Vergeet het maar!!!! De mijne beld dan rustig zijn moeder. En die komt hier dan wel tijdelijk hokken. Over mijn lijk dus he?:x Stap denk ik nog van mijn sterf bed af om dat te voorkomen
Misschien helpt het als je echt eens laat merken dat je het helemaal zat bent? Ik heb weleens tegen mijn vriend gezegd: "Als je zo door gaat loopt het niet goed af tussen ons want dan ben ik gewoon weg" Op het moment zelf zei hij dan: "Je doet maar" ofzoiets maar later hing hij wel bezorgd aan de telefoon of het nog wel goed was.. Meid,ik zou zeggen: blijf jezelf vooral mooi aankleden en optutten!! Probeer in ieder geval een positief zelfbeeld te behouden/krijgen en zorg dat je zelfverzekerd overkomt. Als hij het niks vind,jammer dan! Volgens mij is hij gewoon als de dood dat hij je kwijtraakt aan een ander als je er te mooi uitziet. Goed zo,hij moet maar weten hoe blij hij met jou moet zijn!
Dat is hier ook zo, behalve dat het oostindische doof zijn hier gewoon niet horend is, hij hoort gewoon helemaal niks van wat je zegt (dus ook niet selectief het een wel en het ander niet) ... Nu heb ik tijdens het zoveelste gesprek over aandacht, waardering en affectie gezegd als ik niet meer aandacht van hem ga krijgen, ik die aandacht en nog veel meer bij zijn collega ga halen (die laat al jaren zolang ik hem ken doorschemeren dat ie wel eens wat met me zou willen doen zonder dat mijn partner dat weet maar die weet het natuurlijk wel8)). Hij heeft nu beloofd dat hij meer aandacht en tijd aan me gaat besteden ....
Misschien een tip om de rollen eens om te draaien. Hij de hele dag in joggingbroek en oud shirt omdat je niet wil dat hij te mannelijk is/kleed. Met hem mee gaan omdat je hem niet alleen vertoruwd. Eens kijken hoe snel hij het zat is. Zo'n relatie als jij hebt lijkt me niet gezond. Je cijfert jezelf helemaal weg voor hem terwijl jij ook belangrijk bent. Laat niet over je heen lopen en kom voor jezelf op. Jij hebt ook het recht op een fijn gelukkig leven en dat wordt het niet op zo'n manier.
tjah, het blijft een man. hoe je het ook draait of keert je kunt meestal praten tot je een ons weegt. het overgrote deel raakt daar alleen maar steeds geirriteerder en gefrustreerder van. met als gevolg dat hij nog meer op "afweizig" komt te staan. en vrouw denkt en voelt nu eenmaal heel anders. je kunt 2 dingen doen. doorgaan met dit leven waarin jij je blijkbaar wegcijferd. of een eigen leven gaan lijden, al dan niet met hem. maar in ieder geval met meer dingen voor jezelf erin. als je gaat zitten wachten tot hij het snapt, dan ben je oud voor je het weet. want het is een man de meeste snappen het gewoonweg niet. of in ieder geval zien ze van veel dingen het nut niet.
