hoii dames ik heb 19-11 de laparoscopie gehad en de gyn die me had geopereert kwam na de operatie vertellen dat me eileiders verkleeft zijn! ik moest me verzekering al na gaan kijken voor ivf verteld hij mij.. maar ik kreeg 8 -12 een gesprek met een andere gyn en hij ging aan de hand van mijn foto's van de operatie bekijken of nog miss een 2de operatie mijn eileiders zou kunnen openmaken.. Nou dus 8-12 dat gesprek gehad, hij vertelde dat hij ze waarschijnlijk nog zijn open temaken.. ik krijg nu 19-01 de 2de operatie waarbij hij ze dus gaat openmaken.. zijn er hier nog meer dames die zo'n operatie hebben gehad om je eileiders weer open temaken ? ? zoja, zijn jullie daarbij snel weer zwanger geraakt of moesten jullie toch door voor ivf ? liefs gaby
Ohh meid, wat vervelend allemaal.. heb er geen ervaring mee, maar wil je alvast heel veel succes wensen. Hoop dat alles zal meevallen.
Ik heb ook verklevingen in m'n eileiders. In april 2000 heb ik een kijkoperatie gehad en toen zagen ze dat en hebben toen meteen de eileiders weer open gemaakt. Kort daarna ging mijn relatie uit, dus ik ben toen weer aan de pil gegaan. In mei 2006 heb ik weer een kijkoperatie gehad en toen bleek ik weer verklevingen te hebben die ze toen ook weer meteen hebben weggehaald. We moesten het toen weer een half jaar zelf proberen maar ik heb na 4 maanden zelf weer aan de bel getrokken en gevraagd of we doorgestuurd konden worden. Aangezien ik dus al vanaf 1999 bij de gyn loop, heeft hij me direct aangemeld bij zijn collega (fertiliteitsarts) en in december 2006 hadden wij het intakegesprek. In januari 2007 begonnen met IUI en dat hebben we 3x gehad, helaas zonder succes. In juli 2007 1e IVF gehad en toen bleek ook nog eens dat ik stugge eicellen heb, waardoor het zaad er niet doorheen kan komen. Daardoor zijn wij dus aangewezen op ICSI en nadat de 3e ICSI is geeïndigd in een miskraam, ben ik nu weer (pril) zwanger na de 5e ICSI. Succes en sterkte meid!
hey ginny dank je voor je verhaal ! jeetje meis wat een verhaal van jou maar kunnen die verklevingen dan gewoon weer terug komen als ze weer zijn open gemaakt ? had je veel last van de operatie ? meer pijn in je buik ofzo ? ik heb wel de gewone laparoscopie gehad ,maar nu gaan ze wat aan me leiders doen.. gelukkig dat je weer zwanger ben meis! ik duim echt dat het dit keer allemaal goed blijft gaan !
Mijn schoonzus heeft dit ook gehad (ja we zijn een vruchtbare familie....) Zij bleek verkleefde eileiders te hebben en heeft eerst een kijkoperatie gehad en daarna een hersteloperatie. Daarbij hebben ze de eileiders weer open gemaakt en enkele eitjes ingeprikt. Dat laatste had te maken met haar PCOS. Nu is ze naar huis gestuurd voor een jaar! Dat is volgens mij alweer 6 maanden geleden en ze is nog niet zwanger. Als ze eindelijk terug mag komen dan gaan ze meteen verder met IVF geloof ik.