Yess wel zwanger wat eigenlijk niet gepland! Ik ben wel erg blij met een 2e kindje maar het moet natuurlijk op financieel goed uitkomen.. Ik zit op dit moment thuis. Mijn jaarcontract is helaas niet verlengd. Wel heb ik 3 weken geleden een ww uitkering aangevraagd. Krijg voor 13 sept. antwoord van het uwv. Als het goed is krijg ik deze uitkering maar voor 3 maanden. Wat nu dus is gebleken is dat ik 1 maandje zwnager ben! Nu ben ik bang dat ik het niet ga redden na die 3 maanden? Ik heb pas een huis gekocht waarvan mijn man de vaste laste etc betaald, Ik wil mijn kind niet wegdoen Kan iemand mij meer informatie geven aub dan weet ik waar ik aan toe ben..
Je kunt gaan solliciteren lijkt me. Bovendien je hebt dus een man, wonen jullie samen? Redden jullie het niet van 1 salaris? Persoonlijk zou ik nog liever elke dag droog brood eten dan mijn kindje weghalen, dat zou hier echt geen optie zijn. Helemaal niet om zoiets als geld.
Wat een vervelende situatie! Probeer zo snel mogelijk een baan te vinden (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het). Nu is je zwangerschap nog niet te zien, en kan dus ook geen reden zijn voor je nieuwe werkgever om je niet aan te nemen. Je hoeft namelijk niet te zeggen dat je zwanger bent. Als je werk kunt vinden, heb je straks ook recht op verlof en dan hoef je je over de financiën geen zorgen te maken. Ook met een oproepcontract heb je recht op zwangerschapsverlof. Er wordt dan gekeken naar de uren die je de laatste maand(en) gewerkt hebt. Veel succes!