varkensgriep

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door xenas81, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik had gisteren zoiets als ik me morgen nog zo belaberd voel ga ik naar de HA.
    Maar ik ben gisteren optijd naar bed gegaan, ik heb goed geslapen.
    En nu voel ik me een stuk beter, mijn keelpijn is weg, alleen mijn neus zit nog een beetje verstopt.
    Dus ik denk dat het gewoon een verkoudheid is geweest.
     
  2. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    @ chantal: dacht je dat eerst niet dan? ;)
     
  3. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Je weet vaak zelf wel dat het niet iets ergs is maar door al die berichtgeving ga je toch twijfelen. Even extra opletten kan geen kwaad, toch ?
     
  4. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Ik vind dat de berichtgevingen wel een beetje minder word.....
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.710
    113
    Minder vaak of minder leuk?
     
  6. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier bij de C1000 hadden ze Mexicaanse beenham in de aanbieding. Meisje achter de balie snapte niets van mijn opmerking dat dat niet zo handig was op dit moment :) ik heb het iig niet gekocht. Heb daar gewoon niet zo'n trek in momenteel.
     
  7. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.710
    113
  8. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja dan plak je er toch een andere naam op. Noem het wat mij betrefd gewoon beenham, hoef je helemaal niet te liegen op het etiket, maar wie koopt en NU Mexicaanse beenham? Ik eet heus wel varkensvlees, maar Mexicaans varkensvlees vind ik wel een beetje cru.
     
  9. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Je hoort of leest er bijna niets meer over ... ben benieuwd ... was het dan toch een storm in een glas water ?
     
  10. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Stond vandaag nog in het nieuws dat het waarschijnlijk binnenkort een fase 6 wordt. Maar dat was te verwachten aangezien de griep al overal is opgedoken. Ze zeggen ook nog steeds dat in mexico het aantal gevallen daalt (of het aantal nieuwe gevallen? dat weet ik even niet meer), maar dat de kans wel aanwezig is dat het weer terug komt als het bijv. kouder wordt buiten.
     
  11. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Al ben ik er heilig van overtuigd dat het allemaal wel zal meevallen. Als de griep nu aan het indutten is, dan hebben ze in ieder geval ruim de tijd om een vaccin te maken en produceren voor het geval weer aantrekt. Het was pas een probleem geweest als het geneesmiddel niet goed werkte of een vaccin moeilijk te maken was. Maar dat is allemaal niet het geval.
     
  12. chiquita

    chiquita Actief lid

    5 nov 2008
    248
    0
    0
    ik denk dat ze bedoelde beenham met mexicaanse kruiden :p

    trouwens ik denk dat de griep wel mee zal vallen. in amerika is het nu erger dna in mexico tenminste wel aan het worden.. ik heb zoveel familie in mexico wonen ook in mexico stad en die hebben het allemaal niet. dus ik denk dan de kans dat ik het krijg nou is dan ook wel klein ik zit er niet eens midden in.. dat doet me dan stiekem ook wel weer goed eigenlijk...
     
  13. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja het is gewoon een Hollands hammetje hoor, maar de naam Mexicaanse Beenham trekt mij niet zo.

    Hoorde net op tv dat Tamiflu nu voor kinderen op maat gemaakt kan worden, dus ook de dames met jonge kinderen, geen zorgen ;)
     
  14. missyb

    missyb Niet meer actief

    Ik denk dat het ook wel allemaal meevalt en hoop dat daar dan ook bij blijft.

    Een kennis van mij zit ook in mexico (del carmen) en die zegt dat de media het 10x erger maakt dan het is, in mexico stad wonen miljoenen mensen en daarvan zijn "maar"26 overleden en in de vs 1 ook een mexicaanse was dat.
    En over de gehele wereld met miljarden mensen zijn er maar 1003 slachtoffers van de griep.
    een gewone griep heeft veel meer zieken en doden.

    In Mexico gaat alles weer open, maar ik vind persoonlijk dat dat wat te snel gaat eigenlijk.

    Ik hoop echt dat het ergste nu is geweest, en mocht het in het najaar weer terug komen dan is er al lang en breed een vaccinatie uitgevonden.

    Neemt niet weg dat als het hier in nederland veelvuldig voorkomt ik toch bang ga worden, want bij je zelf merk je het wel maar bij je kind merk je niet altijd dat hij/zij ziek is, en het middel dat moet binnen 48 uur ingenomen worden las ik ergens. en wat is nou de varkensgriep en wanneer de gewone griep.
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.710
    113
     
  16. missyb

    missyb Niet meer actief

    Gelukkig hoeven we daar ons niet zorgen om te maken.

    Wat ik vandaag ook las is dat het in het najaar wel terug kan komen net als al die andere pana nog wat, dan zou er nog wel eens in kunnen zitten dat geen middel meer werk
    daar ben ik dan wel weer bang voor, hopen dat het meevalt

    gelukkig is de hygiene en medici nu ook een stuk beter dan de vorige uitbraken.
     
  17. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
     
  18. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    aanvulling
    Ook deze keer komt de patiënt er goed van af gelukkig.
     
  19. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.152
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bah, net nu we bijna op vakantie gaan (naar Griekenland) worden de berichten over de griep weer wat 'enger' . Ik ben er helaas best gevoelig voor (psychisch) en krijg er best de kriebels van, van dit soort berichtjes...

    Hoogste alarmfase Mexicaanse griep nabij

    Uitgegeven:9 juni 2009 18:17Laatst gewijzigd:9 juni 2009 18:43
    GENEVE - De Wereldgezondheidsorganisatie WHO staat op het punt de hoogste alarmfase voor de Mexicaanse griep uit te roepen.

    [​IMG]
    Dat heeft de plaatsvervangend directeur-generaal van WHO, Keiji Fukuda, dinsdag laten weten. Bij alarmfase zes is er sprake van een pandemie.
    ''We zijn echt zeer nabij een pandemie'', zei Fukuda tijdens een persconferentie in Genève. Hij uitte zijn zorgen over aanhoudende verspreiding van het zogeheten H1N1-virus in de wereld.

    [​IMG]
    In 73 landen zijn meer dan 26.500 mensen besmet geraakt, van wie er 139 zijn overleden. De meeste slachtoffers zijn gevallen in de Verenigde Staten en Mexico, waar het virus uitbrak.

    Fase vijf


    De WHO hanteert nu fase vijf, dat betekent dat een pandemie aanstaande is.
    Een belangrijk criterium voor het uitroepen van de hoogste alarmfase is dat er behalve in het oorsprongsgebied van het virus ook in een andere regio op grote schaal sprake is van mens-op-mensbesmettingen.
    In Australië, met ruim 1200 besmettingen, lijkt daar nu sprake van.
     

Deel Deze Pagina