Wie herkent dit, zo'n slechte eter???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jette01, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    Hoi meiden,

ik zit met mijn handen in het haar weet niet meer wat ik moet,
    onze dochter is zo'n slechte eetster dat ik me zorgen maak,
    ze heeft een periode goed pap gegeten maar nu niet meer, brood wil ze niet eten.
    Ze krijgt dus (en ze is bijna 2) s'morgens nog een fles melk die helemaal leeg gaat als ze wakker wordt zegt ze "mamma flesje maken"
    als ik pap aan biedt weigert ze pertinent.

Fruit eet ze wel goed.

tussen de middag krijgt ze potje voeding maar van 6 maanden alle andere eet ze niet.

s'middags tegen 15.00 uur maak ik haar wat pap, dat eet ze heerlijk op.

Om 17.00 eet ze met ons mee aan tafel, maar een paar hapjes boontjes, maceroni of boerenkool of knackworst.

s'avonds voor het slapen gaan krijgt ze nog een fles anders wordt ze s'nachts steeds wakker.

Het kan toch niet zo zijn dat ze altijd maar flessen blijft drinken???
    Maar ze eet echt anders niks, wat moet ik nu????
    Ik dacht dat ze vanzelf wel van de fles af zou komen en dit vervangen door pap, dat heeft 1 week gewerkt maar nu werkt het totaal niet meer.

Wil geen drama maken van het eten, moet leuk blijven maar ze moet toch wat anders gaan eten, of moet ik gewoon zo doorgaan en geduld hebben?

Please advies??? wat doe ik verkeerd????

! misschien moet dit bij voeding dan sorry daarvoor!!!

jette

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Hier een dame die ook nooit veel heeft gegeten.

Maar misschien kun je toch afspraken met haar gaan maken over de fles.

Je kunt bijvoorbeeld vertellen dat de flesjes bijna op zijn en dat ze dan brood moet gaan eten.
    Dan vertel je de dag van te voren dat dit de laatste fles is en dat ze de volgende dag als een hele grote meid een boterham gaat eten want de flesjes zijn op.

Zo zijn wij van de luier afgekomen. Ze wilde steeds de luier weer aan. Toen heb ik gezegd dat de luiers op waren en ze dus wel moest zonder luier.

Kinderen kunnen soms erg makkelijk zeggen dat ze iets niet willen omdat er wel een alternatief is. Misschien helpt het.

Verder eet Isabella in Totaal misschien 1 boterham op een dag en een half bord warm eten. Wel eet ze veel fruit. Appel, banaan, druiven.

3. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Ik ken haar natuurlijk niet, maar 2 is natuurlijk wel een leuke uitprobeerleeftijd.
    Waarom zou ze eten wat jij haar voorzet, je geeft haar toch wel genoeg (pap om 3 uur, potje voeding van 6 maanden, 's avonds nog een fles melk)en ik bedoel dit niet lelijk hoor, want ik snap dat je je zorgen maakt!
    Maar mijn advies is, de gewone maaltijden geven, dus 's morgens pap of brood, (je kunt eventueel zeggen eerst brood en dan krijg je je fles)wil ze niet ,dan niet, om 10.00 bijv. fruit om 12,00 een boterham met melk of thee oid, wil ze niet dan niet en weer overgaan tot de orde van de dag,
    s middags wat drinken met soepstengel, of cracker oid, en 's avonds gewoon warm eten met yoghurt toe, wil ze niet dan niet.
    Als er niets anders aan de hand is, gaat ze vanzelf eten! dus niets anders geven, geen pap of extra melk. en ze gaat protesteren,! maar als jij er verder geen aandacht aan besteed heb je kans dat ze wel weer gewoon gaat eten.Ik denk dat je wel conseqeunt moet zijn.
    en het ene kind eet nu eenmaal meer als het andere kind!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, (mijn dochter is 4 en ook een leuke peuter geweest, en zoonlief heeft een maand lang 's avonds niet gegeten, (geen hap)we hebben er dus geen aandacht aan besteed, (het scheelt dat dit onze 2e is;))en hij eet sinds gisteren weer)dus er is hoop

4. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hoi meiden,

bedankt voor jullie antwoorden, ik heb er veel aan en onbewust weet ik ook dat ik misschien gewoon moet doorzetten, aan de andere kant sprak ik gisteren met een vriendin met drie kids die me aangaf me niet druk te maken, door middel van de fles krijgt ze alles binnen wat ze nodig heeft en ze gaat vanzelf wel andere dingen eten?? tja dat is ook een benadering natuurlijk!

jette

5. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    ik denk dat je wel moet doen, waar jezelf achter staat!Maar ik denk wel dat je daar dan conseqeunt in moet zijn, zodat je dochter ook weet waar ze aan toe, als je de ene dag geen fles geeft en de volgende dag wel, is het verwarrend voor haar, en stressvol voor jou:D heel veel succes!

6. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    ja klopt kikker, zo'n kleintje merkt het direct als je ergens onzeker over bent!
    Dussss.......ik heb nog even besloten zo door te gaan, ze krijgt haar vitaminen etc. binnen en ik blijf hopen dat ze gauw gaat eten!!!!

jette

Deel Deze Pagina