Ben nu al een paar dagen aan het kwakkelen... maar gisteren was ik er heilig van overtuigt dat het toch echt ging beginnen... Hele dag al misselijk, moe en krampen.. Om 15:00 kwamen de harde buiken om de 10 - 15 minuten Rond 18:00 elke 5 minuten met rugpijn (ongesteldheidspijn) en onder de douche gestaan.. Leek iets af te zakken om vervolgens in hefigheid terug te komen.. Heb tot 02:00 wakker gelegen met elke 5 minuten harde buiken die ik weg moest puffen.. Zere krengen.. En rugpijn auw.. En plots stopte het zomaar... Nu doodop en harde buiken maar wat was dit??? Voorwerk?
Uhhh ik zal als ik jou was even de vlk bellen en dit uitleggen die kan je sowieso even geruststellen denk ik ik zal hier ook van schrikken dus ik had ook gebeld
ja ik herken het! Had het afgelopen donderdag tm zaterdag! Donderdag al een beetje last en op de ctg (die krijg ik 2x per week ivm dreigende vroeggeboorte) waren ook flinke harde buiken te zien. Die nacht echt ontzettend slecht (zeg maar niet) geslapen, en vrijdag bleef het gewoon doorgaan. Vrijdagavond nog een dikke drie kwartier onder de douche gezeten en zolang ik eronder zat voelde ik de pijn minder maar het was niet weg. Weer zo goed als niet geslapen en zaterdag was ik echt hondsberoerd. Misselijk, moe, pijn en harde buiken om de 2 min die een minuut aanhielden. Toen dacht ik ook echt van nou vannacht gaat het gebeuren hoor. Maar nee, zaterdagavond zakte het iets af en zaterdagnacht redelijk geslapen. Zondag werd het al veel onregelmatiger en inmiddels is het nog steeds onregelmatig bezig. Soms een paar uur lang pijnlijk en soms voel ik er urenlang niks van. Gister weer een ctg gehad en wederom veel harde buiken, maar dat ben ik inmiddels gewend aangezien ik daar sinds week 24 al last van heb. Was uiteindelijk toch voorwerk. Of het verder echt iets gedaan heeft weet ik morgen, dan heb ik een afspraak bij de gyn. Hier denk ik dat het ook iets met indalen te maken heeft gehad, want ik voel opeens veel meer druk op mijn onderkant en heb het gevoel dat mijn vliezen elk moment uit elkaar kunnen barsten Soort plasgevoel. Ik moet ook de hele tijd nodig plassen maar dan komt er niks uit. Ik voel de kleine dr hoofdje nu ook heel goed daar beneden, als ze ermee beweegt doet dat echt pijn. Het is heel vervelend maar die voorweeen kunnen wekenlang aanhouden. Als het vanzelf overgaat, kun je er over het algemeen wel vanuit gaan dat het 'maar' voorwerk is, maar als je het niet vertrouwt kun je het beste even je vk bellen, die kan je dan evt toucheren en/of doorsturen naar het ziekenhuis voor echo of ctg. Succes!
Herkenbaar..... Ik heb ook al een paar dagen gehad met veel harde buiken die je weg moest puffen, misselijkheid en een vreemd gevoel van onderen... Herkende het niet van mijn eerste bevalling. Dat begon midden in de nacht en ging in één keer door. Nu al een tijdje aan het rommelen en dat frustreert ook wel een beetje eigenlijk... En die harde buiken zijn inderdaad niet erg prettig