Jeetje.. dat lijkt me echt zo frustrerend! Wordt er haast boos van als ik het lees! :x Wil hij niets? dan ga je tocht zelf leuke dingen doen etc.. laat hem het maar bekijken.. Idem met het huishouden. Ik snap dat hij naast zijn 40 urige werkweek niet zit te wachten op een huishouden maar zijn bordje opruimen? Sokken in de wasmand? Het is toch geen kleuter.. Ik zou hem maar eens gaan uitleggen dat straks wanneer de kleine er komt hij zich toch eens wat volwassener op moet gaan stellen want anders loopt het denk ik mis tussen jullie.. Nog minder slaap, de baby wil veel aandachts..Daarnaast het huis houden je werk en dan nog een groot kind ( partner) die wil dat je van alles doet.. Mijn vriend dacht er in het begin van onze relatie ook vrij makkelijk over.. Hij heeft eerst een halfjaar op zichzelf gewoont, at bij zijn ouders, die deden de was en ik haalde er in het weekend een doek en de stofzuiger door.. Je wil niet weten hoe de douche er na 4 maanden uitzag.. Hij werkt fulltime.. ik doe het huishouden.. prima maar dan wel op mij manier.. - glazen, borden, bestek gaat in de vaatwasser. - vuile was gaat in de wasmand. - na het eten ruimt hij de tafel af en ik maak de keuken schoon.. - hij verschoont de frituur pan, verzorgt het gras en laat s'avonds de honden uit. Meer vraag ik niet van hem. Als hij thuis komt staat het eten klaar, kleding is optijd schoon en droog.. Ik zorg dat de administratie op orde is dus hij hoeft nergens achter aan.. Ik zou het allemaal niet doen als hij het me " moeilijk " zou maken door me als een huissloof te behandelen.. Ik kom nu misschien over als een bitch maar hallo.. ik ben geen sloof! Heb ook mijn normen en waarden en zelfrespect.. Dit werkt voor ons goed
Nou wij hebben het jaren geleden ook weleens gehad hoor. Toen hadden we nog geen kind maar hij vond het allemaal wel goed dat ik het deed. En ook nog eens troep maken als ik net had opgeruimd. Het volgende heb ik toen gedaan: alleen voor mezelf gekookt, de was alleen voor mezelf gedaan, wel het huishouden bijgehouden, computer telkens afgesloten als ik hem aan zag staan, zijn schoenen in de stromende regen gezet omdat ze me in de weg stonden. Oké het is dan even een zooi in je huiskamer, maar dit heeft destijds wel het verschil gemaakt.
phoe hey...ik zou eens even flink oorlog gaan schoppen hoor! dit moey je echt niet pikken.. praten, praten en aan geven hoe jij het wilt! en als ie niet wil luisteren dan kun je je afvragen of het wel werkt tussen jullie? ik zou in elk geval niet gelukkig zijn zo... ook al is mijn man niet perfect, dat ben ik trouwens ook niet, hij doet wel zijn best om me te helpen... en we kunnen goed praten, toch wel de basis van een goede relatie! veel sterkte meid, lijkt me niet makkelijk...
Zo, kan ook weer normaal bijlezen ipv via een telefoonschermpje @Adorable: is een vreemde kerel, die van jou! Waarom zou jij er niet mooi bij mogen lopen en kijkt hij wel naar sexy gekleedde vrouwen? Ik trek aan waar ik me prettig in voel, maar het moet wel netjes/mooi zijn als ik ook het huis uit moet. Binnenshuis is een joggingbroek geen probleem haha... @LadyXochi: fijn om te weten dat er toch nog kerels zijn die wel wat doen!!! @Draak: het blijven rare wezens. Vriendlief zegt hier "ja maar moet ik na 6 jaar nog zeggen dat ik van je hou? dat weet je toch wel?" Voor en man hoeft die affectie volgens mij gewoon na een tijdje niet meer, omdat hij het al te vaak heeft laten blijken en er geen zin meer in heeft ofzo?? Nou zo ver zou het hier niet gaan denk ik. Ik mag er best sexy uit zien, maar wel beschaafd! V-hals is geen probleem, maar als het sletterig wordt dan zegt hij er wel wat van. Oh en lingerie... daar geeft hij niks om. Dan zegt hij toch alleen "trek die troep uit, ik zie je liever zonder" (mannen!) Zeggen dat ik het zat ben, of bijv. demonstratief kleding in een tas proppen en de auto pakken, heeft geen nut. Hij belt rustig 1,5 uur later om te vragen of ik uitgeraasd ben en terug naar huis kom. Maar het gesprek over aandacht, affectie, knuffelen en het houden van... dat gesprek gaat een dezer dagen gevoerd worden... Is al 100x gevoerd, maar 1x moet het toch wel tot hem doordringen? Las het net ook al hier in het