Vanochtend gestript...en nu? :-)

Discussie in 'De bevalling' gestart door GaiaGaia, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Vanmorgen ben ik bij de vk geweest en omdat ik sinds 3 dagen niet meer kan lopen van de pijn in mijn bekken (linkerkant) stelde ze voor om even te voelen of er al wat aan het gebeuren was.
    Ik was er zelf van overtuigd dat alles nog potdicht zou zitten omdat ik helemaal nergens last van heb gehad, maar na toucheren bleek ik toch al 2 cm ontsluiting te hebben.
    Ze vroeg me of ik wilde dat ze gelijk ging strippen.
    Tja, doe maar, want niet kunnen lopen met een dreumes die om je heeb hobbelt de hele dag is ook niet echt geweldig :)
    Dus ze heeft me gestript.
    Nou vond ik het helemaal niet pijnlijk of vervelend ofzo (ik lees zoveel verhalen dat het pijnlijk zou zijn) maar ik ben nu wel benieuwd of het wat in gang heeft gezet :D
    Sinds een uur heb ik wel wat heftiger menstruatiekrampen in mijn onderrug, maar die komen niet in golfbewegingen.
    Ze voelen meer als steekjes die qua pijn gelijk blijven...ook wat harde buiken zo nu en dan, maar verder niet zo veel actie.
    Ik ga nu overal op letten natuurlijk en heb mijn vriend ook maar gebeld om even te laten wetend at er wel iets rmmelt, maar wat...
    Hij neemt het zekere voor het onzekere en komt over een uur thuis. Je weet maar nooit!
    Maargoed.....dit kan net zo goed nog dagen (weken :$ ?) gaan duren, toch?
    Iemand een ervaringsverhaaltje voor me, zodat ik wat meer kan gaan hopen op het vasthouden van ons meisje binnen nu en een dag? :D

2. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik had een dag na het strippen onze dochter in men armen. Maandagmorgen gestript, s middags weeën beginnen krijgen, nog niet echt regelmatig. En dinsdag morgen heel vroeg bevallen.

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Bij mij hielp het toen niet maar ik hoop dat het bij jou snel mag los barsten! :)

4. C78

C78 Niet meer actief

Ik ben gister gestript. Sinds dien menstruatie krampjes gehad en slijm met wat bloed verloren.
    Vannacht echt super goed geslapen en maar een paar x wakker geweest van de bekkenpijn.
    Vanmorgen mijn slijmprop verloren, maar sinds dien alleen nog steeds wat krampjes en een zeurderig gevoel in mijn buik.
    Ik vrees dat het bij mij dus niet echt iets doet...

Succes!

5. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    ppff spannend joh! Het is gewoon afwachten tot je de eerste echt wee voelt. Alleen dan weet je of het echt gewerkt heeft.

ik zit ook op de wachtstoel (niet gestript hoor) maar ik leef daardoor wel mee met iedereen die vol spanning de laatste dagen/uurtjes van de zwangerschap zitten.
    Vet spannend!!!

6. Quinnie

Quinnie Actief lid

8 jan 2012
    153
    0
    16
    Bij de eerste zwangerschap gestript en het deed helemaal geen pijn en had ook niks geholpen.
    Bij de tweede gestript en die was echt pijnlijk en een paar uur later begonnen de weeen.
    Ik hoop voor jou dat het wel helpt, succes

7. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Dank voor de reacties!

Hier is het nog steeds wel een beetje aan het rommelen, maar niet noemenswaardig (denk ik).
    Wel nog steeds menstruatieachtige krampen in mijn rug en de frummel is heel hard aan het duwen lijkt wel. Ook wat slijm en roze verloren (excuus voor de details) maar geloof niet dat dit al het 'echte' werk is.
    Maargoed, we wachten maar af.
    Ik vind het wel spannend en vriend zei ook net dat hij toch wel een fijn soort gespannenheid voelt, zo van: "Zou het vandaag of morgen zo ver zijn, gaan we haar dan zien? " :)

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    En? Hoe is het nu? Ben benieuwd!

9. C78

C78 Niet meer actief

Ik was ook benieuwd of het bij jou wel echt geholpen heeft!
    Ik heb nog steeds wat menstruatie pijntjes en wat bloederig slijmverlies. Helaas dus niet echt geholpen. Wie weet heeft het wel nog alvast voor een extra cm gezorgd.
    Ik heb morgen een afspraak bij de gyn...

10. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Hey GaiaGaia, spannend hoor!!

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben bij mn dochter op vrijdag middag gestript ( Dat deed bij mij wel pijn zeg! ) heel het weekend wat krampjes en rugpijn, slijmprop verloren. Maandag ochtend scheurden mn vliezen en bleek ik 4 cm ontsluiting te hebben. Dus die krampjes hadden wel werk gedaan. Helaas kwam de bevalling niet goed op gang en heb ik hulp gehad, maar het strippen zorgde dus wel voor voorwerk.

12. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    @Surf en @C87: Hier is het weer rustig :( Ben volgens mij vannacht wel een groot deel van de slijmprop verloren, aangezien ik 's ochtends wakker werd met een hoop geplak tussen mijn benen (hehehe... al die details).
    Maar verder is er niets zo veel meer aan de hand... Jammer he? Je hoopt echt dat het wat doet. Ik hoop dat bij jou de ontsluiting wel weer is gevorderd! Ik moet volgende week pas weer naar de vk. Ik hoop niet dat het nodig is :)
    @Daydreamer: Oeh...voor jou kan het ook ieder moment zo ver zijn! Voel je al wat?
    @ Suusjeuh: Oh kijk, dus er is nog hoop! :D

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Jammer dat het niet heeft doorgezet. Heb je met je VK nog afgesproken wanneer je weer gestript gaat worden?

Ik ben 's ochtends op een woensdag gestript (alles verweken en 2 cm ontsluiting, en vond het ook niet pijnlijk ofzo). Ze verwachten niet dat het iets zou doen, en ze zou me dan vrijdag weer strippen.

De hele dag gerommeld, in de middag iets serieuzer. VK gebeld, die is meteen gekomen, om 16.00 vliezen gebroken (4 cm) op naar het ZKH, en om 17.57 had ik onze zoon in mijn armen.

14. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Ja, ze zei dat als het nu niets zou doen ze het over 1,5 week nog eens kon doen. Als dat dan nog nodig is natuurlijk :)
    Vind het wel heel ongemakkelijk worden nu met die pijn in mijn heup. Verder gaat het nog hartstikke goed hoor, eigenlijk heel de zwangerschap wel. Maar dat ik nu net op het laatst zo last moet krijgen met lopen vind ik echt jammer.
    Ik moet allerlei hulptroepen inschakelen nu omdat ik gewoon helemaal niets kan. Niet eens mijn dochter optillen ofzo :$
    Bah...ik houd er helemaal niet van om afhankelijk te zijn en orders uit te delen. Maargoed, het is even niet anders.

Wel fijn om positieve verhalen te horen over het strippen, misschien dat het toch wat heeft gedaan en er iig voor zorgt dat het allemaal wat sneller gaat gebeuren :)

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik ben gestript nadat ik zelf aangaf dat het aan het rommelen was.
    Had toen 3cm. Had wel al last van bloedverlies tijdens het strippen maar dat was normaal volgens de vk. Meteen daarna begon het rommelen wat meer zeer te doen.
    4 Uurtjes later zat de bevalling er alweer op. :)

Sterkte met de laatste loodjes.

16. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik ben vrijdags smiddags gestript om 13.30. Heel de dag wat roze slijm verloren en menstruatie achtige krampen gehad. Na het avondeten begonnen heel lichtjes de weeën die gedurende de avond steeds beetje heviger werden. 's Nachts om 4.00 zijn we naar het ziekenhuis gegaan met 4cm ontsluiting. Om 6.59 mocht ik persen en om 7.01 is onze tweede zoon Stef geboren.

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    jammer dat het niet heeft doorgezet zeg, maar wie weet komt het toch nog opeens op gang...
    en waarom vraag je niet of ze morgen nog een keertje strippen voor het weekend (ik heb ergens gelezen dat strippen effectiever is als het om de dag gedaan wordt...). ik zou niet nu 1,5 week afwachten, als je zo'n pijn hebt...

18. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Ben bij de 2e om 15.00u gestript (met 41 weken), om 16.00u al weeen, om 03.03u kleine geboren ;)
    Dus kan snel gaan.. (moet wel zeggen dat ik al vanaf week 35 met voorweeen liep, en met strippen al 3 cm had, weet nie of dat er mee te maken had)

Hopelijk duurt het niet lang meer voor je!!

19. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Spannend! Hopelijk heb je snel je kindje in je armen!

20. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Toch een hoop positieve verhalen! :)
    Hier...nou ik weet het niet hoor. Ik heb nu al een paar uur om het uur een behoorlijke harde buik en weeachtige krampen.
    Het blijft om het uur terugkomen.
    Ik begin het nu weer spannend te vinden en word ook al een beetje nerveus.
    Mijn ouders zijn hier heel de dag geweest (hadden heel lief krukken meegenomen zodat ik wat mobieler ben), vriend was ook thuis dus hulptroepen genoeg.
    Maar heb wel besloten dat als ik, wegens geen actie, de controle van volgende week bij de vk nog haal, ik ga vragen of er niet iets geregeld kan worden m.b.t. inleiden.
    De pijn in mijn heup wordt niet minder en het begint nu ook aan de rechterkant te komen.
    Zo balen! Heb je eigenlijk een hele voorspoedige zwangerschap gehad, kun je op het einde ineens niet meer normaal lopen :(
    Hmm.. ik zou eigenlijk moeten gaan slapen en wat rust pakken, maar ik ben veel te onrustig op het moment :D

Bij de anderen al wel wat meer actie (Sunshine, C87)?

Deel Deze Pagina