Onbeschoft?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dames,

wat vinden jullie hier nou van? :

Ik had een huishoudelijk apparaat op Marktplaats gezet voor 2 euro.

Na 2 dagen werd er al op gereageerd. Er werd een bod van 2 euro gedaan op de website zelf en ik kreeg een mail van die persoon dat haar man het apparaat wel op zou halen vanmiddag rond de klok van 2 uur. Ik stuurde een mail terug dat ik ermee akkoord ging en dat ik ze om 2 uur hier verwachtte.
    Als dat apparaat opgehaald zou zijn zouden we nog even bij iemand op de koffie gaan....

Kwart over 2: nog niemand! Dus ik besloot maar even te bellen met het mobiele nummer wat in hun mail stond. Ik wilde ze even vragen of ze het adres wel hadden (want was daar niet zeker van) en of ze nog geinteresseerd waren. Enfin..... ik belde. Krijg ik de voicemail van die vrouw. Daarna word ik gelijk door haar teruggebeld:

Ik neem op: "Met Barbara"
    Zij: "Met Truus" (Ze heet normaal anders)
    Ik: "zijn jullie nog geinteresseerd in mijn ....?" (huishoudelijke apparaat)
    Zij: "uy4g37usgbdhjsdghjsdbhjdbsdf"

Ze zei iets heel onverstaanbaars en verbrak de verbinding. Ik dacht dat er iets mis gegaan was dat ze de verbinding verbrak. Dus ik besloot er dit keer maar even een smsje van te maken. Ik schreef haar of ze nog interesse had in ...... en of ze mijn adres wel hebben. GEEN REACTIE!!!!!!

Toen zijn we om 15:00 maar weggegaan, naar waar we koffie gingen drinken.
    Baalde zo van dat mens. Heb flink lopen schelden op d'r. Zitten we voor nop te wachten op zo'n muts die helemaal niet op komt dagen en niet op mail, telefoon of sms reageerd. Ik was flink chagrijnig. En ik zat mijn tijd ook nog te verdoen voor die twee eurootjes, op zaterdagmiddag.

Zo, wou ik ff kwijt!

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    tja.. ach.. ik zou me er niet zo druk om maken... zeker omdat het maar over 2 euro ging (die je alweer kwijt was aan t bellen en smsen)

trouwens, ben wel benieuwd welk huishoudelijk apparaat dat mag zijn voor 2 euro.... :D

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Tja..bij Marktplaats heb je het wel vaker,en niet te druk over maken hoor ;) al zou k ook wel een beetje teleurgesteld zijn dat ik heel de middag had thuisgezeten :(

4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.152
    113
    Home
    ik kan me goed voorstellen dat je baalt, op je vrije zaterdag te zitten wachten en dat ze nog niet eens het fatsoen heeft om even af te bellen. maar dat heb je wel vaker bij marktplaats.

5. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Aaarghh ja dat vind ik dus ook onbeschoft. Vorige week zondag had ik dus ook met een grietje afgesproken die voor een kitten zou komen kijken. Ik was alleen thuis met de kleine maar ik had het voor elkaar dat ik ons allebei gedouched en aangekleed had klaar zitten op het afgesproken tijdstip (vind ik nog best een uitdaging als verse moeder met baby van 6 weken) komt dat mens niet opdagen. Reageerde ook niet op telefoon en ik kreeg geen reactie op mijn mailtje. Ik begrijp niet wat nou de moeite is om even te laten weten dat je niet komt? Zit ik hier met m'n poes...

6. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik herken het hier was het met een draagzak.
    kreeg mail of ike ven wilde bellen. Nou vooruit ik bel.
    dus wij afspraak gemaakt ik me adres en alles gegeven.

Dus wijw achtne niemand thuis wij bellen ja sorry is wat tussen gekomen, okee vooruit normaal bel je dan om het af te zeggen maar weet niet wat er was gaat me niks aan ook dus ik zeg okee maar u heeft nog intresse. Ja dat heb ik zeker ik bel vanmiddag voor een nieuwe afspraak.

Okee ik wachten niet gebeld, dus dacht bel zelf even.. eerst hoor ik gragldkasjgwqehj okee dacht inderdaad gaat wat mis. Bel ik half uur later weer krijg ik een gozer aan de lijn. Die beweert die mevrouw niet te kennen terwijl ik ze naast hem hoort praten. Toen heb ik gezegd okee dan niet.. en opgehangen en dacht krijg dan de schijt maar lekker zeg!! Pffff thuis blijven voor iemand die je dan, en dan oppeens op zo manier spelen dat je geen intresse meer hebt. Sorry zeg het zelf gewoon van heb geen intresse meer

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Och dat heb ik inmiddels ookal zo vaak meegemaakt.

Vaak zet ik er alijd bij dat ik handgeld wil want ze zeggen nogal een keer ja ik kom het straks wel ophalen en ze komen dan niet opdagen.

