Ik ben 9 weken zwanger. Ik zou zo graag willen genieten maar ik ben zo bang dat het misgaat. Ik heb al sinds vanmiddag steken links onder in buik uitstralend naar been en rug (in been is het het ergste)en dan ben ik gelijk helemaal van slag en ben gelijk bang dat het mis is. Woensdag heb ik mijn termijn echo en niks doet me op dit moment wat kan nergens vAn. Genieten tot ik die echo gehad heb ik heb afgelopen zondag nog echo gehad die goed was was waarschijnlijk 6 dagen langer zwanger met 7 weken en 5 dagen kindje 1.7 cm Maar alsnog ben ik zo bang. Sorry van mijn zeur verhaal ik moest het even van me afschrijven ik raak ondertussen beetje over me toeren. Iemand ook ooit die steken gehad?
Haal adem en relax De eerste weken zijn onzeker maar dat was bij mij zo omdat het de eerste is en je van alles en nog wat voelt wat je niet kunt plaatsen. Ook ik heb (twee avonden) zulke steken in m'n buik gehad welke ongeveer 10 minuten duurden (met ongeveer 9 weken) en die deden zeer. Gelukkig niets aan het handje. Rustig blijven en als je het echt niet vertrouwd even de VK bellen! X
Ik denk dat iedereen wel steken en krampjes heeft tijdens de zwangerschap. Dat het uitstraalt naar je rug en been is wel vreemd, daar zou ik bij je vk even naar vragen als je er straks toch bent. Maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat het misgaat. Mijn gyn heeft meteen bij de eerste afspraak aangegeven: "Reken er maar op dat je allerlei soorten pijn(tjes) gaat voelen, dat is geen reden om je zorgen te maken" Als je echt zware krampen krijgt in je buik of je verliest bloed is het wel belangrijk om direct contact op te nemen / naar het ziekenhuis te gaan. Als je je toch zorgen blijft maken, bel ze dan gewoon! Niemand die je beter gerust kan stellen dan een vk/gyn... En je zal echt niet de eerste zijn die belt omdat ze zich zorgen maakt
Ik weet het ik ben een stresskip Maar bij mijn eerste zwangerschap was mijn 20 weken echo niet goed en heb ik mijn zwangerschap met 24 weken af moeten breken. Dat heeft me heel onzeker gemaakt inderdaad k moet gewoon even relaxen
Heb je niet een verlos of gyn met wie je je angsten kan bespreken? Ik herken je angst heel erg goed had dit bij mijn jongste zoontje ook! Ik zou doorgedraaid zijn van angst bijna na 5 ma s. Gelukkig mocht ik elke week langs komen om gerustgesteld te worden. Ms dat het jou ook helpt? Ik weet hoe moeilijk het is om te relativeren zeker gezien je vorige zw! Hoe is je operatie nog gegaan?
Nou...ik had dit ook...bleek dat ik last had van mijn darmen...precies wat jij zegt...straalde uit naar mijn rug en benen. Lag krom van de pijn...mijn oplossing was ff flink naar de wc ( na een bezoek bij de huisarts en vk *schaam*)
Ah meis toch, je hebt ook een voorgeschiedenis...bah! Maar ik zie inderdaad zeer regelmatig topics van je langskomen met allerlei vragen, wat natuurlijk mág, daar is het ook voor bedoeld, maar waar ik uit opmaak dat je eigenlijk niet genoeg begeleiding krijgt!! Probeer je angsten en onzekerheden bespreekbaar te maken en leg er desnoods de nodige nadruk op. Dit is niet goed voor jou, noch voor je kindje! En inderdaad, dat jij geen wekelijkse echo's krijgt is mij een raadsel!!
Ja ik weet het ik stel veel vragen het lukt me maar niet te relaxen en die operaties hebben ook niet geholpen. Ik heb gemerkt dat ze je niet heel goed snappen als je verteld dat je onzeker bent wat mij helpt is thuis naar het hartje luisteren maar daar is het nog vroeg voor ik weet dat ik dan iets relaxed word Ondanks mijn vele vragen vind ik het lief dat jullie me steunen dit helpt me door de eerste weken heen
Meis, je wilt niet weten hoeveel van dit soort "Help, onzeker!" topics d'r in dit forum staan. Honderden, zo niet duizenden... De pijn die je omschrijft, klinkt eerder als bandenpijn (trekt het been in). Lijkt me eerder een teken van een gezond groeiende baarmoeder.
Steken die heb ik ook gehad. Niet mijn rug en been in maar wel 3x zo heftig dat ik echt dubbelklapte van de pijn. Ik voelde dat aan de zijkant van mijn buik, redelijk onderin. Dat was ergens rond de 9-10 weken. