Wij twijfelen tussen deze namen. We hebben nog 2 dochters, 1 ervan heet Nova. Wij vinden Cas het leukst, maar Cas en Nova- klinkt als CasaNova??
Cas en Tijn vind ik allebei leuk. Cas zou eventueel nog Kas kunnen worden om de link maar Casanova tegen te gaan.
Ik vind Tijn het leukst, maar vind Cas prima kunnen. Nu je het zegt, denk ik wel aan casanova, maar ik denk niet dat iemand dat uit zichzelf bedenkt. Helemaal omdat Nova ouder is dan Cas en je dus vaak ..., Nova en Cas zegt
Ik verbaas me een beetje over je namen kick lijkt zo apart en Tijn weer heel erg normaal ik kies voor Cas Maar dat is wel een beetje gek bij Nova maar over elke naam en combinatie kan je wel grapjes maken .
Kick hoor je idd minder vaak, maar is een oud Hollandse naam Dus lijkt apart, maar valt dus wel mee vind ik
Zoals ik jullie reacties nu lees is het niet heel vreemd om Cas te doen? We hebben er ook nog een tweede kindje tussen zitten.
Als er nog een kindje tussen zit kan Cas prima. Dan is de link met Casanova er ook veel minder snel. N.ova, Lily en Cas klinkt helemaal niet raar. Lily even als voorbeeld.
Nova was er toch eerst? Dus dan zou het toch NovaenCas zijn en niet CasenNova? Ik vind Cas de leukste naam maar ik vind zowel Cas als Tijn te hollands naast Nova en zou daarom eerder voor een engels/amerikaanse naam gaan. Kick vind ik wel stoer maar zou ik nooit kiezen omdat het 'een trap' (van trappen) betekent..... Maar ook wel belangrijk om de naam van jullie andere dochter mee in overweging te nemen lijkt mij... Hoe heet zij (als je dat wilt delen)?
Nova is opzich natuurlijk niet Engels, onze tweede kindje heet Faye. Dus het moet wel een beetje passen idd. Maar we vinden voor jongens de Nederlandse namen weer stoerder. Zo lastig. Nog een andere goede optie?
Klopt, maar zelf vind ik Nova wel meer engels dan nederlands klinken. Faye ook. Fee klinkt bijv. al wat nederlandser (vind ik).. Ik zou zelf dus niet gauw voor oerhollands klinkende namen gaan (bijv. Douwe), maar de meer wat warmere en meer engelsklinkende klanken ertussen zoeken. Zo vind ik Luuk bijv. niet passen maar Lucas weer wel. Net als Sijmen niet maar Simon wel. Nova, Faye en... Kay! / Kaj / Kai Milan Lucas Simon Timon Brend / Brent / Brendt Rowan / Roan / Rohan Leon Marten Maik / Mike Marnix Lenn Senn Wess Wessel Joah Joas Julan Julian Julius Jasper Novan Nolan
Thanks! De uitspraak is wel Fee.. Heb al zoveel namen voorbij zien komen maar nog steeds niet DE naam. En dan ook nog iets waar we het samen over eens zijn
Vooral dat laatste is vaak het lastigst! Toevallig al de zwitsal namenapp geprobeerd? Zo niet, dan is dat wellicht nog een idee..
Ik zou het zonde vinden als je een naam, die jullie allebei leuk vinden, niet kiest 'omdat die niet bij de andere namen past'. Nog los van het feit of dat zo is (ik vind Cas bijvoorbeeld prima passen bij de andere namen, net als Tijn en Kick), ze blijven niet voor altijd een 'drie eenheid'.
Ik zou gewoon voor Cas gaan! Leuke naam en past mooi bij de rest. Kick vind ik niet mooi en Tijn past niet zo mooi bij de andere namen. Als je de 3 namen van oud naar jong noemt denk ik helemaal niet aan casanova. En mocht er toch ooit een grapje over komen, dan zou ik dat persoonlijk niet vervelend vinden.