tijdstip ovulatietest en piepende darmen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Caatjeh, 21 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Lieve dames,

Nog een vraag over ovulatietesten.
    Ik heb gehoord dat in de ochtend testen met de eerste urine niet zo goed is. Klopt dit?

Daarbij heb ik zowel deze als de vorige keer last van borrelende en piepende darmen in de periode na de ovulatie. Heeft dit met hormonen te maken? Ben nu 4 maanden gestopt met de pil.

Groetjes Caroline

2. Niet meer actief

Het beste kan je NIET testen met ochtendurine idd, maar rond 11:00 met je 2e plasje bijvoorbeeld.

Van je darmen? Geen idee...

3. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Weet je waarom dat zo is?
    Geeft het een slechtere prognose mbt ovulatie?

4. Niet meer actief

moet je ff googlen meid, want dat kan ik je niet zeggen ;)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je ochtendurine is veel geconcentreerder en zo kan je dus een valse LH piek waarnemen. Je kan dus inderdaad om 11u testen of bijvoorbeeld altijd s'middags op hetzelfde tijdstip. Ze zeggen dat je de 4 uur ervoor niet mag hebben geplast en niet teveel gedronken mag hebben, maar ik heb daar nooit op gelet en het werkte wel bij mij.

Dat van die darmen weet ik ook niet hoor...

groetjes,
    Snoopy

6. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Ik vroeg mij dit ook al een hele poos af. Maar deze maand dus het bewijs! Zaterdagochtend getest (ovulatietest) en negatief, maar wel kramperig gevoel wat ik niet kon plaatsen. Rond 6 uur savonds dacht ik, toch nog maar een keer testen.. En wat bleek? Positieve test! Dus ik test nu NOOIT meer sochtends, wat zo kan je er dus bijna een dag naast zitten ;) en je ei missen...

7. hopes

hopes Bekend lid

24 nov 2006
    804
    0
    0
    nederland
    ik durf er ook niet van uit te gaan, wij klussen om de 1 of 2 dagen...hahahaha en dat drie weken lang...pfffff hihihih

8. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Ief,

Zou het niet kunnen dat de eerste negatieve test toch correct was, en dat je waarde gedurende de dag langzaam omhoog is gegaan. Of kan dat niet zo snel?

9. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Hoi Caatjeh,
    Ik denk idd dat de LH waarde in de loop van de dag gestegen is (wat ook bij een hele boel ovulatietesten staat beschreven, maar ik was natuurlijk weer eigenwijs en wist het natuurlijk beter ;)). Maar het klopt dus wel wat ze zeggen. Sochtends kan je je LH waarde nog niet testen met je 1ste plas. Dus voortaan maar rond 1 uur smiddags testen...
    Maar wat bedoel je met piepende en gierende darmen?
    Groetjes Ief

10. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Hoi,

Ik heb regelmatig een rommelende buik, die af en toe een hoge geluidjes maakt. Vergelijkbaar met de geluiden als je honger hebt. Niet heel erg, maar het valt me nu zo op. En ik had het ook de vorige maand.

Maar het kan ook dat ik er nu meer oplet omdat ik graag zwanger wil worden.

Deel Deze Pagina