topic: dan gaat het 2 dagen goed en dan vervallen ze weer in hun oude patroon... Dreigen dat ik het ergens anders ga zoeken heeft geen nut. Hij is niet jaloers Maar ik zou dat ook niet kunnen, en daarnaast, mijn buik zit me in de weg hahaha dus hij zou me toch niet geloven! @Mama van Marit: jouw post was voor Adorable bedoeld geloof ik? @Yinte: Ik geef je gelijk... praten met een man is bijna een onmogelijke opgave. En na het zoveelste gesprek hoor je de irritatie in zijn toon wanneer hij zegt "dat weet ik, dat heb je al 100x gezegd" (Ja, maar waarom doe je het dan niet???) @MvE: Hai meis Met een fulltime baan, en verbouwing in de avonduren (nu al 7 maanden aan het verbouwen) en de weekenden beiden aan het verbouwen in ons huisje, kan ik me best voorstellen dat hij geen puf meer heeft om ergens naar toe te gaan, maar je moet gewoon tijd inplannen voor leuke dingen! Heb ik hem zondag ook gezegd: laatste dag van zijn zomervakantie, dus hup, er op uit en wat leuks doen. Niet mokken, gewoon mee gaan! Uiteindelijk was het hardstikke gezellig! Maar ja, ik maak me ook wel zorgen over wanneer de kleine er is. Op dagen dat ik niet hoef te werken, zorg ik natuurlijk voor de kleine 's nachts, maar wanneer ik wel werk (do/vr) dan zullen we er toch beiden uit moeten. Maar aan de andere kant, misschien draait het ineens om! Sommige mannen zijn zo onder de indruk van de pijn die een vrouw moet lijden om een kind te baren, dat ze ineens ontieglijk veel respect voor hun vrouw hebben. Zie die zachte kant bij hem eigenlijk ook nog wel verschijnen hoor In het weekend mag hij in ieder geval voor "mama" zorgen hoor Zal een handleiding gaan schrijven whahahaha Na maanden zeuren dat de sokken in de mand moeten, liggen ze er nu naast ipv naast het bed. Is al een hele stap! En zijn kledingkast lijkt niet meer of er een bom ontploft is, maar het blijft vrij netjes (voorzichtig onderste shirt pakken ipv eruit trekken). Toch liggen er regelmatig sokken in de woonkamer, of een shirt op de bank. Ik mopper elke keer precies zo luid dat hij het ook niet kan missen, en ik hoor hem dan ook wel zuchten. Ja, naja, dan ben ik maar een zeur! Maar ik ben verdorie zijn moeder niet! Ik heb me 4 jaar stil gehouden maar de laatste 2 jaar begin ik te zeggen wat ik denk, en wat ik voel, en hoe zwaar het voor mij is (revalidatie - afstuderen - net aan het werk terwijl het nog niet helemaal goed gaat - en dan nu ook zwanger!). Jullie taakverdeling klinkt goed. Zoiets zouden wij ook moeten hebben. Ik werk 2 dagen, hij 5. Ik doe het huishouden, hij de tuin en het vuilnis (en de kattenbak, verdorie kerel, leer nou eens dat dat elke dag moet met 3 poezen en 4 opgroeiende kittens!!!) Inderdaad als hij thuis komt staat het eten klaar en ligt zijn kleding weer schoon en gevouwen in de kast. Administratie houd ik ook bij dus hij hoeft zich nergens druk om te maken! @Luna: voor mezelf koken zou ik niet kunnen. Hij werkt hard en zorgt dat het eten gekocht kan worden... mijn inkomen is maar een schijntje... Heeft het bij jullie wel geholpen? Ik zou niet tegen de zooi kunnen... Ja bij zijn computer, alle troep daar kom ik niet aan. Hoewel, in het weekend vis ik de bekers en ontbijtschaaltjes er tussenuit, maar opruimen doe ik daar niet. @Ingef: hij is niet perfect, maar verder hebben we een prima relatie. Ik mis gewoon alleen een stukje waardering wat betreft bijvoorbeeld het "bedankt voor het lekkere eten" of "hee heb je schoongemaakt?" hoewel dat laatste... het blijft een man, die ziet het niet En de knuffels... ik wil een knuffel als hij thuis komt, of een zoen... Niet een verplichte kus, maar gewoon een gemeende zoen! Ach... Nee we hebben geen slechte relatie, hij is goed voor me en kan ook best lief zijn! Eergister kwam hij vroeg naar bed en vroeg me zo uit het niets terwijl ie over mn buik wreef, of ik de kleine die dag al had gevoeld. Da's best lief =) Heb het idee dat hij wat softer begint te worden, papa gevoelens ofzo? Hopelijk komt de verantwoordelijkheid dan ook hahaha... ... ik ga echt zometeen die handleiding/taakverdeling schrijven! Mopperkont, zeur, bitch... noem het hoe je het wilt noemen, maar inderdaad, geen huishoudster, zijn moeder of sloof.......
