Wij zitten nu al een jaar te denken om een puppie te kopen, en weten nu echt 100% zeker dat die er gaat komen.. alleen welke? Wij willen een grote hond (dus geen maltezer, jack russel ofzo) Maar ook niet zo groot dat het eigenlijk een pony is. Onze eissen verder zijn: Een lieve (absoluut geen aggressieve) hond die heel lief is voor kinderen. Er zijn namelijk zooo veel rassen dat wij door de bomen het bos niet meer zien.
Wij hebben een basset hound (hush puppie), komt in de categorie middelgrote honden, maar is wat kleiner maar langer Heel zachte hond, heel lief, aanhankelijk, helemaal niet jaloers op ons zoontje maar zij is ook redelijk actief maar ze is net haar moeder die niet voor niets Energy heet
wij hebben een dalmatier. een beetje een middel maatje dus. zei is echt geweldig lief tegen kinderen! echt superr maar net zoals alle andere honden heeft zei ook wel wat specifice karakter eigenschappen. dalmaten zijn bijna altijd ontzettend nieuwschierig! ( dus ze wilt overal bij zijn je kan dat wel afleren hoor) ze hebben best een hoop beweging nodig en ze zijn erg eigenwijs! wij vinden haar geweldig! ze is lekker rustig buiten lekker speels en super voor kinderen en waaks ( mijn hond heeft 1 nadeeltje en dat is als ze aan riem zit moet ze niets van andere honden weten,( hehalve de buurthond,haar vriendje) dan grijpt ze ze liever... maar als ze gewoon los loopt is er niets aan de hand.
mijn vriend werkt fulltime, ik werk 3 dagen waarvan er 2 dagen niemand thuis is (werk ook zaterdag namelijk), en die 2 dagen gaat de pup dan met mijn dochtertje mee naar mijn ouders (mega tuin), dus zal absoluut niet alleen zitten.
wij hebben een blonde labrador... een superschatje met veel energie!! ze is dol op kinderen en andere dieren... ze is nu 3 jaar maar wil altijd spelen spelen spelen... zodra ze kinderen hoort wil ze ermee spelen.. zodra ze een andere hond ziet (als ze niet aan de riem zit) wil ze spelen.. zodra ze een kat zie wil ze spelen... ook hier het enige nadeel is dat ze een andere hond wil grijpen als ze aan de riem zit maar bij haar is het bescherming (ze is tegenover mijn zoontje ook heel erg beschermend)
Ik dacht juist altijd dat dalmatiers helemaal niet zo lief zijn, dat het vrij aggressieve honden zijn? *zie maar goed dat ik dit topic open hihi
Misschien vind je deze site dan wel interessant: Zoekscherm Daar kan je opgeven wat je zoekt in een hond en uiteindelijk krijg je dan een lijst met meest geschikte rassen. Succes! Zelf hebben we 2 shiba inu's (foto's staan in mijn album). Echt geweldige honden alleen echt stront eigenwijs
Mij lijkt een golden retriever helemaal geweldig. Al nemen wij (waarschijnlijk) nooit een hond. Wij kennen heel veel mensen in de omgeving met een retriever en ze zijn stuk voor stuk zo lief en zachtaardig!!! Persoonlijk vind ik een labrador te druk, maar daar ken ik er maar 1je van, en die is dus ergg druk. Succes met de keuze!!
Heel veel hangt af van de opvoeding. In het begin voldoende tijd erin steken is heel belangrijk! Zeker als je een pup in huis haalt, kan je die heel goed opvoeden zoals jij hem wil hebben.
Wij hebben altijd veel honden gehad vroeger, vooral grote honden en de meest favoriete hond was bij mij toch wel de bouvier. Groot, knuffelbaar en ontzettend trouw en lief.
Wij hebben een Newfoundlander. Erg groot, maar zoooo lief en heel erg lief voor ons zoontje. Ze staan erom bekend verzot op kinderen te zijn. Wel veel haar en dus veel borstelen!!
Heb hem ingevuld en ik kwam uit op een langharige collie! wat een schatje zeg!! Ben op slag verliefd haha!
Haha, ja klopt! Je haalt een hoop hond in huis Ze denkt af en toe zelf dat ze het formaat van een jack russel ofzo heeft, ze probeert namelijk geregeld lekker bij me op schoot te kruipen op de bank, tsja.....
hahahahh!!! Mijn vriend wil graag een bordeauxdog, maar die vind ik ook te groot , vind zelf een franse bulldog ook wel stoer 8)
Eerst even dit: geen enkele hond wordt agressief of lief geboren. Je moet een hond altijd goed opvoeden, hem goed in de roedel plaatsen en hem voldoende lichaamsbeweging geven. Een puppy- en vervolgcursus is wel aan te raden, zeker als het je eerste hond is. Een werkhond of jachthond moet gewoon een paar uur lopen op een dag of naast de fiets. Een hond die niet genoeg aandacht krijgt zal zich gaan richten op je interieur. Een grote hond heeft ook meer lichaamsbeweging nodig dan een kleine. Ik zou gewoon gaan voor een middelmaatje hond als friese stabij of spaniel oid of voor een leuke kruising.
We hebben ook twee Basset Hound, idd hele lieve honden. Erg aanhankelijk en zachtaardig voor alle mensen en dieren. Nog nooit gehoord dat deze honden agressief zijn maar zeg nooit nooit. Voorheen hebben we boxers gehad, ook erg lief en grappig, wel erg druk de eerste jaren maar ook schatten. Succes met je keuze.