Wat mij dus al is overkomen met een bankstel

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mja ach ik heb t al eens andersom gehad. Afgesproken dat ik wat koop en het dan vanmiddag kom halen en dat ik dan dus wel het adres moet hebben!
    De afspraak was al rond maar het adres waren ze vergeten erbij te zetten.
    Zou om 1 uur daar zijn en het was 9 uur. Nou heb 2 uur lang mn email zitten bekijken of ze me t adres gemailt hadden onderhand. En om half 1 maar nog n mailtje gestuurt dat het nu niet door kon gaan omdat het minstens 3 kwartier rijden was dus werd het sowieso dan n andere afspraak. Erg fijn allemaal op n zondag dat de jongens ergens heen hadden gewilt....

Nooit meer wat gehoord!

Maar gelukkig koop en verkoop ik ook veel op MP dat t wel goed gaat :)

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Natuurlijk is dat harstikke onbeschoft! Al vraag ik me wel af wat het is voor 2 euro.

10. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.594
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ach ja,zo vaak meegemaakt.Uiteindelijk zijn we alles kwijtgeraakt hoor; )

11. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Wat onbeschoft maar helaas ook heel herkenbaar.
    Ook ik ben benieuwd wat je te koop had voor 2,- haha

12. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb de naam van het apparaat er niet bij gezet omdat ik vond dat het er niet toe deed. Maar als jullie het dan zo graag willen weten: ik deed/doe een blender weg. Ik dacht: ik kan er geld voor vragen of ik kan hem naar hergebruik brengen, vandaar dat ik er maar 2 euro's voor vraag. Het is een beetje een sta in de weg. We gebruiken dat ding niet. Ooit heb ik hem een keer gekregen van mijn zus.

13. Fatimaa

Fatimaa Actief lid

4 aug 2009
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is niet erg aardig om het op zo'n manier aan te pakken.
    Gewoon even afbellen kan ook?
    Wij deden een keer een elektrische kachel weg (gratis).
    2 mannen kwamen dat ding ophalen, ze kwamen boven en niet eens een bedankje of wat dan ook liepen gewoon weg met dat ding en klaar. Dat vond ik nou heel raar. :(:(
    Of ligt dat aan mij?

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Fatimaa, dat is zeker niet netjes.

Ik heb ook een keer gehad dat ik een rieten stoel weg deed en die werd dus ook opgehaald. Die vrouw had toen een bosje bloemen voor me meegenomen. Het gaat me niet om de heb maar dat ik toch een vriendelijk gebaar van zo'n iemand.

15. Fatimaa

Fatimaa Actief lid

4 aug 2009
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Barbara,
    dat is echt heel aardig van die mevrouw ja.
    Soms toch raar dat de een dat ook helemaal niks kan schelen en maar wat doet en de anders juist weer heel beleefd zijn.
    Ik heb ook wel eens gehad dat een mevrouw met dochter een bed kwam ophalen en onze poes was toen zwanger.
    Via de email heel aardig iedere keer vragen of ze al bevallen was hihi.
    Maar het gewoon weglopen zonder iets te zeggen??
    We wezen aan waar die stond en weg waren ze.
    Dat noem ik nou redelijk onbeschoft. :$
    Ik zie het al voor me ik loop ergens binnen neem het mee en loop zo weg.. Kan het me echt niet voor stellen.

16. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Och ja MP! Ik word er ook knettergek van! Mensen die bieden en vervolgens nergens meer op reageren, of hun bod verwijderen op het moment dat je ze mailt dat je akkoord gaat. Of mensen die niet komen opdagen, of mensen die onderhandelen als een gek en je dan eindelijk overstag gaat en je bankrekeningnummer geeft, ineens niets meer van zich laten horen. Dan denk ik killll!! Maar idd, het is MP, dus...

Zo heb ik een dame waarvan ik een boek wil kopen waar ik al een week of 1,5 mee probeer een afspraak te maken om het boek op te halen. Nou, de afspraak staat dan eindelijk voor morgenavond, maar ik heb het al 3 keer gevraagd en 3 keer geen adres van haar gekregen en ze reageert 2 of meer dagen later pas op mailtjes, dus ik vrees dat ik voor morgenavond geen antwoord van d'r heb. Dus waar ik morgenavond naartoe moet? Joost mag het weten! :) Ik denk dat zij morgenavond op mij gaat zitten fitten dat ik niet op ben komen dagen.. Tja! :D

17. Fatimaa

Fatimaa Actief lid

4 aug 2009
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja dan kan je lang zoeken waar je moet zijn..
    Boeken kun je ook gewoon per post verzenden met postzegels (als die door de brievenbus past).

18. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ja dat weet ik, maar zij woont ook in Amersfoort en het is een dik boek wat niet door de brievenbus past, dus ik dacht ik haal hem gewoon op. Ik ben echt benieuwd of ik het adres krijg... :)

19. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Gelukkig zijn we allemaal anders. Want wat die mannen jou flikten, is echt onbeschoft. Ze krijgen het al gratis en dan niet eens bedankt zeggen en zo weglopen. :$

Dat van je kat is inderdaad ook erg aardig van die vrouw.

@ Ozgul, ook raar zeg. Die vrouw verkoopt toch zelf haar boek? Dan moet ze toch ff een gaatje vrijmaken dat ie opgehaald kan worden?

Wat heb je toch rare mensen op de wereld.

20. Fatimaa

Fatimaa Actief lid

4 aug 2009
    133
    0
    0
    NULL
    NULL

O dan kan het niet idd.
    Laat het ons weten of het gelukt is.

Deel Deze Pagina