Hallo allemaal, Ik heb een vrienddin die mij helemaal in blijdschap opbelde en zei Wilma ik ben zwanger!!! waarop ik zei huh? dat kan helemaal niet je hebt net 10 dagen geleden je ongi gehad net als mij weetje nog? ... ze draafde maar door. Ik zei nou sorry dat geloof ik niet dat moet ik zien Ze had nog een oude kv test liggen die heeft ze gedaan, en jahoor een streep niet super vet maar wel een streepje. nu denkt ze zwanger te zijn, kan dat????? ze gebruikt ook de clomid (net als ik) en ik zei joh dat kan daar wel van komen. en heb geprobeert haar mogelijke zwangerschap uit haar hoofd te praten. (om zo een teleurstelling te voorkomen) maar ze denkt echt dat ze zwanger is kan dat wat denken jullie? kan je uberhaupt testen 10 dagen na je nod. of heeft ze een eisprong getest? Liefs Wilma
Als ze 10 dagen na haar NOD een positieve test heeft, moet ze al eerder zwanger zijn geworden en was de bloeding geen menstruatie. Dan zou ze nu ruim 5 weken zwanger moeten zijn. Je kunt niet 10 dagen na je NOD positief testen, omdat je dan helemaal nog geen eisprong hebt gehad! En een zwangerschapstest kan ook niet reageren op Clomid, alleen op Pregnyl. Maar dat heeft ze niet onlangs gehad. Of de mogelijkheid bestaat dat de test vals positief is, of een indrooglijntje. Als ik haar was, zou ik het melden bij de gyn en om een bloedonderzoek vragen.
Misschien was haar ongi wel een eisprongbloeding. Dan zou ze nu 10 dagen na eisprong zitten en dat kan een lichte test verklaren! was de test nog wel houdbaar of buiten datum ?? omdat je spreekt van een oude kv !
Tja... idd dat zei ik ook al maar ze voelde zich naar en anders dan anders. ze had nog een kv test liggen en dacht ik doe hem! maar nu zit zij ermee !
Ah okey ja precies zo zit het!!! maar als ze nu 5 week zwanger is zou ze een dikke vette lijn moeten krijgen geloof ik! nouja ik heb genoeg informatie heel erg bedankt @ Astrid ik heb gevraagd of de test nog houdbaar was, en ze zei dat hij nog tot 2011 houdbaar was.
Dat is inderdaad wel zo. Als je ruim vijf weken zwanger zou zijn, heb je niet een hele lichte test. Dan moet de streep er in principe van af knallen. Omdat ze Clomid heeft gehad, kan haar eisprong ook niet veel later zijn geweest. Ik neem aan dat ze voor controles is geweest, of ovulatietesten heeft gedaan om te kijken of de Clomid aansloeg? En ze is dus wel gewoon ongesteld geweest, met helderrood bloed en stolsels? Het kan zijn dat er wel iets gaande is, maar dat het niet goed zit en dat het niet helemaal afgestoten is tijdens de bloeding. Dat zou ook nog een lichte streep kunnen verklaren. Ze kan het beste de gyn bellen en om een bloedonderzoek vragen. Want als er iets gaande is/is geweest, dan heb je grote kans dat de Clomid nu ook niet aanslaat en dat ze sowieso niet verder kan. En hormoongebruik is ook niet goed, mocht ze wel zwanger zijn. Dus er moet in elk geval duidelijkheid komen. Laat je even weten hoe het afgelopen is?
Ja he dat dacht ik ook het moet er dan vanaf knallen. weet nog toen ik zwanger was met 7 week dat het echt een hele donkere streep was! Ik ga je natuurlijk op de hoogte houden, ze bedankte je voor je uitgebreide text ze heeft even mee gelezen. zo had zij er helemaal nog niet over na gedacht. nogmaals thanks En ik ga zeker weten je op de hoogte houden. Trouwens gebruik jij ook clomid en of heb je het gebruikt? voelde jij je verder helemaal okey? ik heb het nu voor de eerste keer maar heb nog nergens last van een beetje trillerig en opvliegers en prikkelbaar. Groetjes Wilma
Ik heb twee jaar Clomid gebruikt, eerst om alleen een eisprong tot stand te laten komen, later in combinatie met IUI-behandelingen. De bijwerkingen die je beschrijft, had ik ook vaak. Duizeligheid en opvliegers had ik het meeste last van. Wel erg vervelend! Hopelijk slaat de Clomid meteen goed aan! Succes & als je nog vragen hebt, dan stuur je maar een berichtje!