Hoi dames, heb de laatste tijd wat vaker dat mn buik vrij hard en strak/gespannen aanvoelt, soms dat het echt niet lekker aanvoelt (alsof de kleine door mn buik heen naar buiten wil! hihi). Is dat nu ene zgn 'harde buik'? Of is dat weer iets anders? En betekent dit dat ik rustiger aan moet doen, of heeft dat er geen invloed op? Ik hoop dat iemand me een goed antwoord kan geven, want heb op dit moment veel druk en spanning op het werk en ben bang dat het misschien daar mee te maken heeft.... Marieke
ik heb ook heel lang getwijfeld of ik harde buiken had. Soms voelde het ook hard aan, maar achteraf gezien lag de kleine ertegen. Nu ik dus echt harde buiken heb gehad, weet ik duidelijk het verschil. En hoe voelt het aan....het is niet alleen hard..niet echt pijnlijk, maar ook absoluut niet prettig.
Hoi MaryWoods, Ik had precies hetzelfde en mijn VK heeft het ook zelf gevoeld. Zij zei dat het idd echt harde buiken zijn. Soms doen ze bij mij ook pijn en moet ik echt snakken naar adem. De kleine draait regelmatig en ook dan wordt de buik wel hard, maar toch anders en dat doet me geen pijn. Misschien kun je hier wat mee en anders toch even je VK bellen voor de zekerheid. succes
Klinkt wel als harde buiken. Al vanaf week 20 last van, echter nu beginnen ze echt pijn te doen en komen ze veel vaker Het zal erbij horen, maar fijn is anders.
Ik heb niet vaak harde buiken, maar wel dat mijn buik op sommige plekken hard aanvoelt, maar dan voel ik duidelijk dat de kleine inderdaad naar buiten toe duwt. Bij een echte harde buik, is mijn hele buik keihard. Ik voel duidelijk het verschil. Harde buiken kunnen geen kwaad, zolang je ze maar niet teveel hebt en ze geen pijn doen, bij twijfel de verloskundige bellen. groetjes, Snoopy
nog even een vraagje over die harde buiken (sorry dat ik het in dit topic vraag) ik denk dat ik er best veel last van heb,maar weet het niet zeker. ik heb gemiddeld 1 keer per uur last van een soort kramp. ik voel dit alleen onder mijn navel. zijn dit harde buiken of is het iets anders? ik heb nl geen idee wat ikme bij harde buiken voor moet stellen.