varkensgriep

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door xenas81, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Tja het was gewoon een kwestie van wachten eer het hier terecht zou komen. Dit is zo moeilijk tegen te houden. Laten we hopen dat het goed blijft gaan met het jochie en dat de verspreiding heel erg beperkt blijft.
     
  2. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Gelukkig maakt het kind het goed.
     
  3. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou dan toch maar rantsoeneren zodat we binnen kunnen blijven :( :confused: Nee maar daar draait het straks toch misschien op uit denk ik???? Naja weet je, gister waren mijn ouders en oom en tante op visite en toen zat ik ook te panieken, en toen hebben ze me wel weer helder naar de situatie kunnen laten kijken. Maar dan in de zin van joh, je kan er toch niets aan veranderen dus maak je ook maar niet druk. Plus het feit dat er ook zat mensen zijn die wel besmet zijn/zijn geweest maar ook alweer aan de beterende hand zijn.
    Dat probeer ik me maar voor te houden.

    Zal overigens nu wel minder gauw naar bepaale plekken gaan waar mensenmassa's zijn, misschien scheeld het iets :(
     
  4. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Het allerbelangrijkste is gewoon een hele goede hygiene, precies zoals bij een gewone griep. Ik werk als ambulant jongerenwerker en schudt een hele avond zo heel wat handjes. Als ik de kans krijg handen wassen, flesje vloeibare ontsmettingsmiddel mee in mijn tas en niet met je handen in je gezicht zitten, scheelt al heel veel. Kan me ook een 'gewone' griep of verkoudheid besparen.

    Maar het is wel eng ja. Probeer de media in de gaten te houden en mocht er een griepgolf naar Stockholm komen dan blijft pukkie mooi thuis van het kdv. Hij heeft net een flinke griep achter de rug.
     
  5. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik wil nog even wat toevoegen voor iedereen die tamiflu gaat hamsteren.... Ik snap waarom mensen dit doen en in huis willen hebben maar even nadenken voordat je het gebruikt:
    - verkeerd gebruik (kuur te snel afsluiten, onnodig gebruik) kan er voor zorgen dat deze irusvariant IMUUN wordt voor tamiflu.
    - massaal hamsteren van tamiflu kan er voor zorgen dat er te weinig overblijft voor de mensen die het écht nodig hebben en iedereen snapt wel dat dat niet helpt om de griep in te dammen.

    Ik weet niet hoe het is in NL maar hier in Zweden is tamiflu alleen op recept te verkrijgen, wees zowiezo voorzichtig als je online medicijnen besteld, je hebt kans dat het troep is. Ik zou mijn kind geen medicijnen durven geven die online besteld zijn.
     
  6. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hey Mariek,
    In ieder geval fijn te weten dat ie de gewone griep had. Als je kind NU griep zou krijgen, zou je denk ik wel wat bezorgder zijn...

    Eerste geval in Nederland is bevestigd, maar voor zover ik begrepen heb is het onder controle. Nog steeds geen reden tot paniek dus.
     
  7. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Lekkere dag dit... Had me helemaal nog niet verdiept in dit virus, maar dat had ik beter wel kunnen doen. Nou ja, we kunnen niet anders dan het aanzien.
    Ik moet wel gewoon gaan werken, zou ook vreemd zijn als we heel de samenleving stoppen omdat we nu 1 griepgeval hebben.
    Ik hoop van ganser harte dat we genoeg medicijnen hebben tegen dit virus en dat we als Europa, of iig Nederland er goed uit gaan komen, zonder sterfgevallen.
    Ik zou het persoonlijk ook eng vinden als ik zwanger zou zijn, dus dat begrijp ik heel goed.
    Ik heb wel vertrouwen in de Nederlands gezonheidszorg. Ga nu gewoon wat vaker mn handen wassen en die van mijn dochter ook maar...

    Ik had trouwens begrepen dat Tamiflu een preventief middels is, dat je krijgt als iemand in je omgeving het virus heeft opgelopen. Ik ga het iig niet zelf kopen.
     
  8. Xmas06

    Xmas06 Niet meer actief

    Tamiflu kan je niet zelf kopen.Je kan het alleen halen op doktersrecept. ;)
    Kijk hier maar naar: Editie NL 28/04 - Klik hier!

    Er schijnt zelfs dat de voorraad die we hier hebben genoeg is voor maar 27% van de NL bevolking. En dan gaan de spoedjes/artsen etc. vóór.

