Ik wil borstvoeding gaan geven, en daarom had ik me aangemeld voor een borstvoedingscursus bij het kraamcentrum waar ik ook kraamzorg van ontvang. Maar nu zit de hele maand juli vol. Maar is dit nu echt nodig? Hebben jullie een cursus gevolgd of overwegen jullie dit? Ik ben bang dat ik te weinig weet om borstvoeding te geven namelijk. Ik hoor graag jullie ervaringen!
er komen handige tips voorbij..... maar het meeste leer je door het te doene n van de kraamhulp.. vind ik
ik doe het niet hoor....... je hebt toch de kraamhulp en waarschijnlijk ook wel een moeder, zus, tante, vriendin of zo met ervaring.
o ja: ik ben 1 avond geweest.. dus niet een hele cursus.... dus ach die paar uurtjes... altijd handig d8 ik zo maar om nou meerdere avonden heen te gaan??
Ik heb het niet gedaan.. De kraamhulp helpt je hier zo goed mee de eerste week. Het kan in iedere geval nooit kwaad om te gaan...Volg je gevoel. Zie mijn onderschrift hoelang ik mijn mannetjes bv heb gegeven, en ik wist er ook eigenlijk niets over bij de eerste
Het is ook niet echt een cursus, maar een uitleg van 2 avonden. Het kost 40 euro. Maar omdat alles vol zit, kan ik toch niet gaan. Vandaar dat ik om jullie mening vroeg, en ik al twijfelde of ik het wel of niet moet doen. Het is weer zo'n gedoe om op zo'n korte termijn iets te regelen, en voordat dat allemaal weer gebeurd is. Ik neig nog steeds naar nee, vooral na jullie reacties.
Ik heb t niet gedaan. Idd de kraamhulp helpt je hier mee, en al doende leert men. Ik heb wel diverse dingen gelezen over BV, dat vond ik al veel helpen. Succes!
ik ben bij mijn vorige zwangerschap naar zo een info avond geweest, was wel intressant maar om nou te zeggen dat ik er echt wat aan gehad heb, nee de kraamhulp begeleid je , als het goed is, hierbij en van het zelf doen leer je toch het allermeest. en zou je anders eventueel niet in augustus kunnen?
heb het de eerstek eer niet gedaan en merkte dus dat ik echt weinig wist en achteraf hebben ze dus bij mij veel fout gedaan waardoor ik niet heb kunnne geven heb 8 wk gekolfd omdat de kleine niet meer wilde en de kraamhulp pff had een oudere dame en ze deed er niks aan hoe ik het ook vroeg die had meer zoeits van nou en dat kan toch iedereen doe niet zo moeilij. terwijl ons kleintje dus niet wilde happen. nu heb ik er veel over gelzen dit omdat ze er hier geen cursussen van geven en weet nu dus al veel meer en ook waar het bij ons is foutgegaan. dus meteen in ziekenhuis een flesje gehad en meteen begonnen daar met tepelhoedjes. dus zou me als ik jou was wle inlezen want niet elke kraamhulp is dus zo behulpzaam.
Wat vervelend joh! Hier werd bij de intake gevraagd of je BV wilde geven, want dan houden ze daar met de kraamhulp ook rekening mee. dat vond ik wel prettig, want ik heb dus wel iemand gehad die me waar nodig kon helpen! Verstandig dat je je nu ingelezen hebt! En hopelijk gaat dat nu werken voor je!!!
Bij de eerste ook niet gedaan en dat is dus gigantisch in de soep gelopen. Dit keer dus wel een cursus gedaan en heb er veel van geleerd hoor! Je kun ook bij de verening borstvoeding natuurlijk even kijken, daar heb ik ook een cursus gevolgd. Heel leerzaam en leuk opgezet.
Ik heb het wel gedaan (2 info-avonden van de VBN) tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje en ik heb er zeker wat aan gehad. De begeleiding in het ziekenhuis was absoluut nihil (ondanks dat ze zogenaamd borstvoedingsgecertificeerd waren). Dus maar toegepast wat ik daar had geleerd, want natuurlijk of niet, het was totaal niet makkelijk. Ik vind 40 Euro wel een hoop geld trouwens, dat heb ik er niet voor betaald. Denk dat ik dan eerder een boek zou halen over bv. Mijn kraamhulp hielp trouwens wel goed, maar daar hoor ik ook nog wel eens verschillende verhalen over.
