Hoi , Ik heb een vraagje , ik ben bang dat er iets mis met mij is. Ik heb een afspraak met de gyneacoloog gemaakt en kan er pas over 2 weken terecht. Ik heb namelijk een enorm lange cyclus nu. De eerste 5 cyclussen had ik een cylces van ongeveer 36 dagen. Daarna is het 54 dagen geworden. En nu zit ik op dag 103. Ik heb een test gedaan op dag 75 maar de test was negatief . Ik ga pas over 2 weken een test doen omdat ik het financiel krap heb kan ik het nu niet veroorloven om een test aan te schafen. Maar ik heb ook geen zwangerschapssymptonen. We hebben na dag 75 wel vaak geklutst, zeker om de 3 of 2 dagen. Mijn vraag is , Is dit normaal die lange cyclyssen. Moet ik me zorgen gaan maken. O, ja en de pil heb ik maar voor een jaar gebruikt , daarvoor had ik de pil nooit gebruikt. Dus het kan toch ook niet ontpillingsverschijnselen zijn?
Hoi Visitor, je hebt inderdaad wel een lange cyclus. Waarschijnlijk is het niet meer van het ontpillen en heb je eenmaal een onregelmatige cyclus. Er zijn zeker meer vrouwen die dit hebben. De gyn kan je onderzoeken, bloedonderzoek en met een echo kijken of er iets gevonden kan worden bij je eierstokken waardoor je cyclus lang is. Wellicht heb je wat minder eitjes dan de gemiddelde vrouw. Je kunt dan wel zwanger worden hoor, alleen moet er dan gezorgt worden voor eisprongen. Maar wellicht is het dat niet en is het iets anders. Ik snap dat je onzeker en ongerust bent over je cyclus, maar ik denk dat je echt even niets anders kunt doen dan afwachten tot de afspraak met de gyn. Groetjes Brigitte