nu al last van tanden ?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mel123, Apr 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mel123

mel123 Actief lid

Nov 21, 2007
    369
    0
    0
    Wat toevallig mijn dochter heeft hetzelfde wou net zelf een berichtje plaatsen dus ik lees even mee...

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Ik heb weleens gehoord dat sommige baby's met een tand worden geboren.
    Kwijlen hoort er in deze periode wel bij.
    Mijn zoontje van 15 weken doet het ook en ik voel ook een paar scherpe puntjes, dus het zou best kunnen!

3. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Djayson krijgt heel stom 2 hoektandjes boven..
    Ik dacht dat ik gek was, maar het is echt zo..
    Dus en vroeg en de "verkeerde" volgorde..
    (stink luiers hoeft niet trouwens, dit komt doordat ze meestal van alles in hun mond stoppen als ze tandjes krijgen, speeltjes enzo, en dat doen die van ons natuurlijk nog niet echt )

4. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Hier liep mijn zoontje ook rond die tijd veel te bijten en te kwijlen, maar die heeft nu nog geen tanden. :D
    Schijnt dat rond die tijd ook de speeksel klieren beginnen te werken en daardoor kwijlen ze veel, maar zoals je bij ander lees kunnen het ook de tandjes zijn.
    Schijnt dat ze dan heel zure poep hebben en hun billetjes er dus snel rood zijn.
    Ook schijnen ze een vuurrood wangetje/wangetjes te hebben en ze kunnen wat verhoging hebben

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    die zure poep omt doordat ze alles in hun mond stoppen en als ze zo klein zijn doen ze dat nog niet..

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hadden met 3 maanden die symptomen, ze was ook helemaal uit haar doen en vieze poep daarbij.
    En als we met een bijtring aan kwamen zetten, viel ze daar echt op aan! En op onze vingers.. echt stevig kauwen, met haar wat hardere kaakjes...! Maar het witte puntje was een talgkliertje (ikkon het niet geloven toen de verpleegkundige op het cb dat zei, maar oke) en waarschijnlijk zat ze gewoon in een sprongetje ofzo

Maar haar eerste tandje had ze met 8 maanden pas...

Overigens heeft een mailvriendinnetje pas een kindje gekregen dat met 2 weken al een tandje had, maar naar het schijnt, valt die nog wat sneller uit en krijgt het kindje dan later gewoon een melkgebitje...

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

nanni1996 hoe kom je daar nou weer bij? zure luiers komen niet van dingen in de mond stoppen hoor? en een kindje van bijna 3 maanden stopt zeker wel alles in zn mondje... hier ook al vanaf maand 2/3 heeeeeeeel veel kwijlen, heel veel bijten, alles wat los en vast zit in de mond.. ook vanaf toen een wit puntje maar er isn og niks

8. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Dat denk ik bij mijn zoon ook al 2 maanden, maar ze zijn nog steeds niet door, je kunt ze wel voelen als je je vinger in zn mond steekt, maar ik weet niet of ze binnekort wel door gaan komen

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Onwaarschijnlijk maar goed uitzonderingen bevestigen de regel. Kwijlen en alles in de mond stoppen hoort bij de ontwikkeling: kindjes ontdekken met hun mond. Witte puntjes in de mond kunnen opgezette kliertjes zijn. Wacht het maar rustig af

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Dat van die zure luiers heb ik gelezen, omdat ik het niet geloofde dat Djayson tandjes krijgt..
    Ik dacht ook dat het kwijlen enzo erbij hoorde, maar hier zijn het echt tandjes..
    Vriendin van mij was hier gister en ook doe zei het.. (haar zoontje is net een jaar)

11. Almi

Almi Actief lid

Mar 30, 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb het totaal niet gemerkt aan Alex. Geen rare poep, geen verhoging... Hij was wel aan het kauwen en kwijlen maar dat deed ie altijd al. Pas toen hij mijn vinger in zijn mond stak en ik een scherpe rand voelde, sprong ik letterlijk omhoog van verbazing. :confused: Alex was net 4 maanden en ik was er geloof ik nog niet helemaal klaar voor... haha! 1 week later kwam nr 2.
    Die tandjes groeien best snel, dus je zou snel moeten zien of er ook echt wat groeit. Succes in ieder geval, dat wordt poetsen :D

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Kwijlen, alles in de mond stoppen, flink kauwen, het is allemaal normaal en komt in eerste instantie echt niet door het doorkomen van de tandjes.

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Precies wat Merle zegt.. het komt met name door de ontwikkelingvan de speekselklieren!

Share This Page