Pfff! moet even mn verhaal weer kwijt hoor. Morgen heb ik de eerste echo, en kan er al een tijdje niet van slapen.. Wat als het hartje niet klopt? Of misschien ben ik wel helemaal niet zwanger? want zo voel ik me niet echt En als ze uitwendig niks kunnen vinden, moet ik ook nog es met mn benen wijd op zo'n tafel liggen dat durf ik helemaal niet ! Maar het hartje klopt vast wel... want.... tja... het zal toch wel.... hoop ik... maar stel..... pffffff ik word gek hier! Hadden jullie dat ook bij de eerste echo? En bij de volgende echo's ook weer?
Hoi, Is heel normaal om zo onzeker te wezen de hormonen kunnen je behoorlijk opjagen. Mij mijn eerste zwangerschap had ik dat niet een keer, maar dit is mijn tweede zwangerschap en ik ben onzeker over alle onderzoeken en als het allemaal goed blijft gaan. Eenigste waar ik niet bang voor ben is voor de gyn voor inwendige onderzoeken, want ik weet zelf ook wel dat die zoveel vrouwen ziet. Groetjes anna.
Bedankt voor je reactie. Ik weet ook wel dat de gyn zoveel vrouwen ziet, en dat is ook niet het probleem, maar mn vriend gaat mee, en ik voel me dan volgens mij zoooo opgelaten als hij staat toe te kijken, en ik daar zo oncharmant lig... ja ik weet het, stomme reden, maar zo voel ik dat
Ach jo, moet je niks van aantrekken. Het hoort er nu eenmaal bij dat zijn noui typisch vrouwen onderzoeken die zo op deze manier gaan. Mijn vriend had het ook nog nooit gezien hoe en wat. Groetjes anna
Het komt vast wel goed allemaal morgen! Heel normaal hoor dat je je zo onzeker voelt! En over een inwendige echo als je die zou krijgen moet je je echt geen zorgen maken. Je vriend kijkt heus niet de hele tijd naar hoe jij erbij ligt! Jullie zijn er om naar jullie wondertje te kijken, dus naar het beeldscherm en niet naar jouw houding Heel veel plezier/succes morgen! Gr. Miranda
Ook ik was voor de eerste echo best wel nerveus, want stel je voor dat... En bij ons bleek het dus eventjes een tweeling te zijn... wij naar de gyn.. en weer onzeker, want misschien zijn het er spontaan wel drie! Maar het bleek er toch maar een.... raar! En bij de gyn heb ik ook een inwendige echo gehad en mijn vriend was er bij, hij heeft geen seconde gedacht over mijn houding, hij vond dat apparaat gewoon erg humor. En het verschil met beeld, dat maakt echt wel alles goed, want je ziet het 10x beter met een inwendige echo. Groetjes Daphne
ja dat had ik ook, en dan kom je daar morgen en zie je je kindje (waarvan je dacht dat t er niet zat) en dan kan je t niet geloven, het zit er echt hoor!
ik ken die onzekerheid maar al te goed! Ik heb met 6,5 week al een echo gehad en daar hadden we een hartje! Maar nu moet ik morgen weer voor een echo...en verheugde me er enorm op, maar nu begint ineens de angst! Dadelijk zien z egeen hartje meer..dadelijk is het gestopt met groeien! Dadelijk is er iets fout! Tis gewoon onzekerheid..en ik kan geen reden bedenkne waarom het nu fout zou moeten zitten..maar toch.. En die inwendige echo's...ik heb de afgelopen 2 jaar een abbonement gehad op inwendige echo's, heb er zoveel gehad ivm cystes..ook manlief erbij..ik vraag altijd of hij naast me wil gaan zitten ipv voor me. Ik weet het, mijn muts is niet vreemd voor hem, maar voelt zo vernederend, als ie er met zijn snuit op zit als je met je benen in de teugels zit! Manlief gaat altijd gezellig naast me zitten en zo voel ik me meer op me gemak en we kunnen beiden alles goed zien op het beeldscherm! En tja..die gyn..die hebben er al zoveel gezien, dat vind ik niet eens meer erg! suc6 kus miek
Bedankt voor alle reacties! ben net weer thuis van de echo en alles was goed ben hartstikke zwanger Hartje klopte, en zagen al een soort van beentje Ben alleen wel iets minder lang zwanger dan gedacht, ik dacht vandaag precies 10 weken, maar het is 9 weken en 2 dagen... maarach.. lekker belangrijk was echt heel bijzonder om te zien dat er toch echt een klein mini-mensje in me groeit!
gefeliciteerd meid fijn he om te zien dat t allemaal echt is hihihihih ik moet zeggen dat ik er soms nog wel moeite mee heb om het te geloven maar alleskomt goedzie je wel veelliefs mieke
gefeliciteerd! Mooi gevoel he! dat je zo een hummeltje op het beeldscherm ziet en je je bedenkt dat het in jouw buik zit! Geniet ervan meid! Mijn echo vandaag was ook super, alles helemaal goed! Ik ben een week korter zwanger dan jij! 8.2 weken! De kans dat het nu nog mis gaat was volgens die vrouw nog maar 3%! weet dat het maar cijfertjes zijn, maar dat klingt toch wel heel goed!
@mieke: is inderdaad erg fijn om te zien dat het allemaal echt is @mieke82: super dat jou echo vandaag ook zo goed was! Dus nu nog maar 3% kans dat het mis gaat? mijn verloskundige wou geen cijfertjes noemen, maar nu weet ik het stiekum toch
hihih ja het zijn ook maar cijfertjes he! Maar dat neemt niet weg dat het fantastisch voelt! Tuurlijk weten we dat het altijd nog mis kan gaan..maar die kans blijft de hele zwangerschap aanwezig! We gaan genieten! zover dat mogelijk si met al die kwaaltjes! hahaha kus miek