vannacht helemaal overstuur?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sassie1980, 23 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Mijn zoontje is nu 15 weken en normaal is het een heel tevreden en rustig mannetje. Met 6 weken sliep hij al 8 uurtjes achter elkaar en met 8 weken sliep hij van 23.00 tot 08.30 a 09.30 uur.

Nu had hij afgelopen maandag wat verhoging (38.2) en was hij niet zo actief/fit als normal. Hij heeft vaak een temperatuur van 36.2 a 36.3 en dan kan hij met wat 38.2 zich al niet zo lekker voelen. Ik heb hem een paracetamol zetpil 60 mg gegeven en dat heeft wel wat geholpen. 's Nachts heeft hij lekker geslapen, maar hij was rond 07.30 al wakker, iets eerder als we gewend zijn. De rest van dinsdag was hij nog niet helemaal de oude, maar hij had geen verhoging meer en was ook wat actiever als maandag.

Gisterenavond hebben we hem gewoon rond 22.30 wakker gemaakt voor zijn laatste fles en daarna net als altijd gelijk op bed gelegd. Om 02.30 werden we wakker van zijn gehuil. Toen we gingen kijken, leek hij gewoon te slapen terwijl hij aan het krijsen was. We hebben hem even getroosd (over zijn handje geaaid) en hij was weer stil. Een paar minuten later begon hij weer en na een tijdje hebben we hem opgepakt om te troosten. Hij bleef echter krijsen, hij was helemaal overstuur. Hij had geen verhoging, geen vieze luier, hij leek geen pijn of honger te hebben. We hebben hem een beetje water gegeven, maar ook dat werkte niet. Hij leek wel enorm veel zuig/sabbel behoefte te hebben. Hij heeft een tijdje op mijn pink gesabbeld en daarna is hij weer naar bedje gegaan. Toen heeft hij weer even liggen krijsen, maar is uiteindelijk is slaap gevallen. We zijn wel bijna een uurtje met hem bezig geweest, echt zielig als je niet weet wat er aan de hand is.

Vanmorgen om 06.15 hoorde ik hem weer huilen toen ik me gereed aan het maken was voor werk, maar na een minuut is hij weer in slaap gevallen.

Wat kan het geweest zijn? Komt het iemand bekend voor?

Groetjes Saskia

2. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Nee sorry, kan je er niet mee helpen. Kan me wel voorstellen dat je er van geschrokken bent.

3. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Heeft Lotte ook wel eens gehad en nu nog wel eens. Het lijkt alsof ze dan toch aan het dromen is, het is ook vaak in haar slaap. Lekker troosten en verder kan je eigelijk niets doen. Het gebeurde vooral als we een drukke dag (dus veel prikkels) hadden gehad.

4. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Gebeurd hier ook heel af en toe wel eens..Ik denk dan: nare droom. Die ukkies moeten ook zoveel verwerken en s nachts gaan die hersentjes alles resetten..
    Soms is het omdat ze ineens wakker wordt en de deken afgetrapt heeft en t dus koud heeft en soms ook krampjes/ pijn

Kan me wel vorostellen dat je schrok hoor

5. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    36.2 36.3 als normale temp? Dat is zowat onderkoelt?...normaal is tussen de 36.7 en 37.5..Vindt de normale tep van je kindje dus erg laag,,.Heb je je niet vergist?

Het is vroeg maar wellicht zit er een tandje aan te komen? Marit had nameijk hetzelfde en zie vanaf gisteren duidelijk onderin een 1e tandje :)

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het kan best zijn dat je kindje een lage basis temp heeft hoor... Jelle zit ook altijd rons de 36.4/36.5... Ook overdag trouwens en niet alleen als hij het koud heeft. Ik heb het juist een paar keer gecontroleerd om er zeker van te zijn dat hij niet onderkoeld is...

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik begrijp hoe je je voelt meid!
    Wij hebben dit ook een keer met Ruben gehad, helemaal overstuur was hij. Ik heb ech top het punt gestaan om naar het ziekenhuis te rijden, dacht dat er iets helemaal fout was!

Wat het geweest is zullen we wel nooit weten, dat is het moeilijke ervan.
    Bij Ruben is het 2 keer gebeurd en altijd was hij de volgende dag weer gewoon zichzelf vandaar dat ik me er verder geen zorgen om gemaakt heb.

Dus dat is de enige tip die ik kan geven. Gewoon blijven opletten hoe het verder met hem gaat. Als hij verder tevreden is en hij slaapt vannacht weer gewoon als normaal dan is er niets, anders even naar de HA of CB even bellen.

Succes!

8. Dushi

Dushi Niet meer actief

Komt bij onze kleine meid ook wel eens voor.
    Slapend huilen en niet wakker worden van een aai over haar bolletje.
    Tot nu toe denken we dat ze dan droomt.

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Het is inderdaad alleen bij die ene nacht gebleven. Hij is 's middags gewoon naar het kdv gegaan en dat is gewoon goed gegaan. De nacht erna is hij 's nachts wel 2 keer wakker geworden, maar sliep gelijk weer verder na even een paar huiltjes. Inderdaad misschien een enge droom gehad ofzo.

Claudia23, mijn zoontje heeft echt zo'n lage standaardtemperatuur. De kraamhulp is na 5 dagen gestopt met een kruik in bed leggen, omdat zijn temperatuur toch niet hoger werd als 36.7 a 36.8 met 1 of 2 kruiken. Mijn man en ik hebben ook een lage standaardtemperatuur, ongeveer 36.5 en voelen ons dan al belabberd als we 37.5 hebben.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina