Ik ga binnenkort weer aan het werk. Ik zit nu in de ww en heb inmiddels een zoontje. Hij drinkt alleen nog steeds niet goed uit de fles, dus ik heb met mijn toekomstige baas afgesproken in eerste instantie voor minder uren te gaan werken, en deels thuis, zodat we kunnen kijken hoe het gaat om daarna de uren te gaan uitbouwen. Nu zit ik me af te vragen of ik tot ik meer uren werk de ww voor het kleine aantal uren er nog naast zal houden. Het zal ongetwijfeld kunnen, maar ergens voelt het ook raar. Niet dat ik nu meer uren kan werken gezien mijn zoontje, maar dan dus ook niet in een andere baan. Maar ja, k heb t geld eigenlijk nog wel nodig. Maar om mn zoontje nou te laten verhongeren... misschien is het met een week bekeken, als hij merkt dat hij daar genoegen moet nemen met een flesje... misschien ook niet. Wat zouden jullie doen?
Wat fijn dat je nieuwe bas zo meewerkt. Volgens mij krijg je dan nog WW voor de overgebleven uren. Alleen.... Heb je sollicitatieplicht zolang je WW ontvangt. Ik zou bij UWV de uren opgeven die je nu gaat waren. Kun je de situatie uitleggen? Dat je voor deze uren gaat starten met de bedoeling dat het meer gaat worden? Met een beetje geluk werkt UWV dan ook een beetje mee.
Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Columns - Artikel 4.3.8. Voedingsrecht uit de Arbeidstijdenwet (2007)