    Ik ga me er nog niet druk om maken.
    Dit virus zit in alarmfase 4, wat betekent dat het van mens op mens overdraagbaar is net zoals elk ander virus. Als we in alarmfase 6 zitten, waarin dus een pandemie kan uitbreken, ga ik denken aan maatregelen :)
    Stoppen kan je het toch niet.. Als het gebeurd, gebeurd het!
     
  9. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
  10. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Begin maar vast te denken dan. We zitten in alarmfase 5, wat betekent dat er een pandemie kan uitbreken.
    http://www.who.int/en/
     
  11. Xmas06

    Xmas06 Niet meer actief

    Oow fase 5 alweer? :confused:
    Ik loop achter :(

    Nah ja... ik zie het allemaal wel!
    Zoals ik al zei... stoppen kan je het toch niet ;)
     
  12. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    BBC news geeft aan dat er verwacht wordt dat we binnen een week in fase 6 zitten...

    Tja... als ik flink ziek wordt, is dat een typisch geval van heel erg jammer dan. Maar ik moet er niet aan denken dat mijn kleine pukkie van 15 maanden ziek wordt! De grote angst van iedere moeder hier denk ik...
     
  13. Massie

    Massie Lid

    15 mrt 2009
    52
    0
    0
    Gastouder
    Utrecht
    Hoorde net dat er een kindje van 3 jaar ook die griep heeft,ze willen niet zegen uit welke plaats of of het een meisje of jongen is..
    Brrr eng
     
  14. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    dat kindje woont in Rotterdam.
    werd gewoon op het journaal gezegd.
    En op datzelfde journaal werd gezegd dat er 14 miljoen vaccins zijn tegen deze griep en dat er nu (vandaag) opdracht is gegeven om nieuwe te maken. Dat duurt 4 maanden.

    Ik denk niet dat iedereen goed op de hoogte is. Kan ik me voorstellen hoor, maar dat is wel onbedoeld paniekzaaien.
    Ik raak echter niet zo snel in paniek. Als in mijn omgeving iemand moet sneuvelen dan is dat vreselijk, maar idd een autoongeluk, of een voorbijkomende suzuki swift is net zo vreselijk. En daarbij weiger ik te leven in angst, niet dat het voor mij niet het einde van de wereld zou zijn als mijn dochter iets zou overkomen...
     
  15. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik moet er ook niet aan denken dat mijn zoontje van 2,5 ziek wordt, maar ook niet dat ik zelf ziek zal worden want ik ben zwanger. Je weet nooit wat voor gevolgen het kan hebben voor het ongeboren kindje, zowel het virus als de medicatie.

    In Mexico was het aantal ziektegevallen vrijwel gestabiliseerd, dat zou een goed teken zijn. Het kind van 3 was terug gekomen uit Mexico. gelukkig is de situatie in de hand.

    Op tv zei dat je nooit medicijnen via internet moet bestellen omdat je dan vaak troep koopt. Als je het moet krijgen krijg je het heus wel. En ze hebben veel vaccinaties gereserveerd voor Nederland, al vraag ik me ook af hoe dat gaat in combinatie met zwangerschap ... de normale griepspuit wordt namelijk ook echt afgeraden als je zwanger bent. Maar hier hoor of lees je helaas niets over ...

    Laten we hopen dat het allemaal niet nodig zal zijn ...

    Groetjes,
    Nikki F
     
  16. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Haha sorry maar je gaat toch geen openbare situaties vermijden omdat 1 kind die griep heeft (las ik ergens)?! Zo jammer dat mensen elkaar onwaarheden op de mouw spelden... Kinderen zijn WEL te behandelen.
     
  17. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Dat kind dat het opgelopen heeft was op familiebezoek geweest in Mexico, dus ook niet in een toeristengebied gebleven..
     
  18. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik maak me er niet heel erg druk om moet ik zeggen...
    Tuurlijk weet ik wel dat iedereen t kan krijgen, maar ga er idd een dingen voor vermijden.
    Het enige wat me iets of wat dwars zit, is dat ik nu zwanger ben.......
     
  19. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Precies. Zo denk ik er ook over. Geen reden tot paniek (is ook niet goed voor de baby :)) en als het nodig is, is er vast wel een oplossing.
     
  20. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    In de volkskrant van vandaag staat dat er waarschijnlijk in juni een vaccin beschikbaar zal zijn. Vervolgens is er echter wel 6 maanden nodig om er genoeg te kunnen produceren voor heel Nederland. Maar ik neem aan dat we over 6 maanden niet al allemaal dood zijn, overdreven gezegd ;)
     

Deel Deze Pagina