Ballonvaren in wachtweken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Timon, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen.
    Eind volgende week heb ik de tp van onze 2e ICSI. Een week later staat een ballonvaart gepland. Toen we de datum hoorde was ik erg boos. Men wist niet dat we bezig gingen. We hebben zo naar een maand eerder gestuurd en toch...
    Ik ben in tweestrijd. Wel gaan varen, want meiden komen ook zwanger terug in een vliegtuig. Niet varen om zeker te zijn dat een ev zwangerschap geen vmk zal zijn. Heeft de luchtdruk dmv ballonvaren zoveel invloed op je emmy?

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Goh, ik zou het niet weten of dat invloed heeft... Een ballon gaat toch lang zo hoog niet als een vliegtuig, zou ik zeggen? Dus dan zal het wel meevallen denk ik? Maar ik kan me je onzekerheid wel voorstellen, zeker als het zwanger worden niet van een leien dakje gaat... Ik hoop voor je dat er nog meiden zijn die je wel zeker kunnen geruststellen en dat je een leuke ballonvaart hebt en dat je straks positief test!! Succes ermee!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je zwanger bent, mag je niet in een luchtballon. Dit heeft niets te maken met de luchtdruk, maar met de smak die je kunt maken tijdens de landing. Ik zou mee op ballonvaart, maar toen bleken we zwanger te zijn. Ik was toen 10 weken zwanger. Ze nemen je niet meer mee en ik heb er zelf ook geen risico mee genomen.

Je zit dan nog in de wachtweken, maar ik kan me voorstellen dat je geen enkel risico wilt nemen. Vraag het voor de zekerheid anders even na bij de gyn.

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb aan de fa gevraagd over ballonvaren aan het eind van de 1e wachtweek en zij zag geen probleem. De emmy zal dan al ingenesteld moeten zijn en dan kan het geen kwaad, volgens haar. Je mag dan ook gewoon vliegen zeggen ze.

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Timon @ Ik zou het niet doen , ik zet nu alles op alles om het tot een goed einde te laten verlopen.
    Maar dat is mijn mening.

Ik sluit me verder aan bij jippie!

6. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi timon,

ik weet niets van luchtballonnen hoor, maar misschien moet je bij je beslissing ook laten meewegen hoe je je zult voelen in die ballon? Ik weet namelijk van mijzelf dat als ik zoiets zou doen en ik zou er nog aan twijfelen of het wel ok is, ik er ook niet echt van zou kunnen genieten. En dan zou ik geloof ik er liever voor kiezen om het niet te doen.

Het is iets veel kleiners, maar ik merk dat zelf in elk geval bij eten waar ik over twijfel bv. Ik wil ook niet te overdreven doen en als iets me erg lekker lijkt, maar ik denk dat het misschien wel slecht zou kunnen zijn (bv rosé vlees), ben ik dan geneigd het toch te doen. Ik vind dan namelijk ook dat ik er niet alles voor moet laten, want het duurt al lang en kan nog veel langer duren...etc. maar als ik dan eerlijk ben, geniet ik er dan helemaal niet meer (of veel minder) door de twijfel. Dus gek genoeg vind ik het dan toch lekkerder om "op safe" te spelen.

En het belangrijkste is uiteindelijk dat jij doet wat het beste voor je voelt, en waar jij het blijste van wordt, of dat nou nodig is of niet.

succes met je keuze!

(en wel balen ja, dat dit zo uitkomt, dit zijn hele leuke dingen die vast niet vaak op je pad komen en daar wil je eigenlijk zorgeloos van kunnen genieten!).

7. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Geen idee, je moet denk ik je gevoel volgen.
    Als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    (JIPPIE!!! 1 verse 9-cellig en 3 8-cellige eskimo's), 23 apr testen dat klinkt goed timon duim me rot voor je.

Wat ga je trouwens doen wel belon varen of niet? weet je het al?

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Marnat schat! Ja, ik ga het wel doen. Met de tp nogmaals gevraagd en omdat de emmy met 3 tot 5 dagen is ingenesteld kan het geen kwaad. Je heb geen drukverschil, want dan zou je een zuurstofmasker moeten gebruiken. Dus zien zij absoluut geen probleem.

Ik heb er eigenlijk best zin in en merk vandaag erg weinig van mijn buik. De afgelopen dagen veel steekjes ed gehad en door een zeer pijnlijke punctie soms nog gevoel in mijn eierstokken.

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Timon@ Als de gyn jou zegt dat het geen kwaad kan , die zal het wel weten dacht ik.
    Meis heel veel plezier laat je het weten hoe het was? ben wel benieuwt.
    En doe even kalm aan he het is niet niks de mmm,

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Een impressie van de ballonvaart...

12. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Mooi! Gaaf is het hè! Zou ook wel weer een keer willen :)

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mooie foto timon vandaag gedaan?
    En hoe was het ? mooie ervaring?

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Marnat, gisteravond zijn we weggeweest. Het was een super ervaring.
    Het ballonvaren was gaaf!:D:D Heel bijzonder om boven huizen en water te zweven. Helaas niet veel wind, dus best laag over daken gevaren, konden honden horen blaffen en later zelfs mensen roepen. Veel leuke foto's gemaakt en naar mensen gezwaaid. Helaas hebben we net niet over een kermis heen gevaren. Op zich zijn we niet erg ver gekomen en bij landing vonden enkele paarden, tijdens een les in de buitenbak, ons niet leuk. Ze schrokken van de grote, gekleurde ballon. We hebben een zachte landing gemaakt op een lege akker.

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ok gister avond , lijkt me mooi met alle lampen aan.
    En foei je mag geen dieren laten schrikken hihi.
    Fijn meis dat je het zo naar je zin had , doet een mens goed.

Deel Deze Pagina