Hallo allemaal, Vannacht werd ik wakker van het weer...echt mijn hele slaapkamer was verlicht en ook de honden waren vreselijk onrustig door het weer. Ik voelde wel wat maagzuur heb dat wel vaker...heb dus 2 slokken water gedronken...ben even rechtop blijven zitten en toen weer proberen te slapen. Maagzuur verdween niet en ik herkende dat ik moest gaan overgeven (dat wegslikken de hele tijd) dus ik rennen naar het toilet en ik heb echt 3 kwartier non stop staan overgeven ik was heeeelemaal kapot op t einde en het echt niks meer in mijn maag. Maar toen alles eruit was voelde ik me weer goed. Heb me verder helemaal niet ziek gevoeld ofzo.... Kan dit door de kleine komen? Of door de hitte? Wanneer komt ze tegen mijn maag aan met hoeveel weken zwangerschap? Pffff wat een vragen he zo op de vroege morgen
indd dat denk ik ook meid of heb je mischien iets verkeerds gegeten mijn kleintje zit al vanaf 20 weken tegen me maag aan vandaar dat ik extreem maagpijnen heb en er speciaal medicijnen voor moet hebben helaas gelukkig ging het daarna weer beter met je
Hoi, Dit klinkt als een spontane reactie. Dat kan een reactie zijn geweest op het maagzuur, op de warmte of op iets wat je gegeten hebt. Belangrijkste is dat je je gelijk na het overgeven beter voelde. Dan ben je het dus kwijt. Overgeven kan verder geen kwaad hoor (tenminste als je het niet elke dag of de hele dag doet ). Bij mij begon het maagzuur (en dus het kindje tegen mijn maag aan) wat later dan bij jou maar dit verschilt erg per vrouw (kijk maar naar de reacties hier). Het helpt vaak om te slapen met je hoofdeinde iets om hoog en op je linkerzij te liggen. Ook met eten kan je je maagzuur wel beïnvloeden: kleine beetjes, weinig vet en geen koolzuur. Je kan gewoon bijvoorbeeld Rennies nemen tegen maagzuur. Dit helpt vaak beter dan een paar slokjes water. Ook wordt de tip van zoute bouillon gegeven maar dit hangt weer een beetje af van je bloeddruk of je dat moet doen. Maagzuur vind ik één van de vervelendste dingen tijdens de zwangerschap. Inmiddels ben ik bijna 37 weken en het maagzuur is stukken minder geworden... ingedaald beebje... gelukkig. Wens je veel sterkte!
Hoi, nou, er zal wat dwars hebben gezeten, dit komt zo te horen niet van de baby op zich, (alhoewel die al wel lekker tegen je maag kan liggen drukken . Klinkt eerder als dat je iets verkeerds gegeten had en dat de slokjes water de boel in gang hebben gezet om het eruit te gaan werken... Maar maak je verder geen zorgen: eruit is eruit en als je je dan weer beter voelde, liegt je lijf echt niet hoor, Dat maagzuur is idd erg irritant, heb ik ook al een hele tijd last van... melk kan ook helpen, water is juist niet zo'n strak plan vaak.. Verder kleine beetjes eten: complete maaltijden naar binnenwerken, werkt de maagzuur in de hand... Rennies mag je hebben, maar op je linkerzij liggen en zorgen dat je wat schuin omhoog ligt met je bovenlijf (extra kussen) werkt vaak ook voldoende. Niet kort voor slapengaan nog eten! (Verschilt per vrouw hoe lang dat is. Ik moet echt twee uur voordat ik ga slapen niks meer eten...)
Ik heb dat ook al een paar weken. Moet ik ineens vreselijk overgeven. Daarna ben ik het kwijt en is het goed.
Pfff...ik heb zo'n hekel aan overgeven, Heb wel vaker wat gal gehad maar dit was echt non stop overgeven pfff... Nou hopelijk bleef hert bij 1x....ben altijd zooo bang met overgeven! Thanks voor de reacties
Hihi, zaten we beiden op de wc. Maar ik dan met mn achterste op de pot! Maakte me ook meteen zorgen of eht kleintje er neit te veel last van had, maar die ging lekker door met stampen bovenop de krampen die ik had! Wat is ze toch n lieverd Kitty