Hoe spelen jullie met je kind?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fleur1, 11 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Misschien een hele rare vraag maar ik speel overdag heel wat af met daan maar ik ben het wel een beetje beu.
    Dus nu hoop ik dat mensen me kunnen helpen met nieuwe inspiratie.
    Autosiedere dag en torensbouwen die 10 tellen staan verstoppertje kiekeboo speel ik al hele dagen.

Hoeveel tijd spelen jullie ongeveer op een dag met je kleine?

Groetjes Fleur

2. Hester

Hester Niet meer actief

Mijn baby is een stuk jonger, maar ik laat hem ook heel wat tijd alleen spelen. Lekker in de box met een speeltje dat geluid maakt of een knuffel en ik zet hem ook wel eens 10 minuten voor de TV (zender BabyTV). Je kunt niet 24/7 met je kind spelen, hij moet ook zichzelf vermaken op die momenten dat je wat anders wil / moet doen (huishouden enz).

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    hij speelt ook heel wat voor zichzelf mee ja op een \gegeven moment willen ze ook wel dat mama komt spelen

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn dochter is 6 maanden en ik zing met haar, lees boekjes voor, met haar naar buiten/spiegel kijken. Ik denk dat baby's het liefst zelf dingen ondernemen dan vaak op schoot of met hun spelen. Misschien als ze wat ouder zijn betrekken met anderen dingen zoals koken en schoonmaken maar volgens mij pas met 2 jaar of zo.

Kindjes leren heel erg veel door zelf te spelen. Ik speel met mijn dochter altijd na de fles maar ook geen uren of zo meestal 30 min. en dan gaat ze zelf spelen en dingen ontdekken.

Ik ga 1 keer per dag naar buiten en dan benoem ik dingen die ik zie enz.

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    haha dan denk ik dat ik maar het spelen een beetje ga beperken ik speel gemiddeld 3 uur op een dag en de rest van de tijd speeld hij rustig alleen.

6. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik zet een cd'tje op en ga met Glenn met de bal overrollen. Ondertussen doe ik mee met het liedje: neus aanwijzen, oortjes, mondje enz. Ik benoem dingen bij naam, en hij kruipt erheen.
    Wij hebben ons vast uurtje om dit te doen: 16:00-17:00
    Hierbij doe ik ook de oefeningen die ik van de fysio heb voor Glenn.

Overdag laat ik hem zijn gang gaan in huis. (maar wél binnen de perken natuurlijk) Hij speelt dan met zijn actieviteitentafel, zijn ballenbad. Ondertussen kan ik dingen doen in de huiskamer.

Wat ik ook 'tussendoor' doe is puzzelen met Glenn, vind ie werelds.

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ahhhhhh wat heb ik toch een luilekkerleventje dan hahaha, mijn oudste 4 dochters vemaken mijn 10 maanden oude zoon de hele dag, kom er amper tussen :)
    Hij houdt heel erg van poppenkast de gekkerd:D Met stemmetjes en al dus, dan giert ie van het lachen!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik liet de kinderen vooral 'helpen' bij wat ik deed.
    Als ik met de was bezig was, dan kregen ze wat lappen, was ik aan het koken dan was er een keukenkastje met allerlei plasitc dozen waar ze in mochten rommelen, als ik aan het schoonmaken was kregen ze ook een veger of stofdoek, zat ik achter de computer, dan hadden ze ook iets om op te rammelen.
    Ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel echt met ze 'gespeeld'.

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik bedoelde dat na elke fles ik met haar 30 min. speel dus niet op een dag maar 30 min :)

Oh ja weet je ook wat leuk is bellenblazen, prachtig vindt ze het. Vooral als kindjes al kunnen kruipen/lopen dan vinden ze het helemaal prachtig.

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Een belleblaas! Wat een goed idee! Die had ik ook al eens gekocht toen Vigo nog heel klein was. Ik kan hem nu wel uit de kast halen! Denk dat hij dat wel leuk zou vinden :)

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :-k Ja zo iets.. heb ik ook nog ergens liggen te verstoffen. Ga m morgen zoeken. idd leuk idee! :idea:

12. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn wil graag overal bij betrokken worden: kijken wat er gekookt wordt en dan speelt ze ook in de keuken met niet breekbaar spul
    Ze helpt met de was uit de machine te halen, ze helpt met de was opvouwen (zij haalt het uit het krat en geeft het aan mij)
    Ze loopt door het huis met een theedoek om de boel af te stoffen

En verder vindt ze het te gek wanneer ik met haar pop knuffel en samen torens bouwen (nou ja ik bouw zij geeft de blokjes aan en duwt de toren om)
    Pakspelletjes....telefoongesprekken....samen de vormen in de vormenstoof doen.

Maar het zijn maar korte momenten. Ik vind het ook belangrijk dat ze zelf leert spelen.

13. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve vindt het schitterend als ik haar achterna kruip haha
    Ziet er niet uit,ik weet het en het klinkt ontzettend stom maar Lieve vindt het schitterend :)
    Dus ik kruip achter Lieve aan oa haha
    Ook samen speeltjes uit de speelgoed-doos pakken vindt ze schitterend.
    Mag ze er altijd 3 a 4 speeltjes uit pakken en dan spelen we er samen mee.
    Ik geniet er zo van!
    Zeker nu als het koud is buiten,kerstlampjes enzo aan en met de gordijntjes dicht en dan heerlijk spelen met mn meisje in ons warme huisje :D

14. miranda84

miranda84 Bekend lid

13 apr 2007
    781
    0
    0
    bridgett is nu 16 maanden en ze vindt het geweldig om te zingen en te dansen vooral de liedjes van k3 , verder is zei echt een kindje die zichzelf wel heel goed vermaakt,en als ze er zin in heeft komt ze bij me op de bank en wil ze stoeien,zoals hop paardje hop en dan gaat ze tegen me aanzitten en springen,wat al eerder aangegeven was bellenblazen,doen we hier ook vaak en door de kamer kruipen,verder kun je je kindje stimuleren met puzzelen en kleuren,ook iets wat ze hier heel leuk vindt om te doen.Succes.

groetjes miranda

Deel Deze Pagina