bloedverlies 19e week wat nu te doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Donja62, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Hoi

Zag vanochtend klein bloedvlekje in mijn onderbroek. Bij afvegen niets, vannacht niet en ook vanochtend niet. Heb in de 14e week jeftog bloedverlies gehad en bleek toen niets aan de hand.
    As. maandag heb ik 20 weken echo. Merk dat ik het allemaal erg spannend vind en het onrust bij me oproept... ik wil eigenlijk graag even met de vK bellen en even langs om hartje te horen. Ben er echter vorige week maandag geweest en voel me dan zo'n lastpak...

Tips, adviezen, ervaringen?

2. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    meid, gewoon even bellen met je verloskundige. die kunnen je geruststellen en je eventueel langs laten komen, mochten zij het nodig vinden!!
    niet blijven stressen, dat is niet goed voor jou en niet voor de kleine.

3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.359
    277
    83
    Vrouw
    Gewoon de vk bellen! Bloed tijdens je zwangerschap is altijd schrikken. Waarschijnlijk is er niks aan de hand (bloedvaatje geknapt ofzo) maar voor de zekerheid zou ik even contact opnemen met de vk.

Ik heb bij mijn vorige en huidige zwangerschap ook bloedverlies gehad. De vk zei toen steeds dat ik moest bellen, ook al dacht ik zelf dat het niks voorstelde.

4. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad gewoon even bellen meid. Daar zijn ze voor. Ik snap je gedachte dat je je een lastpak zou voelen,maar die gedachte is volkomen onterecht. Je wilt gewoon het beste voor je kindje, dus bellen!!!!

En inderdaad als je dan het hartje weer hoort stelt dat jou in ieder geval gerust en dat is toch alleen maar fijn.

ik had vorige week ineens zo'n buikpijn, had toen ook de verloskundige gebeld en mocht ook even komen. blijkt nu waarschijnlijk bandenpijn te zijn,maargoed het is allemaal nieuw en ik weet dat niet. ze luisterde gelijk naar het hartje en dit was prima. ik was gelijk opgelucht.

Laat je even wat weten?

Liefs Sannie

5. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    iig niet stressen ;) gewoon even vk bellen en afspraak maken voor controle

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Haha, ik zeg ook gewoon vk bellen! Hun zijn ervoor om de 9 maanden zwangerschap zo prettig mogelijk door te komen ;) En liever 1x te veel bellen dan 1x te laat..

Succes meid, niet gaan stressen!

7. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    gewoon even bellen inderdaad! Stress is slecht voor jullie allebei dus het is fijn als je even kan worden gerustgesteld. Beter een keer teveel dan te weinig bellen.

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Gewoon bellen, bij bloedverlies mag je altijd bellen...niks geks of lastigs aan ;)

9. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Alles was goed, hartje klopte mooi, wrsch adertje gesprongen.

10. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.359
    277
    83
    Vrouw
    Gelukkig, dat is goed nieuws! Goed dat je gebeld hebt.

11. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    Ja meid, ik heb er zoveel ervaring in met het bloedverlies.
    Van week 9 tot week 13 elke week steeds gebloed.
    Oorzaak: Hematoom.

en 1xtje weer rond de 18 weken gebloed: maar was helemaal niks meer te vinden en de hematoom was ook gelukkig helemaal weg.

Je kunt ze gewoon lastig vallen ik heb zelfs nog midden in de n8 gebeld. en 1x in de ochtend en binnen 5 min was de verloskundige bij me thuis. En kreeg voor elke keren gewoon een echo (diezelfde dag nog) soms voelde ik me ook een zeur, maar hun vinden het helemaal niet erg. ze zeiden BEL zo vaak en gelijk wanneer je bloed hebt.

Het is jouw lichaam en jouw kindje... dat is gewoon belangrijk !!
    gelukkig was het nu ook goed bij jou, maar de volgende x gewoon gelijk weer bellen als je ongerust bent...!!
    kijk mij nu, ik ben er bijna. en het was echt altijd schrikken voor mij elke keer weer. wanneer ik bloed had.

en bij mij is alles gelukkig gezond en de baby heeft nergens last van. Ook tijdens het bloeden zat ze lekker te spelen en heen en weer te wuppen als of er niks aan de hand was en ik maar stressen.

gewoon aan de bel trekken !!!
    en geniet van je zwangerschap xx

Deel Deze Pagina