haha bij ons is ht net zo hoor! alleen krijg ik wel iedere ochtend kus voor hij naar het werk vertrekt, ik heb hier een mooie spreuk bij de deur hangen daarover: Ga nooit weg zonder te groeten Ga nooit heen zonder een zoen Wie het noodlot zal ontmoeten Kan het morgen niet meer doen Ga nooit weg zonder te praten Dat doet een hart soms pijn Wat je 's ochtends hebt verlaten Kan er s'avonds niet meer zijn ook krijg ik een kus (of vraag ik er 1) als hij terug komt van het werk en hij helpt me gelukkig wel met de tafel af te ruimen enzo ik denk dat ik dus niet mag klagen
Zo jammer dat je zo'n stom excuus ook al echt gelooft zelf. Dat heeft niets met man zijn te maken. Kwestie van opvoeding. En de dame die het hierboven had over schoonma die dan gerust komt helpen.... dát is de aanrichtster van alle ellende, die moeder. Dáár kunnen we nu niets meer aan doen, of heel moeilijk, maar we kunnen er wel voor zorgen dat onze zonen niet zo worden, en onze dochters zulk gedrag niet pikken!
Juist, maar als die opvoeding niet helemaal goed is gegaan, hoe kan je dan verwachten van een vent dat hij ooit gaat luisteren? Ja natuurlijk gaan we onze zonen niet zo opvoeden, maar juist zodat ze respect en waardering naar hun toekomstige vrouwen tonen! maar met het verkeerde voorbeeld in huis is dat verdomd lastig en blijf je in dat cirkeltje zitten... Vrouwen beseffen het al generaties lang, dat het aan de opvoeding van de mannen ligt, en generaties proberen ook hun zonen anders op te voeden, maar toch gaat het elke keer mis. Ligt het dan in de aard van het beestje, of toch nog de falende opvoeding? Met falend doel ik dan echter op papa die het verkeerde voorbeeld geeft, en niet mama die er alles aan probeert te doen
Er zijn genoeg voorbeelden waar het wél goed gaat. Hier in mijn naaste omgeving is geen van de papa's zo. Dus nee, ik geloof echt niet dat het aan de aard van het beestje ligt. En ja, het is inderdaad moeilijk om met een verkeerd voorbeeld in huis je zoon nog goed op te voeden wat dat betreft... Ik moet er niet aan denken in een gezin te zitten waarbij de man mij niet respecteert. Helaas zie ik ook in mijn naaste omgeving dit soort situaties... Gelukkig zijn er daar in ieder geval (nog) geen kinderen...
Niets is zo veranderlijk al de mens, daar valt een man ook onder. Geloof nooit dat een man zo is omdat hij zo is opgevoed. Dat is heel makkelijk gezegd. Als wij niet zouden kunnen veranderen wat doen we dan bij een relatie therapeut bijvoorbeeld. Waar een wil is een weg.