Wat zing jij voor je baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elines, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Sinds afgelopen week zing ik wel eens voor mn dochtertje en ik merk dat ze daar heel aandachtig naar luistert en er rustig van wordt. Ook heb ik gelezen dat het goed is voor de ontwikkeling om regelmatig te zingen. Maar wat zingen jullie??
    Ik zing Jan Smit met Niemand zo trots als wij, omdat ik het een mooi nummer vind (en natuurlijk heel toepasselijk :D). Maar ik zoek meer mooie liedjes!

2. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Alles wat er in mijn hoofd opkomt! Meestal standaard kinderliedjes maar soms ook Sinatra of oude jazznummers :D

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik verzin mijn liedjes altijd ter plekke. Toen ik een andere tekst bedacht op de melodie van 'doe mij een toppertje en een Breezer ananas' besefte ik me dat het wellicht tijd wordt om een boek met kinderliedjes aan te schaffen ;)

4. Only me

Only me Niet meer actief

Visje in het water is momenteel erg populair bij ons!

Visje, visje in het water (vissenstaart beweging met handjes)
    Visje, visje in de kom (ronde beweging met de armen)
    Visje, visje kan niet praten (handjes voor de mond)
    Visje, visje draai je om (handjes omdraaien)...

Snap die liedjes niet echt maar ja, haha. Ze vinden het geweldig!

En Jan Huigen in de ton met een hoepeltje erom en dan allemaal omvallen :D

5. Only me

Only me Niet meer actief

Ghehe! Humor!

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    @NooNoo; Hahahaha, fantastisch! :D

Hier ook de standaard kinderliedjes, alles wat in m'n opkomt en wat ik zelf ter plekke verzin. ;)

Het klopt trouwens inderdaad dat het goed is voor de ontwikkeling van kinderen om voor/met ze te zingen.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier vooral liedjes met bijpassende bewegingen. In de maneschijn, Berend Botje, Klap eens in je handje, Zo gaat de molen, De wielen van de bus....

Ik vind dit wel een grappige site:

Kinderliedjes.nu

En als slaapliedje zing ik een zelfbedacht liedje

8. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Muziek is inderdaad erg goed voor de ontwikkeling.
    Ik zing veel kinderliedjes, net wat in mij opkomt. Soms een paar keer dezelfde of gewoon wat neuriën...

Ik merkte toevallig laatst bij mijn oudste zoontje (ruim 1,5), waarbij ik ook veel zing en zong. Dat hij nu opeens liedjes af kan maken. Dan heb je toch je best gedaan toch?! Dus nu zingen we samen! ;)

Maar... het maakt trouwens niet uit wat je zingt hoor en ook niet of het mooi of vals is. Hiiihi...

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Een heleboel woezel en pip liedjes...

Klots klots ik ben een golfje in de zee
    Vogeltje vogel waar ben je nou
    een liefdesgedichtje.

Walgelijk zoete en lieve liedjes dus haha :D

10. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik zing nu hetzelfde als bij onze oudste. Das dus een paar keer per dag: Begin de dag met een dansje (ook wel andere, maar deze komt vaak voor). Het leuke is dat mn oudste het nu ook begint te zingen voor dr zusje!

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter wordt alleen rustig van In de maneschijn.. Voor de rest zing ik allerlei kinderliedjes..

12. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    De eerste weken kon ik ons zoontje goed rustig houden/troosten door te zingen, dus dat deed ik werkelijk uuuuren achter elkaar! Echt van alles door elkaar. Ongeveer het hele repertoire van kinderen voor kinderen, maar ook gewoon Engelse nummers die me te binnen schoten. Hij werd gewoon rustig van m'n stem, dus het maakte niet uit of ik The Cure of Bad Religion zong of het duentje van de Pickwickreclame neuriede, hahaha.

