varkensgriep

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door xenas81, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Toen ik vanmorgen om acht uur het nieuws luisterde nog niet, inmiddels dus wel. Je let effe niet op, en hop! Daar gaat je vakantie naar Mexico!
     
  2. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    En het zuiden van de Verenigde Staten, want ook daarvoor is inmiddels een negatief reisadvies gegeven. Mijn schoonouders hebben een reis gepland naar LOs Angeles en Las Vegas, ze zouden vertrekken op 7 mei maar het is nu een groot vraagteken wat er gaat gebeuren.
     
  3. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Jeetje wat gaat dit snel er zijn ook al gevallen in Duitsland en frankrijk!!! komt wel heel dichtbij!!
     
  4. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben ik 1 van de weinige blijkbaar die zich er eigenlijk helemaal niet druk om maakt..
     
  5. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik las net op teletekst dat mensen hun geld niet terug krijgen wanneer ze hun reis afzeggen naar Mexico. Het calamiteitenfonds keert alleen uit bij natuurrampen en molest.
     
  6. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi meiden,

    Ik vind het vreselijk eng. Mensen kunnen wel zeggn dat het opgeblazen wordt door de media maar de feiten liegen er niet om. Ik moet er niet aan denken dat mijn zoontje ziek wordt, of dat je nu zelf tijdens de zwangerschap erdoor getroffen wordt.

    Ik vind het goed dat een negatief reisadvies is. Dat calamiteitenfonds moeten ze aanklagen ! Mensen willen hun geld niet kwijt raken en gaan dan toch maar, zich niet realiserend dat ZIJ degene zijn waardoor dit virus eens extra snel verspreid wordt.

    Ik hoop van harte dat het een storm in een glas water is, maar ik vind het echt heel erg eng.

    Groetjes,
    Nikki F
     
  7. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.181
    592
    113
    Kijk je zegt het zelf: de feiten liegen er niet om. En op die moment is het een feit dat de griep goed te behandelen is. Dat de twee mensen in Groot Brittanie al aan de beterende hand zijn, dat er slechte hygiene in Mexico is enz. enz.

    Tuurlijk is het eng en hoop je niet dat je kind getroffen raakt of jezelf of iemand anders. Maar dat is met elke griep zo.
     
  8. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Maar waar moet je nu dan in hemelsnaam heen? De Noordpool lijkt mij een goed alternatief.
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Nou even een niet zo eng bericht:


    Het valt allemaal best mee.
     
  10. chiquita

    chiquita Actief lid

    5 nov 2008
    248
    0
    0
    bloem: iedereen denkt aan mexico als een 3e wereld land ofzo. maar de hygiene is echt wel goed.. beter dan mensen hier in nederland denken.. ik denk dat je beter daar kan eten bijv dan in een chinees restaurant in nederland... het s daar warmer dus blijven er meer bacterien leven maar daar doen ze ook echt wel veel aan. ook ziekenhuizen daar zijn perfect.. ik ken een paar nederlandse ziekenhuizen die daar niet aan kunnen tippen

    loeki: idd waar wil jenu nog op vakantie.. antartica ja :p
    inmiddels zijn er wel veel gevallen in andere landen
     
  11. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Je moet het zo bekijken, de kans dat je in 2009 een dodelijk verkeersongeluk krijgt is groter dan dat je dood gaat aan de griep. Toch stappen we massaal in de auto, op de fiets e.d.
     
  12. chiquita

    chiquita Actief lid

    5 nov 2008
    248
    0
    0
    ik ben niet dood te gaan aan de griep. maar wel voor mn zwangerschap.. en jongste zoon
     
  13. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik ben er niet bang voor maar vind het wel indrukwekkend dat zoiets zich zo snel kan verspreiden. Maar het zal idd allemaal best wel meevallen.
     
  14. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Bloem, ik bedoel meer met de nieuwe gevallen, nu ook weer dichter in de buurt, dat zijn feiten waar je niet omheen kunt. Zeker is het behandelbaar, tenminste die gevallen die niet in Mexico zijn, maar toch. Het is niet niks. Ik heb zelf Astma en heb dus longen die gevoelig zijn voor infecties en dergelijke. Ook dat maakt dat ik toch wel ongerust ben over het verloop van de hele kwestie. Laten we inderdaad hopen dat het opgeblazen wordt en dat het allemaal wel mee zal vallen. Ik ben er alleen nu nog niet erg van overtuigd.

    @ Chiquita, the same here !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  15. chiquita

    chiquita Actief lid

    5 nov 2008
    248
    0
    0
    nou laten we vooral hopenn dat de epidemie niet verder verspreid en met een sisser afloopt. en we toch het 1 en ander er van leren in de wetenschap ofzo..

    gelukkig is nederland niet heel dicht bevolkt.. hoewel in de randstad natuurlijk wel wat.. maar laten we eerlijk zijn mexico stad leven echt zoveel miljoen mensen de kans ze het daar krijgen is gewoon erg groot.. ook is het zon groot aantal geworden vooral veel doden omdat ze gewoon telang gewacht hebben om naar de dokter te gaan.. veel mensen zijn niet ziektekosten verzekerd.. dan krijg je dat soort dingen..
     
  16. KateK

    KateK VIP lid

    26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ben er zelf niet zo bang voor.. In Mexico zijn er mensen aan dood gegaan maar verder nog niet. Er zijn dan wel mensen elders besmet maar heb het idee dat het in de betere westerse landen wel wat zal meevallen. De gezondheidszorg in Mexico zal ook te wensen overlaten niet te vergeten de miljoenen mensen die daar op een kluitje leven. Ik denk dat het straks wel doodbloed. Ik vraag me soms af of dit niet iets typisch Amerikaans is, mensen bang maken.. en achteraf denken we misschien; was al die ophef nou nodig?
    De tijd zal het leren...
     
  17. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Volgens mij is Nederland 1 van de meest dichtbevolkte landen op aarde. Mexicostad is inderdaad dichtbevolkt, maar je kunt niet zeggen dat Nederland niet dichtbevolkt is :S
     
  18. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb toch altijd geleerd dat Nederland het dichtstbevolkte land ter wereld is of iig een van de.
     
  19. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    ff gegoogeld, het valt in Nederland wel mee, we staan op plaats 14, net voor Belgie met een 18e plek. Dichtstbevolkt is Monaco gevolgd door Singapore.
     
  20. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Heb net even gegoogled, Tamiflu mag je alleen innemen als het uiterste noodzaak is bij zwangerschap, net wat ik al dacht. Het is voor mensen vanaf 13 jaar. Voor jongere kinderen is er een ander soort Tamiflu maar die is momenteel niet leverbaar. Een ander medicijn zou ook helpen, die moet je inhaleren. Ook dat medicijn is beter niet tijdens zwangerschap te gebruiken en mag gebruikt worden door mensen vanaf 5 jaar.

    Dus je kunt er niet vanuit gaan dat je zomaar een pilletje kunt nemen en het dan opgelost is, tenminste, als je zwanger bent niet ...

    Zowel de Randstad als Zuid-Limburg is toch wel erg dicht bevolkt.

    Maar goed, laten we maar het beste hopen ...

    Groetjes,
    Nikki F
     

Deel Deze Pagina