Vanzelfsprekend?

Discussie in 'De lounge' gestart door steenbokje, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Zie de vrouw als de grote trofee die gewonnen moet worden. Ze doen er moeite voor, versieren je, nemen je mee uit eten, op stap, naar de bios... En dan hebben ze je "voor zich gewonnen" en hoeven ze ineens geen moeite meer te doen?
    Jij wast zijn vuile kleren, jij raapt zijn troep op, jij kookt en maakt het huis schoon. Lekker makkelijk zoals moeders dat vroeger ook deed... EN ze krijgen nog sex gratis ook!! Jackpot!!!

Alleen vergeten ze even dat jij dat stukje WAARDERING nodig hebt... Die kus wanneer hij vroeg naar zijn werk gaat, of wanneer hij thuis komt. Die lieve knuffel zomaar uit het niets. En het zinnetje "ik hou van je" is WEL belangijk, ookal weten we het wel en is het al 1000x gezegd, toch willen we het elke dag horen!!!

Een vrouw hebben is 1 ding, maar een vrouw houden iets heel anders... :x

Normaal werk ik 2 dagen per week, dus ja dan komen de huishoudelijke taken op mijn schouders. Heb ik geen problemen mee als ik zie dat hij fulltime werkt en we nu (samen) midden in een grote verbouwing zitten. Maar tijdens vakantieperiodes werk ik fulltime, en ben zwanger! En dan nog komt alles op mijn schouders terecht...
    Is het zo vanzelfsprekend dat ik als vrouw maar alles moet pikken, en maar alles moet doen?

Ik mis de leuke dingen, even spontaan ergens naar toe. Niet saai elke avond alleen op de bank zitten omdat hij het gamen en zijn pc belangrijker vindt, maar ook eens uit eten of naar de bios! Of SAMEN op de bank zitten, knuffelen! Lief voor elkaar zijn...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het helemaal niet erg om normaal gesproken het huishouden te doen (hoewel wat hulp nu wel fijn was geweest!), maar ben het aandachts tekort goed zat! Die pc gooi ik eerdaags nog eens uit het raam!!!

Zo... ben uitgeraasd... :)

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    groot gelijk meid ! hier is het niet veel anders hoor dus je bent niet alleen in deze . Als ik er wat van zeg , zegt ie ja maar ik werk 38 uur per week en heb toch net de vaatwasser uitgepakt :O meestal is mijn antwoord goh je zult wel moe zijn he ! (maar ja meestal krijgen we dan ruzie daarna en das ook niet alles he ;))

sterkte meid , gewoon je aandacht op eisen hoor !

3. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    respect voor je meid....bij ons was het ook niet anders, hebben gelukkig een heel goed gesprek gehad sinds kort, en gaat gelukkig alweer beter, misschien even heel goed met je man praten hoe je je voelt... succes! bij ons baten het ook hoop voor jullie ook....

4. steenbokje

Thanx meiden. Blij te lezen dat ik niet alleen ben...

Lijkt alsof alles vanzelfsprekend is geworden. Ik geloof dat daar een woord voor is: SLEUR!

Tsjah, en praten... t blijft een vent... Voel me gewoon alleen in mn relatie...

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Meid,ik herken het wel een beetje hoor..
    Ik krijg wel aandacht van mijn vriend en we knuffelen ook vaak genoeg maar wat het huishouden betreft: Pffff!!
    Ik ben al helemaal blij dat hij vandaag het gras gemaaid heeft en de vaatwasser uitgeruimd heeft,echt een uitzondering: 2 dingen op 1 dag!:$:D

Ik kan je maar 1 advies geven--> in detail uitleggen wat je van hem verwacht,mannen moeten concreet weten wat je bedoelt anders snappen ze er nog niks van. Als dat niet werkt: schreeuw het uit! "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden"

Ik heb makkelijk praten,zelf ben ik ook niet zo'n held maar het werkt vaak wel!

6. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    meid echt geloof me t kan nog veeeel erger !

( klein voorbeeld , me man werkt in de beveiliging dus veel avonden en nachten de tijden dat ie vrij is is ie vissen ! hij komt nu net binnen na 3 nachten vissen zelfs vanmorgen naar de kinderarts kon ik alleen :()

tja sleur is hier ook het woord , maar ja wat doe je er aan ? ik erg weining denk ik hij heeft niet door dat het zo niet goed gaat ....geen ruzie betekend dat het goed gaat lijkt ie te denken !

7. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Je moet het ook echt zeggen tegen een man,die voelen bepaalde dingen niet aan..zoals wij vrouwen wel kunnen/hebben.

Een voorbeeld:

Ik loop door het huis te razen,stamp hard op de trap en smijt met spullen. M'n vriend vraagt: "wat is er nou?" En ik zeg: "Nee,er is niks" Hij: "Oke" En hij gaat weer rustig verder met waar hij mee bezig was. (tv kijken of computeren zijn nog de meest actieve dingen die hij onderneemt) Nou,dan ben ik nog pissiger en denk ik bij mezelf: Shit,waarom zeg ik het nou niet gewoon?? Tsja,om ruzie te voorkomen.. Zo gaat dat he;)

8. steenbokje

Hahaha Pluis, zo gaat dat hier dus ook!!!
    Misschien moet ik wel een klusjes lijst op de koelkast hangen voor alles wat wekelijks (of dagelijks) gedaan moet worden. Wie weet krijgt ie dan door hoeveel ik doe.
    Kwam vanmiddag thuis en bord van vanmorgen stond in de gootsteen (zowaar!). Bord/beker van vanmiddag stond nog op tafel & broodkruimels overal... Sokken op de vloer in de woonkamer, allerlei kleding (ik weiger het op te pakken) naast het bed ipv in de wasmand. Kasten wijd open, lichten overal aan...

@Romaira: jeetje lekker is dat zeg! als ik dat lees heb ik het nog getroffen...

9. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    @pluis81: Zoooo herkenbaar!!!!
    Hier met het huishouden valt t opzich wel mee hij zuigt ook het huis en dweilt enzo alleen af en toe als we dan klaar zijn met eten moet hij naar de keuken en laat hij alles staan:S hallo je kunt tog je bord meenemen ofzo??!!! of als ie op de bank zit, schat pak eens cola asjeblieft of geef me dit is. En dan met ons zontje van 1 jaar, als hij huilt : schat ga eens na hem toe hij huilt, schat verschoon hem ens hij heeft gepoept, als zoonlief 5 min boven in bed ligt en nog huilt, schat neem hem am mee na beneden hij wil niet slapen, ga ik er 5 min naast zitte dan slaapt ie( omdat hij nooit na me luisterde dat het beter is om hem af en toe te late huilen anders zit ik over 5 jaar nog steeds elke avond langs zijn bedje omdat hij anders niet kan slapen) pff word er niet goed van, en ik krijg ook altijd het gevoel dat k geen *vrouw* meer mag zijn, als ik klaag over mijn buik bijv zegt ie ja doe ma mijn t-shirt aan dat staat je beter...:S of als we weg gaan en k heb een tshirt aan met een vhals waar je een heeeeel klein beetje de boven kant van mijn borst kan zien ga je omkleden zo ga je tog niet naar buiten, terwijl als we buiten op straat lopen en er een lekkere chick voorbij komt met strakke heupbroek en hempje waar je alles in kunt zien en waar de tiete er bijna uitvallen kan hij zijn ogen er niet vanaf houde, ....hallo ik besta ook, ik ben hieroo niet daar en als ik dan hem eens wil verassen met sexy kleding ( als ik in the mood ben) dan kijkt ie niet eens naar me en valt ie in slaap op de bank...hmm tsjaa daar zit je dan in je lingerie voor je uit te staren!, bioscoop? nee ik weet niet wat dat is...restaurant geen flauw idee wat dat is. Pffff mannen zijn soms zo vermoeiend om mee te leven. en idd als je dan eens je gevoel wilt uiten omdat je het zat bent, houd je je tog maar in omdat je geen ruzie wilt en ook ik als ik boos ben vraagt hij wat is er, zeg ik niks en dan zegt hij ook oke als jij zegt dat er niks is is er niks he en gaat hij weer verder met waar die mee bezig, maar dan is hij ook boos omdat ik niet zeg wat er is en ook omdat ik geen ruzie wil mja uiteindelijk heb je tog ruzie omdat je niet hebt gezegt wat er is, pffff

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Die waardering krijgen ze wel weer als ze een tijdje zonder moeten.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Maar andersom dan? Ik laat mijn man regelmatig weten dat ik het NIET vanzelfsprekend vind dat hij met veel dingen in het huishouden helpt en dat hij ook dingen uit zichzelf doet. Want ik weet dondersgoed dat het gros van de mannen of te lui is, of vind dat dat de taak van de vrouw is, of een combinatie van de twee. Met uiteraard het meest gebruikte excuus: Ik weet niet hoe het moet. En op nummer 2: Maar ik breng het geld al binnen.

Mijn man laat gelukkig wel regelmatig weten dat ie mij waardeert. Des te meer sinds ik zijn zoon op de wereld gezet heb ;)

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Qua huishouding niet echt te klagen (tuurlijk laat hij geregeld troep slingeren maar goed ik wel eens), hij doet een hoop.

