Hoi dames, Vanmorgen had ik een knallende ovulatietest. De teststreep was donkerder dan de controlestreep. Echter hoorde ik later dat testen met ochtendurine niet zo betrouwbaar is, dus testte ik 2 uur later weer en dit was wederom een knaller. Net, (weliswaar na een grote mok groene thee, waar ik ontzettend van moest plassen) kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en deed ik weer een ovulatietest. Dit keer een stuk minder knallend dan vanmorgen. Betekent dit dat mijn ei al gesprongen is? Ik snap de theorie nog niet zo goed en dus ook niet welke uitvoering in de praktijk nu succesvol kan zijn ! Iemand die me kan helpen?
Als je ovu knalt springt je ei binnen 24-48 uur daarna Hij is dus niet gelijk gesprongen als je test lichter wordt
Nee, hoor, dat heb ik altijd, hij is bij mij echt maar heel kort (6 uur ongeveer) positief, daarna wordt hij heel snel lichter.
Je schrijft het zelf al, je had net een grote mok thee op. Je urine was dus verdund. Voor een betrouwbare test heb je geconcentreerde urine nodig daarom mag je in de uren voorafgaand aan de test niet veel drinken. Er valt dus geen zinnig woord te zeggen of je ei al gesprongen is.
Op het moment dat je 1x pd test bijvoorbeeld iedere dag om 19.00 kan het zijn dat reeds de dag ervoor bijvoorbeeld om 22.00 je piek is begonnen. Je kan er dus niet per definitie vanuit gaan dat op z'n vroegst 24 uur na de positieve test een ei springt. Die 24-48 uur zijn daarbij ook maar ongeveer cijfers en een ei kan ook bijvoorbeeld 20 uur na het starten van de lh piek springen. Daarom test ik op het moment dat mijn ovulatietesten beginnen op te lopen ook 2x pd (minstens).