Hoi allemaal, Een maand of 2 geleden was 1 van onze katten opeens heel ziek.Apatisch en elke keer omvallen en niet willen eten of drinken.Gelijk mee naar de dierenarts gegaan en die kon niets vinden...waarschijnlijk een virus.Vocht toegediend en kat dag later weer helemaal de oude.Hij had ook allemaal zwart aan zijn bek....alsof ie in de aarde had gewroet met zijn kop....zo zag het eruit,maar volgens de dierenarts had hij niiets raars in zijn bek of keel zitten.En omdat hij zo snel weer opknapte eigenlijk niet meer zo bij stil gestaan.Nu kreeg een van onze andere katten gister precies hetzelfde....2 dagen niet komen eten en gister was ie opeens tevoorschijn....zo apatisch en zo slecht ademen,dat we echt dachten,dat ie dood ging.Dus niet naar de dierenarts,omdat ik geen voorstander ben van het nog verslepen van stervende beesten.Vind dat je ze in alle rust moet laten gaan dan.Maar in de loop van de avond knapte ie weer wat op en vandaag is hij weer helemaal de oude.Maar nu viel het me net dus op,dat hij ook die zwarte troep aan zijn bek heeft.Ik ben nu een beetje bang,dat iemand hem buiten iets raars heeft gegeven ofzo......Iemand? Groetjes, Suzanne
Vreemd! Misschien hebben ze aan een heftig schoonmaakmiddel gesnoven?! Maar net wat je zegt, misschien heeft iemand wel iets gegeven aan je katjes, maar dat hoop je natuurlijk niet!! Sterkte, hopelijk gebeurt en niet nogmaals.
Wat vreemd.. Misschien dat inderdaad ze ergens in een tuin zijn wezen struinen en dat ze iets giftigs hebben gegeten ofzo? In ieder geval zou ik ze goed laten drinken en mochten ze wat aan de zwakke kant zijn kun je ze naast brokjes nog geitenmelk geven.. Dat sterkt snel aan en er zitten veel vetten in! Verder, ik zou het niet weten Liefs.
Kan het niet zo zijn dat nu je kat niet in orde is je beter bent gaan kijken en nu pas de zwarte puntjes opmerkt? Zwarte puntjes op de kin kunnen katten-acne zijn (Ja, echt! ) maar dat is op zich volkomen onschuldig en daar worden ze niet ziek van (alleen als het heel erg gaat ontsteken, maar dan ziet het er weer veel heftiger uit!). kattenacne
Allemaal bedankt voor de reacties....hij eet wel weer iets.Bedankt voor de tip over de geitenmelk. Misschien zitten die puntjes er wel altijd.....het is idd zo,dat ik er normaal nooit zo op let.Zo ziet het er wel uit ,maar dan op zijn lippen en in zijn bek een beetje. Ik hou het wel goed in de gaten en ga zo even kijken of ik ergens geitenmelk kan scoren.
Als het echt vlekjes op de de lippen en in de bek zijn, zijn het misschien gewoon pigmentvlekjes (niet verheven, gewoon een soort donkere sproetjes of ook grotere vlekken?. Kan ook geen kwaad. Kan even geen beter plaatje vinden, maar dit soort vlekjes, maar dan op de lippen?
@Whabbit....wat kleinere plekjes....het lijkt op aarde...als ik hem zo ergens zie,zal ik proberen er een foto van te maken. @Wup.....als die plekjes niets zijn,zal de dierenarts wel gelijk hebben..dat het een virus is.Ik vond het gewoon een beetje raar,dat ze allebei die zwarte puntjes hadden....bij onze andere kat zijn die puntjes weer weg.