Tijdens het verschonen hebben we de mp3-speler aan staan met van alles erop en als we dan klaar zijn dans ik met 'm door z'n kamertje op de muziek van de Amélie-film of muziek van Ennio Morricone of allerlei punkgedoe :)

13. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    grappig, hier net zo! is echt zijn tot rust kom liedje.

verder is zijn lijflied "klap eens in je handjes" want hij is altijd "blij blij blij" :)

14. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh, en ben blij als die langbaard straks weer in het land is. heb ik weer eens een ander repertoire ;)

15. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hier vaak klap eens in je handjes, opa bakkebaard, alle eendjes zwemmen in het water. of anders een ander liedje maar dit zijn de favorieten ;)

lang leve youtube

16. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    :D Leuk topic! Ik zing veel en vaak en het maakt niet zoveel uit wat. Kinderliedjes, (klap eens in je handjes, alle eendjes etc.) maar ook onze eigen muziekcollectie komt geregeld aan bod. En natuurlijk een aantal Friese liedjes, ik ben Friezin namelijk en die taal spreek ik ook gewoon tegen 'm. Mijn vriend leert 'm het Nederlands wel, haha!

Maar is jullie wel eens opgevallen hoe wreed kinderliedjes kunnen zijn??

Berend Botje... ging uit varen en kwam nooit weerom. :(

Kortjakje is altijd ziek.. ALTIJD, behalve op zondag! ;)

Er zaten 7 kikkertjes al in een boeresloot, de sloot die was bevroren, de kikkertjes half dood.
    Ze kwekten niet, ze kwakten niet, van honger en verdriet! :(

In een groen groen groen groen knollen- knollenland, daar zaten 2 haasjes, heel parmant.
    Toen kwam opeens de jager jagerman en die heeft er een geschoten :$ !!

En zo kan ik nog wel even doorgaan, de vreselijkste dingen gebeuren er in kinderliedjes... hihi.

De leukste die ik zing voor Dennis (het muziekje zit toevallig op een van z'n speeltjes)

Mama's gonna buy you a mockingbird

Hush, little baby, don't say a word,
    Mama's gonna buy you a mockingbird.

If that mockingbird don't sing,
    Mama's gonna buy you a diamond ring.

If that diamond ring turns to brass,
    Mama's gonna buy you a looking glass.

If that looking glass gets broke,
    Mama's gonna buy you a billy-goat.

If that billy-goat won't pull,
    Mama's gonna buy you a cart and bull.

If that cart and bull turns over,
    Mama's gonna buy you a dog named Rover.

If that dog named Rover won't bark,
    Mama's gonna buy you a horse and cart.

If that horse and cart falls down,
    You'll still be the sweetest little baby in town.

17. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh wacht, ik zing alleen maar kindvriendelijke liedjes. heb zelfs teksten aangepast. niets handjes op je boze bolletje. hij is niet boos. zijn hoofdje is bloot. dus blote bolletje. en rije rije in mijn wagentje, als je dan niet rije wil dan draag ik je. ik ben me er gek! hier is het dus: dan heb je pech!

vergeet niet wat kortjakje met de heren op zondag doet he? kan ook ECHT niet door de beugel... ;)

18. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    LOL! :D

Dat is inderdaad de manier, wij zijn ook een kei geworden in het zelf verzinnen van teksten!

19. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat ik altijd vaak gezongen heb is klappen in de handjes, in de maneschijn (tijdens tanden poetsen), hoedje van papier etc. Nu laatste tijd staat ze te dansen aan tafel bij K3 (je kan er maar vroeg genoeg bij zijn) en verzin ik ook zelf liedjes/ teksten ter plekke....

Klappen in de handjes kent ze helemaal met bewegingen, op de fiets moet ik het stuur goed vasthouden als 'de scheepjes voorbij varen'...haha...
    Als ik nu gewoon een melodietjes maak met lalalalala dan gaat ze mee doen, zo schattig!! Ze heeft een pop van my little pony en die 'zingt' het melodietje van my little pony met lalala dan doet ze helemaal mee!

De teksten zijn inderdaad niet helemaal oke (en kortjakje kan ook ECHT niet door de beugel nee)... die worden hier ook zo goed en zo kwaad als het kan aangepast!

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zing echt van alles, zowel kinderliedjes als geen kinderliedjes. Heb nog geen speciaal liedje.

Naast zingen lees ik haar ook voor, elke avond. Schijnt ook goed te zijn en ze luisterd hier net zo aandachtig naar.

als ik zing wil ze het liefst ook dat ik met dr dans ;)

Deel Deze Pagina