Morgen Efteling, heel veel regen :(

Discussie in 'De lounge' gestart door debster2009, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hi meiden,
    Wij hebben maaaaaaanden geleden met vrienden afgesproken morgen naar de Efteling te gaan. Maar het weer is dramatisch... Nu ben ik 15 jaar geleden voor het laatst geweest en heb geen idee hoeveel overdekt is of dat ons dagje echt in het water valt.
    We hebben vrijkaartjes, geldig tot eind mei en de rest van mei kunnen we niet.
    Een beetje regen of een buitje vind ik echt niet erg, maar het regent nu al non stop en morgen is niet veel anders.
    Zijn er ervarings deskundigen in de zaal? :)

2. tuc

tuc Niet meer actief

Tja de pest is dat je best heel wat loopt tussen de attracties..er zijn veel attracties binnen..maar ook veel buiten

maar goed met vrijkaartjes zou ik gaan.

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Hoe je het ook went of keert, je loopt gewoon veel buiten. Dat is dus een keus die je maakt. Regenjas aan paraplu mee, het voordeel is dat de wachttijden nu niet lang zijn denk ik.
    Kinderen deert de regen vaak niet. Dus als je jezelf er op kleed, kan het wel denk ik. Maar als je nu al geen zin hebt.. Die keus moet je zelf maken..

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Wij zijn gisteren geweest en ze voorspelden ook de hele dag regen. Wa hebben uiteindelijk vanaf 14 uur heel veel regen gehad, maar af en toe was het ook droog. Ik zou een regenponcho meenemen en gewoon gaan. Er zijn veel attracties waarbij je binnen kunt wachten en als het net zo druk is als gisteren is die wachttijd variërend van 0 tot 5 minuten.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik zou als ik kaartjes moest kopen dat geld liever bewaren voor een keer mooier weer.

Maar met vrijkaartjes en geen andere optie... zou ik wellicht de hele familie nog wel in willen pakken in een poncho/regenjas en gaan.
    Maar reken er wel op dat je meer dan genoeg buiten bent.
    Meeste attracties zijn buiten en alles is ook lekker ruim opgezet.

Wij gaan altijd naar de wintereftwling en dan opwarmen in carrousel.
    Dochter kan er uren in zitten en wik drinken lekker een gluhweintje of chocomel.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik denk dat er met zulke regendagen meer mensen nièt gaan, dan wel gaan, dus ik zou wel gewoon gaan. Net wat Sjorsje als zei: de wachttijden zullen dan niet erg lang zijn.

De kinderen regenlaarzen en regenjassen aan, paraplu mee en gaan! (zelf ook wel kleden op de regen) Een stel droge kleren mee, in een waterdichte tas! (zei de muts die ooit eens droge kleren meenam in een rugzak die niet waterdicht bleek te zijn...) voor het geval dat en je vermaakt je wel, denk ik.

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik denk dat voor de kids zo'n dag niet gauw in het water zal vallen hoor. Lekker "modderpoelen" zoals mijn dochter zou zeggen. Regenlaarsjes aan, regencape aan en gaan met die banaan.

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Als ik naar de verwachtingen kijkt lijkt het nog mee te vallen

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.742
    1.061
    113
    Gewoon gaan hoor! Poncho aan en gaan. Zonde om je kaartje te laten verlopen!

10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Gewoon gaan en regenponcho's meenemen. Veel plezier!

11. KimK

KimK Niet meer actief

Gaaaaaaan! Ok je zult nat worden maar dan warm je toch ff op met een kop warme choco met heel veel slagroom :D? Kids zullen het niet erg vinden denk ik!

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben het vorig jaar gehad. Enorme stort buien en het werd niet meer droog.... Wij zijn maar naar huis gegaan. Dat doe ik dus nooit meer.
    Maar met vrijkaartjes zou ik de gok nemen. Zorg er wel voor dat je poncho's oid meeneemt want de afstanden tussen de attracties zijn groot.

13. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Met een vrijkaartje kan je inderdaad de gok nemen, maar ik zou toch wel echt eerst heel goed je agenda doorspitten om te kijken of er niet een andere mogelijkheid is.

Persoonlijk heb ik er echt een gráfhekel aan als ik koud en zeiknat ben, en zeker als ik dan ook nog de hele dag moet.. voor mij zou t dus geen lolletje zijn, gewoon omdat je ook veel buiten loopt etc.

Succes ! :D

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    5,5 mm geeft-ie aan voor kaatsheuvel.. tja. Reken op wat extra warmte stops. Een petje of muts voor de kinderen scheelt ook veel, zodat áls het regent, het niet gelijk in het gezicht komt en ze het niet zo voelen.
    En dan hebben ze lol genoeg denk ik ;) . Ik zou het ook niet zo snel afblazen. Calculeer eventueel een halve dag in. Tot een uur of 3 ofzo.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Heerlijk juist! Iedereen goed inpakken met poncho's ed, paraplu's mee en lekker genieten! :D

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Poncho aan en gaan. Als ik moest betalen zou ik thuis blijven maar met vrijkaartjes niet hoor. Zal lekker rustig zijn en kunt overal goed doorlopen :). Elk nadeel heeft zijn voordeel

17. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    wij zijn afgelopen donderdag geweest, smiddags ook veel regen. Wij zijn overal in geweest, aangezien er geen wachttijden waren. Het was een fantastische dag. Er is overigens best veel binnen alleen je loopt idd best lange stukken buiten. Dus paraplu en/of regenponcho meenemen. en vooral ....veel plezier!

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wij zijn ook pas geweest met heeeeeeeeeel veel regen. We hadden met familie een datum geprikt wat op!zich al n hele klus is maar toen we het weerbericht zagen hebben we geopperd het te verschuiven. Nee hoor! Dat wilden ze niet want het neefje ( enige kind in de familie) was er al op voorbereid en dan was het te grote teleurstelling.
    Dus speciaal dan toch maar gegaan. Nou, het was bagger! We hadden niet genoeg aan paraplu's. In atracties die buiten zijn word je toch nat en hebben toen daar maar poncho's gekocht.
    Ik wilde in de achtbanen en ben in mijn uppie geweest omdat die kant van de familie het allemaal eng vond. Maar goed, ze liepen dan wel door vanwege ee regen. De overdekte atracties waren loeidruk allemaal want iedereen vluchtte naar binnen. Zo ook met restaurants. We hebben onze koffie/brood/ander spul in de regen moeten eten omdat je al nauwelijks binnen kon komen laat staan wat bestellen.
    En uiteindelijk ben je al zo vaak nat geworden, opgedroogd en weer nat geworden dat je tot op het bot verkleumd bent.

Was dus drie keer niks. Ik vond het zonde van het geld en de volgende keer zou ik afzeggen.

Misschien hebben anderen weer betere ervaringen maar hier niet nog eens. Al kan het ook gebeuren dat het onverwachts gaat regenen. Dat soort dingen zijn altijd een risico.
    Maar al met al vind ik het altijd heerlijk gezellig zulke parken!

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    tja.. wij hebben een abbo en ik ga morgen echt niet haha. met vrijkaartjes.. ja weet niet ik ging denk wel. mn man niet hahaha

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zou zelf niet gaan, maar ik heb echt een enorme grafhekel aan regen en kou. Pretparken zijn leuk als het mooi weer is. :)
    Maar goed met vrijkaartjes die tot mei geldig zijn.. Is er écht geen andere mogelijkheid? Misschien allemaal een dagje vrij nemen en door weeks een keer gaan?
    De attracties die buiten zijn zijn allemaal nat van de regen en wat iemand anders al zei, als je er dan inzit regen je ook helemaal nat...
    Het enige voordeel kan zijn dat het niet druk is.

@MI87 dat is balen dat jullie neefje het al wist.. Dat is een reden waarom wij onze zoon dat soort dingen pas 1 dag van te voren of de dag zelf vertellen. Dan is er ook niks aan de hand als het niet door gaat:)

Deel Deze Pagina