Schandalig dat het nog steeds gebeurd dat er niet goed begeleid word. Ik had er echt een klacht over ingediend... wij werden zelfs na een paar dagen gebeld door iemand van de organisatie met de vraag hoe de kraamhulp beviel en of ze ons goed begeleid overal in.. Hebben ze dat bij jullie niet gedaan dan? Bij mijn 2e wilde ze in het ziekenhuis ook even vertellen hoe ik het wel en niet moest doen..Hahaha ik heb er om gelachen want ik wist echt wel wat ik moest doen na 1 jaar en 1 maand mijn oudste zoontje bv gegeven te hebben ..
ik heb me toevallig gisteren opgegeven. Kreeg van een vriendin de tip dat het echt wel handig is, dat de kraamzorg je dingen kan leren maar dat die er 's nachts toch niet bij is en dat het dan handig is als je van tevoren er al wat meer over weet.
Ik heb ook een BV cursus gedaan.. Ik vond t een leuke cursus, veel info gekregen en eigenlijk was 4 keer 1,5 uur bij ons soms flink te kort tijd.. Nu hoop ik dat de bv ook gaat lukken..
Ik ben deze week naar zo'n voorlichtingsavond geweest ik ik vond het persoonlijk echt heel nuttig. Al is het maar om er even mee in aanraking te zijn geweest, om te weten wat je een beetje kan verwachten, wanneer een kindje goed hapt of niet, en wat handig is om te doen of laten direct na de geboorte, enz. Natuurlijk weet je pas echt wat het is als je het gaat doen maar een beetje voorbereiding vond ik zelf wel heel prettig... Bovendien vind ik het toch een beetje "eng" om al mijn vertrouwen op 1 persoon te richten, namelijk de kraamhulp. Uiteraard ga ik uit van de beste bedoelingen maar je zal het maar net niet treffen met iemand en je bent helemaal niet voorbereid, dan kan het goed in de soep lopen... (of niet natuurlijk maar ik neem het risico liever niet) En: ik ga in het ziekenhuis bevallen en het was heel nuttig om te horen dat je dan ook even op moet letten als nieuwe ouders dat ze niet meteen je kindje weghalen, dat het goed is om (als het kan) een tijdje huid-op-huid-contact te hebben direct na de geboorte, enz.
Ik heb toevallig afgelopen dinsdag die cursus gehad en volgende week dinsdag deel 2. Ik moet zeggen dat ik het aardig slaapverwekkend vond. De meeste dingen wordt je toch geleerd als je bevallen bent en bij iedereen gaat het ook anders. Wat wel is blijven hangen is dat ze zei dat een ruggeprik ervoor zorgt dat baby's niet goed gaan drinken aan de borst ivm de medicatie en dat een ruggeprik echt heel slecht voor jezelf en de baby is. En dat je je baby gelijk bloot bij je moet neerleggen (op je blote borst). Dat is heel belangrijk zei ze. Maar verder...tja kan nou niet echt zeggen dat ik er veel van opgestoken heb. Het zijn een beetje de algemene dingen die ter sprake komen. Maar ik zeg altijd maar zo, je wordt er nooit dommer van!.
Ik heb hem niet gedaan en ga hem ook niet doen. Ik heb me wel ingelezen en duidelijk bij de kraam intake aangegeven dat ik BV ga geven. Als mijn kraam onvoldoende ondersteuning geeft dan zeg ik dat tegen haar of ik bel het kraambureau. Mocht ik nou echt tegen mega problemen aanlopen dan ga ik naar een lactatiedeskundige.
Ik lees hier alles over kraamverpleegkundigen die het wel zouden moeten weten, maar vergis je niet. Ik ben in het ziekenhuis bevallen, heb een spoedks gehad. Bv gecertificeerd dus denk je dat ze het wel weten, maar niets is minder waar. Echt elke verpleegkundige zei en vond wat anders, nou geloof mij maar, daar gaat je bv echt niet beter door hoor. Uit ervaring zou ik echt zeggen doe een cursus en zorg dat je het nummer van een lk bij de hand hebt.