Wie kent het en wie heeft er wat mee gedaan op hun trouwdag? En, wat waren jou items? Het kwam gisteravond ter sprake en ik heb GEEN idee waar ik aan moet denken...
Ik heb er zeker wat mee gedaan toen wij trouwden, het hele versje is iets van; Something old, something new, something borrowed, something blue and a penny in your shoe. Iets ouds; de parels van mijn oma, die waren gelijk geleend van mijn moeder, iets nieuws was natuurlijk mijn jurk, iets blauws had ik in mijn kouseband; een blauw strikje. Ik had geen euro in mijn schoen trouwens . Er zijn ook veel vrouwen die een kanten zakdoekje als ouds gebruiken, of wat dacht je van iets heeeel lichtblauws in je lingerie. Sieraden kun je vaak lenen van een (dierbaar) familielid..? Heb je zelf al iets in gedachten?
Ik heb nog niets ouds en niets geleends. Mijn jurk is nieuw en ik ga een blauwe kousenband dragen. Maar ik heb nog werkelijk geen idee wat oud/geleend is wat ik kan dragen. Want je moet het kunnen dragen toch?
Goeie vraag... ik denk dat je het wel BIJ je moet dragen. Heb je geen opa / oma / (oud)tante o.i.d. van wie je (bijvoorbeeld) een kanten OUD zakdoekje kunt lenen?? Die prop je dan in je BH (bijvoorbeeld). Of misschien een mooie ketting of armband die bij je jurk past? En misschien is die wel heel oud (sla je twee vliegen in 1 klap). Offehh... hm. Ben nog even aan het nadenken voor je wat nog meer oud is en wat je kunt lenen. Een tasje? Een bontstola voor in de avond over je jurk (ik noem ook maar wat he), een enkelbandje dat je van iemand kunt lenen..? Ik vind het ook moeilijk om iets ouds te verzinnen merk ik..
Dankjewel voor het meedenken! Ik zal van de week eens vragen of mijn moeder nog iets ouds heeft van mijn oma wat ik zou kunnen dragen. (Oma is overleden) Andere suggesties of aanvullingen zijn welkom!
Something old: de ketting die mijn oma droeg op haar trouwdag 60jr geleden Something new: de jurk (en de kousen, schoenen, ondergoed.. hihi) Something borrowed: de ketting van mijn oma Something blue: mijn vlammen-tats op mijn arm zijn blauw En die sixpence in my shoe... tja, met hakken van 15cm niet echt comfy dus die maar achterwege gelaten Knuf Sookie Ps, wedding-pics in m'n album
Oja, nog iets ouds.. Niet heel oud, maar wel al vaker gedragen, m'n polkadot onderbroekje..hihi ik had wel een mooi stringetje uitgezocht, maat die boxer zat echt fijner met die petticoat en kousen..
Ik heb er helemaal niets mee gedaan. Ik vind het te Amerikaans en zie ook de meerwaarde er niet van. Net als het boeket gooien; ook niet gedaan, vond ik ook onzin. Ik had overigens wel van alles nieuw, mijn jurk enzo .
Hahaha Mermaid, smaken verschillen! Ik moet alleen nog Something Old, dan heb ik als het goed is alles.... Ik mag een mooie Buddha tot Buddha ketting lenen van mijn moeder!
WIJ! het was trouwens puur toeval something old: Mijn gouden ketting die ik al jaren had. something new: Ik had een nieuwe jurk en nieuwe schoenen aan something borrowed: Een geleende sluier van mijn schoonzus something blue: Kreeg ik van mn vriendin vlak voor het ja-woord een blauwe strik voor om mijn been die ik er later door mijn man heb laten afhalen met zijn tanden en hij ging hem achter zijn rug naar de vrijgezelle mannen weggooien
Oh super! Ik vond de haarspeld ook een leuke optie . Misschien kun je iets kleins en heeeeeel ouds vinden en dit in je tasje doen (als je een tas meeneemt natuurlijk, ik had geen tas bij me, die had mijn zus bij zich haha)
Ik geloof dat ik er niet eens aan gedacht heb, aan die traditie. En idd net als Mermaid heb ik niet mijn bruidsboeket gegooid. Vond ik veeeels te zonde, hij ligt nu gedroogd in de kast. Maar op zich vind ik het wel een leuke traditie. Sommigen mensen hebben een oud familiesieraad in hun familie, dat vind ik ook zo'n mooie traditie.
Hihi... Nou something old : mijn ketting die ik gekregen heb toen we 1 jaar samen waren (al 8 geleden) Something borowed.. schoenen van mijn nicht! Something new....jurk!! Something blue....ondergoed ....mooie blauwe onderbroek...boxermodelletje want dat zat het lekkerst!! Groetjes, Miranda