Positieve ovulatietest die zwangerschap kan betekenen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Dora26, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Gewoon een simpele vraag eigenlijk; er zijn veel dames die voor hun nod positief testen met een ovulatietest en daarna blijkt dat ze ook met een zwangerschapstest positief testen...
    Hoe komt dit? Op wat reageert een ovulatietest als hij positief is bij zwangerschap?

2. Logan

Logan Niet meer actief

Het lh hormoon en het hcg hormoon lijken scheikundig erg op elkaar. Als er verhoogd hcg is kan het zijn dat de ovulatietest daar op reageert. Het onhandige is alleen dat dat bij de ene voor NOD is, bij de ander ver erna en bij weer een ander helemaal niet.
    Het zegt eigenlijk niet veel, want ook kan het lh hormoon verhoogd zijn aangezien dat altijd wat schommelt.

3. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Bij mij is een ovulatietest nooit positief geweest. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je daarmee zou willen testen :)

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.961
    15.600
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb 2 mnd geleden pregnyl gespoten ivm een cryo en toen een ovutest gedaan maar de streep was heel licht.
    Bij mij reageerde hij dus ook niet op hcg ;)

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    lh en hcg lijken idd erg veel op elkaar.
    er zijn meiden die de ovtest gebruiken als zwangerschapstest maar zou bij een positief resultaat er niet al teveel waarde aan hechten.
    als je wil weten of je zwanger ben kun je het beste gewoon een zwangerschaptest doen..

6. SimoneM

SimoneM Niet meer actief

Vanmorgen even een ovu testje gedaan, ben een week of 4 zwanger, en.. een smiley.. (Nooit gehad in het traject voor m'n zwangerschap, dus extra leuk)

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Niks meer aan toe te voegen, vooral de laatste zin. :)

8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Het is niet persé voor mezelf hoor, ik heb hier een hele lading ovu- en zwangerschapstesten liggen... Ik moet mijn voorraadkast maar opentrekken en ze vallen er als het ware uit ;)

Maar in het nod-forum waar ik nu zit, hebben een stuk of 4 meiden eerst positief getest met een ovu-test... Nadien bleek uit een zwangerschapstest dat ze wel degelijk zwanger waren en ik begreep het niet goed!

Mercie voor de uitleg! Dat was dus net wat ik wou weten van het hcg en lh hormoon!

Deel Deze Pagina