gisteravond verloor ik wat vocht en vanochtend ook.. kben vanmiddag bij vk geweest en die zei me dat ik het moest opvangen.. maar dat lukte me dus niet ik ben wel weer wat vocht verloren.. nu heb ik toenstraks gebeld en zei ze dat ze morgen zou bellen naar het ziekenhuis en dat ik dan een inwendig onderzoek zou krijgen om te kijken of het vruchtwater is.. maar hoe gaan ze dat eigenlijk onderzoeken.. wat gaan ze precies doen...?
Ze kunnen dat simpel doen met een Ph stick, die aantoont of het vruchtwater is of met een soort van glaasje, kort gezegd, het is een simpel onderzoek hoor.
Hallo! Ze gaan een varentest bij je doen! Ze halen wat vocht bij je vandaan, vervolgens houden ze dat onder de microscoop. Vruchtwater ziet er onder de microscoop uit als de varen-plant, vandaar de varentest. Zo weten we of je vruchtwater bent verloren of fluor. Liefs Elly.
ze kunnen het ook met een extreem lang wattenstaafje doen (zo is het bij mij gegaan dan) op het watten gedeelte zit dan een bepaalde vloeistof en als dat in aanraking komt met vruchtwater kleurt het watten gedeelte zwart (heel raar gezicht is dat) Nou voor vandaag suc6! En mocht het vruchtwater zijn dan nog snel ff in je namentopic kijken
bedankt voor jullie reacties.. de vlk belde me op en vroeg of ik nog vocht was verloren die nacht, ik zei ja maar niet zo veel.. vroeg ze of het langs me benen liep.. zei ik nee.. ze zei dat het dan ook geen vruchtwater kon zijn.. dus ik hoefde dat onderzoek dan toch niet te doen.. maar moest wel nog wat opvangen als dat lukte.. maar het lukt me niet.. er komt wel nog wat vocht, maar dat kan dus echt geen vruchtwater zijn..?
Bij mijn 1e zwangerschap liep het vruchtwater ook niet langs mijn benen hoor. Maar het was wel vruchtwater. Ik wil je niet bang maken, maar het kan echt! In het ziekenhuis hebben ze dat heel goed kunnen controleren zonder dat ik zelf wat moest opvangen. Succes
ow.. mag ik vragen wat voor kleur dat had..? ze zei tegen mij dat het helder moest zijn.. net als een glas met water..
Nou ja, moet het vocht dan per se langs je benen lopen? Rare redenering van de vk. Je bent bijna uitgerekend! Ze kunnen het toch op zijn minst wel controleren? Ik zou ik als jou was wel naar het ziekenhuis gaan, dan ben je denk ik zelf daarna rustiger. Heel veel succes! Groetjes
Ja ik vond het zelf ook raar, ze vroeg wel van hoe ver ben je nou.. kzeg 38 weken en 4 dagen zegt ze.. ja als je al zo ver bent dan loopt het toch echt langs je benen, en dat is bij jou niet zo he? kzeg zo nee.. zei ze van ja als er niks is dan kunnen ze ook niet kijken.. ofzoiets zei ze.. maar kan ik ook zelf afspraak maken dan ..? of moet dat via de vk gaan?
Ik vind dit echt belachelijk hoor, wist niet dat je een emmer onder je benen moet houden om een reden te hebben om dit te onderzoeken, NOU JA ZEG! En niet iedereen heeft dezelfde hoeveelheid vruchtwater, misschien heb je een beetje verloren (en verlies je zodoende nog steeds). Maar zoals bloem31 zegt KAN het wel vruchtwater zijn. Weet niet of je met 1 of meerdere vk-en te maken hebt, maar ik zou haar gewoon opbellen en EROP STAAN dat dit onderzocht wordt! Hoe vaak heb ik nou niet gehoord/gelezen dat vrouwen achteraf gezien toch wel vruchtwater verloren hadden.....? Vind dit echt laks van vk. Verlies je nog steeds vocht?