ook wij mogen langzamerhand nadenken over namen! Erg leuk, maar ook moeilijk zeg. Mijn man wil (helaas) niet weten wat het wordt, dus we moeten sowieso een jongens- en meisjesnaam vinden. Wij vinden allebei "bijbels achtige" namen erg mooi en dan niet Eva, Sara, Ruth. Rebekka, Adam, Matthias (te 'gewoon') maar we hadden voor jongens bijvoorbeeld op papier: Samuël Jefta Eliam Silas Josiah voor meisjes: Jaël Thirza Esra Tamar Naomi Betekenis is niet belangrijk hoor, wel erg mooi meegenomen als de betekenis mooi is uiteraard! Onze voorkeur gaat nu uit naar Samuël voor een jongen en Esra voor een meisje. hebben jullie nog verrassende ideeën om ons lijstje mee aan te vullen?
Esra vind ik erg leuk voor een meid, maar de naam word ook veel aan jongetjes gegeven (Esra of Ezra). Misschien is Esri anders een idee? Adaja / Adaya Amasja / Amasha Adalia Azalia Delaja Eden Evi Febe Jaëla/Jaela Jaënai Jerah Suni Benjamin Eliam Emmanuel Ilai Imri Jaïr Jisri Joah Joas Juda Noam Sivan Simri / Zimri Dit zijn namen die ik erg mooi vind.
De namen die ik mooi vind Jongens: Juda Ezra Simon Amos Silas Titus David Abel Elias Joas Jonathan Job Meisjes: Jael Rivka Hannah Leah Maria Elisabeth
E.li J.iron B.oaz T.imon G.ideon J.air J.onah L.inus M.att(h)an K.enan M.atthias S.hiloh S.imeon N.oëmi I.mma N.oé S.alomé E.lisha F.ebe/P.hebe D.amaris L.ois M.yra N.ea(h) R.hodé T.arah Z.arah/Z.orah V.anja/W.anja
daar zitten een aantal hele mooie namen tussen die op ons lijstje komen! bedankt! nog meer ideeën zijn zeker welkom!
Esra vind ik een erg mooie naam voor een meisje! Volgens mij is dat wel echt een meisjesnaam en komt het vaker voor. Ezra (klinkt ook veel harder) is daarentegen een jongensnaam.