Maar qua affectie....Dat is soms echt dramatisch. Heb al vele gesprekken met hem gevoerd maar het helpt niet echt, ja 2 dagen ofzo.

Ik zou het heerlijk vinden als hij uit zichzelf eens naar me toe loopt en me een lekkere knuffel zou geven. Of als hij (zoals hij vroeger ook deet) zeggen dat ik de wereld voor hem ben. Of dat hij laat weten dat hij trots op me is dat ik het allemaal maar weet rond te breien.
    Ook is het zo dat als hij een pestbui heeft en loopt te snauwen op niets ik hem maar ''even moet laten gaan'' maar als ik een pestbui heb mag ik dat niet laten merken.

Zucht mannen...

13. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    @Adorable: Ik vind het wel een beetje vreemd van jouw man/vriend dat hij niet wil dat jij je vrouwelijk kleedt maar zelf wel naar vrouwen kijkt die er "sexy" bij lopen. Is hij niet gewoon bang dat je er te aantrekkelijk uitziet en dan in het oog springt bij andere mannen?

Mijn vriend zou mij het liefst zien in een tijgerjurk,hoge naaldhakken en m'n tieten flink bloot. Helaas voor hem doe ik dat toch niet!:p

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Krijg daar ook een beetje rare smaak van hoor.. dat je je niet eens een beetje vrouwelijk mag kleding. Loop je met je tieten bloot en een rokje zo kort dat je kan liplezen ja duh dat je partner er iets van zegt, maar een v-hals? Er zit hier 10kilo teveel aan en stevige bovenbenen dus het enige waar ik nog mee kan patsen zijn mijn tieten:p (naja cupje c dus dat valt mee, houdt het maar op tietJES:p)

15. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Waarom neem jij niet is een keer het initiatief om gezellig met hem wat te gaan doen (uit eten, bios etc). Ik begrijp heel goed dat jij wil dat het ook een keer van uit hem komt, maar wie weet wanneer jij iets onderneemt beseft hij weer hoe leuk het is om inderdaad wat vaker iets samen te doen? Het is maar een ideetje hoor;)

16. steenbokje

Ik stel het heel vaak voor, maar in 5jr tijd zijn we 3x weg geweest, ook op mijn initiatief. Afgelopen zo. heb ik hem meegesleept naar Sealife :) wel met heel veel geklaag maar hij liet mij niet alleen gaan... chantage: dan ga ik, ZWANGER, wel zelf naar Scheveningen rijden hoor! .........

17. steenbokje

Geeft me wel idee voor pizzeria en bios dit weekend :p
    Hij is nogal beschermend, laat me niet zo snel in mn uppie weg gaan 's avonds, of ver weg...

18. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    :D:D Alsof ik mezelf hoor :D:D

vooral dat "Laat mij maar even" ;) En als ik dat een keer zeg dan is het meteen van "Dus dan ga je lekker chagrijnig lopen doen, gezellig hoor" ;):x

Verder weinig te klagen hoor, hij is een betere huisvrouw dan ik :)
    En qua knuffels en affectie...die van mij moet ik er echt op wijzen anders wordt er weinig geknuffeld...dus knuffel ik hem maar anders ga ik knuffelloos door het leven :p

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou ten eerste een schoonmaakster nemen.... hoef je die dingen niet meer te doen..
    dan zou ik een goed gesprek aangaan en tegelijkertijd een avondje uit plannen naar de bios ofzo... misschien zelf eens proberen of hij ervoor te porren is?? wie weet word het dan wel zo leuk dat hij het zelf wel vaker wil...

vaak ligt het ook aan de communicatie tussen elkaar.. jij ergerd je enorm aan dat gamen en dat hij je geen waardering en liefde geeft... probeer dat dan eens te zeggen....

lijkt me erg rot als je zo leeft...

20. steenbokje

Ook al zo vaak gezegd dat ik supergelukkig zou zijn als ik evenveel aandacht zou krijgen als de pc. Aan communicatie verder geen gebrek, alleen is hij oostindisch doof geloof ik... hoort wat hij wil horen, en niet de zinnen die beginnen met 'zou je ajb...'

Helaas staat het budget geen huishoudster toe. Ook onnodig als ik 2dpw werk overigens... maar juist in de vakanties kan ik een klein beetje hulp wel gebruiken vn hem. Maar dan nog, daar gaat het niet om. Gewoon puur t feit ik me niet gewaardeerd voel, en alleen :(

Deel Deze Pagina