waaronder hoofdje, en bij ons was ie ook wel aan de grote kant (een hoofdje van 37-38 cm wat voor een 38 weken zwangerschap - baby wel groot is, hierdoor totaalruptuur gehad, hier bleken achteraf suiker toch niet helemaal goed te zijn en daar heeft ie wel wat last van gehad!

De tweede had weer een heel klein hoofd maar 32 cm ja daar heb ik geeneens voor hoeven persen LOL

Alletwee waren ze dik 8 pond met 38 weken ingeleid.

8. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    mijn dochter werd met 30 wkn 1780 gram geschat. met 42 weken geboren met een gewicht van 3500 gram.
    dus 2 kilo met 32 weken is volgens mij zo zwaar niet.

9. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Ik had wel suiker. Mijn zoontje werd bij 36.5 weken op 3630 gram geschat. Hij is ter wereld gekomen met 38 weken en 1 dag en toen woog hij 3890 gram.

Een vriendin van mij viel ook totaal niet in de categorie van zwangerschapsdiabetes maar die had het dus wel. :)

Deel Deze Pagina