Vanmorgen opgezette en hardere onder buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Robano, 8 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robano

Robano Lid

7 jan 2023
    25
    4
    3
    Vrouw
    Hoi dames, vanmorgen toen ik wakker werd viel mij op dat mijn onder buik enorm opgezet (dik) en wat harder was tot aan mijn navel. Nadat ik naar de wc was gegaan was het weer weg??? Herkennen jullie dit?

2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Dat is je baarmoeder door je volle blaas word die omhoog geduwd is heel normaal!

3. Robano

Robano Lid

7 jan 2023
    25
    4
    3
    Vrouw
    Oh echt waar? Kan en gebeurd dit dan al zo vroeg? Want ik heb gister met cb digital 2-3 weken getest…dus zou ik 4-5 weken zwanger zijn.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zo vroeg is dat denk ik niet je baarmoeder. Waarschijnlijk gewoon een volle blaas. Dat geeft ook een harde bobbel onderin je buik.

5. Robano

Robano Lid

7 jan 2023
    25
    4
    3
    Vrouw
    Dus die enorme verdikking (alsof er een halve bal onderin mijn buik lag, en ook te voelen was) kan ook mijn blaas zijn geweest? Ik kan morgen pas bellen naar de verloskundige voor een afspraak, maar na vanmorgen raakte ik (en ook mijn vriend die wakker werd van mij) lichtjes in paniek.

6. WWJD

WWJD Niet meer actief

Tijdens de zwangerschap (al vroeg kan dat) zorgen hormonen ervoor dat je darmen wat ontregelen. Daar kan je best last van hebben. Bij mij begon dat wel pas met een week of 6.

Suzi98 vindt dit leuk.
  7. Robano

Robano Lid

7 jan 2023
    25
    4
    3
    Vrouw
    Dank je wel WWJD voor je reactie. Dit is ons tweede, maar bij ons eerste had ik dit pas met 20+. Daarom schrok ik en mijn vriend hier vanmorgen van. Want de laatste keer dat ik ‘ongesteld’ was, was ook niet zoals het normaal gaat. Ik ‘bloede’ maar 4/5 dagen heel lichtjes, wat normaal echt wel 6/7 dagen is (wat licht begint, erger gaat worden en dan weer afzwakt).
    Waardoor ik nu begin te denken dat vorige keer helemaal geen echte menstruatie was. Maar als dat zo zal zijn kon ik gister geen 2-3 weken testen met cb…voor mijn gevoel ben ik verder en langer dan 4-5 weken (ook mijn buikpotigen’s) maar dat zegt en betekent natuurlijk niet veel…maar voor mijn gevoel ben ik al langer en verder dan 4-5 weken

8. Robano

Robano Lid

7 jan 2023
    25
    4
    3
    Vrouw
    Foto van vanmiddag en als ik deze vergelijk met de eerste zwangerschap was dit pas voor het eerst op 20+ weken

Bijgevoegde bestanden:

9. Robano

Robano Lid

7 jan 2023
    25
    4
    3
    Vrouw
    Sorry voor al het stof trouwens op de spiegel o_O zie nu hoe erg het is op de foto :oops:

Natuurlijk weet ik dat elke zwangerschap anders is, maar past deze buik bij 4-5 weken? Want mijn gevoel zegt dat ik verder ben dan dit…ondanks dat ik niet weet wanneer mijn eisprong was (normaal voel ik die heel goed, maar afgelopen maand(en) niet)

10. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.884
    6.414
    113
    Ik kon bij mijn tweede zwangerschap al razendsnel geen gewone broeken meer aan, deels omdat het al snel wat te strak zat, maar ook omdat mijn buik minder ‘meegaf’ en het gewoon heel onprettig voelde. Bij de eerste was dat met 12 weken of iets daarna. Kan me dus best voorstellen dat er hormonaal al zoveel veranderd, ook al is het nog vroeg, dat je er wat van voelt en kan zien.

IsabelD vindt dit leuk.
  11. Precious03

Precious03 Bekend lid

5 dec 2022
    972
    616
    93
    Vrouw
    Ik had ook behoorlijk snel een opgezette en pijnlijke buik, maar dit trok na een week weer weg. Waarschijnlijk de darmen.

12. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik kreeg bij de derde al de vraag of ik zwanger was voor ik het zelf wist (door de test) omdat diegene vond dat ze dat kon zien aan mijn buik:rolleyes:

Dus bij een volgende is het zeker niet gek als dat a eerder zichtbaar is hoor.

En dat je verder bent zou kunnen natuurlijk maar weet je pas met de echo dan.

Deel Deze Pagina