varkensgriep

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door xenas81, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb ook even gezocht. Beide aangeraden preventieve medicatie (Tamiflu en Relenza) worden afgeraden bij zwangerschap en zeker bij borstvoeding.
     
  2. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind dat Nederland niet dichtbevolkt is. Een paar landen waar het erger is:
    Monaco, Signapore, Bangladesh, Malta, Barbados en Zuid-Korea.

    Nederland heeft een bevolkingsdichtheid van ca. 395,6/km². Dat is niet zo gek veel meer dan België.

    Maar dan nog. De bevolkingsdichtheid van de drukste stad in Nederland valt nog in het niet bij metropolen als Mexico stad, Hong Kong, New York, Istanbul en duizenden meer.
     
  3. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Nogmaals, tuurlijk wil je deze griep niet krijgen maar je wilt geen enkele griep krijgen en al helemaal niet als je zwanger bent.
    Als er werd vertelt dat er een griep epedemie in Nederland was dan had je je waarschijnlijk minder druk gemaakt dan wat je nu op het nieuws ziet omdat dit wereldwijd kan worden. Verder lees je overal: misschien, zou kunnen enz. enz. alles wordt opgeblazen.

    In Mexico bijvoorbeeld zijn er helemaal geen 159 mensen gestorven aan deze griep maar 26 mensen maar ze houden 159 mensen aan, waarom???...

    Verder worden er nutteloze berichten in de krant gezet, media houdt van opblazen. Zoals gisteren bijvoorbeeld: 6 nederlandse mensen zijn verdacht van mexicaanse griep, verderop lees je dat de testen negatief waren, dus het is totaal niet van belang om dan zo'n bericht neer te zetten want ze hebben het niet. Bangmakerij dus ;)
     
  4. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja oké, het wordt misschien wel opgeblazen, maar het lijkt me ook geen goed idee om het te bagatelliseren.
     
  5. KateK

    KateK VIP lid

    26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik woon in Friesland, en geloof me, dat is niet dichtbevolkt :D
     
  6. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    haj meiden heb de eerste mensen buiten al gezien met mondkapjes en schijnt dat nu al in nederland die dingen nie aan te slepen zijn bij mijn vriend op zijn werk verplichten ze de mensen al te dragen (mondkapjes) mijn vriend werk met doden mensen dus moeten ze:S
     
  7. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Hmm... ik vind het nog allemaal een beetje overdreven allemaal er vallen meer doden in het verkeer dat die ziekte!

    En als je kijkt alleen al naar mexico zelf hoeveel mensen wonen daar en "maar" 159 doden ik denk dat een gewone griep-epedemie dodelijker is! Maar dat neemt niet weg dat je toch een kans hebt om ziek te worden.

    Ik ga het pas serieus nemen als er meer dan 100.000 mensen besmet zijn in europa en dat is nog een scheet als je kijkt naar hoeveel mensen er in europa wonen!

    Gebakken lucht is het......meeste verdenkingen eindigen in een negatieve test!
     
  8. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    En toch zijn er alweer drie bevestigde gevallen in Duitsland.

    Zoals iemand al zei, je moet het niet dramatiseren maar ook niet bagatelliseren.

    Ik vind het niet verkeerd dat ze de mensen er voor waarschuwen, beter voorkomen dan genezen toch.
     
  9. Kity

    Kity Actief lid

    9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Ik weet het niet, lees dit even met gemengde gevoelens... Van de Sars epidemie waren ze eerst ook niet zo onder de indruk... en natuurlijk was het toen ver van het bed verhaal, maar nu komt het toch best wel dichtbij, vind ik..
    en met een kind van 15 maanden, voel ik me daar niet zo prettig bij... Las net ook dat het beschikbare medicijn niet geschikt is voor kinderen onder de 13 jaar... enne, duitsland is 15 minuten met de auto bedenk ik me net...
     
  10. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ja de varkensgriep....
    Maar wat ik nu het ergste vind is dat de symptomen zo onduidelijk zijn.
    Hetzelfde als een normale griep dus. Nou, wij hebben hier alledrie de griep : koorts, keelpijn, verkouden, spierpijn, moe.
    Moeten we nu wel of niet een dokter bellen?
     
  11. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    je kan mischien tog beter doen voor de zekerheid?
     
  12. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    nou ik weet zeker dat de huisarts nog geen varkensgriepverdenking zal gaan doen aangezien het feit er in NL geen advies er nog over is en nog geen plan of standpunt of ook maar iets dus de huisartsen al helemaal niet.
    Oh en Mamzie, ik ben ook ziek hoor, koorts,keelpijn,verkouden,spierpijn,zwetens'nachts.hoofdpijn dus ja...

    Desalniettemin schijt ik ook in me vodden hoor door dit hele gedoe
     
  13. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Een vriendin van mij is afgelopen donderdag terug gekomen uit mexico. Ze is hier 2 maanden geweest!
    Maandag is ze voor de zekerheid naar de HA geweest. Ze was de 1ste die daar kwam! de HA moest de GGD bellen met de vraag wat hij moest doen!
    Ze hebben een kweekje genomen uit haar mond, maar ze heeft geen koorts etc. dus de HA zegt dat ze niet besmet is.

    Vind het allemaal nog al wat hoor! Bah!

    kus miek
     
  14. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ja, we moeten gewoon het hoofd koel houden. In Europa zijn er een klein aantal milde gevallen, maar laten we elkaar alsjeblieft niet gek maken zeg. Kijk naar Egypte, dat vernietigd de gehele varkenspopulatie, terwijl er nauwelijks verband bestaat tussen de griep en de varkens. Dus moeten we al onze varkens dan nu ook maar vernietigen? Waanzin vind ik het, bangmakerij en compleet onnodig leed voor die dieren en hun eigenaren.
     
  15. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Ik vind het doodeng , als er voor 4 jaar terug zoiets zou zijn uitgebroken zou ik er niet zo bij nadenken maar nu ik mijn dochtertje heb vind ik het toch een stuk beangstigender .. En ik zag net een stukje over die medicijnen en dat je ze pas mag innemen bij 5 jaar en ouder maar wat dan voor de kindjes die jonger zijn als het zo mocht zijn , wat krijgen hun dan .. Ik vraag me af of de wereld hier wel op voorbereid is als het echt goed uitbreekt ..
     
  16. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Kity en Nicole26, Tamiflu is wel voor jongere kinderen maar die krijgen een andere versie. De tabletten die steeds op tv komen zijn voor mensen van 13 jaar en ouder.

    Ik vind het vooral een eng idee dat, wanneer het uitbreekt, er voor zwangeren geen veilige medicijnen zijn. Je hoort ook niemand iets vertellen over het virus en zwangerschap, iets wat ik erg vervelend vind. Maar goed ...

    Groetjes,
    Nikki F
     
  17. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hoeveel dagen geleden was de eerste uitbraak? Da's nog maar kort geleden. Dat er nu al zoveel besmettingen en doden zijn is dus juist veel! En 100.000 mensen is relatief weinig? Bedenk dan eens dat het 100.000 besmettelijke mensen zijn! Ieder persoon kan zo per dag wel 100 andere mensen besmetten...
     
  18. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Kan, voor de zekerheid. Ik vind het zelf eigenlijk een beetje een rare tijd om de griep te krijgen... Da's toch meer iets voor als het koud is?
     
  19. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Geen idee, las net dat de WHO alarmfase 5 afgekondigd heeft, nog een fase hoger en er is officieel sprake van en pandemie.
     

Deel Deze Pagina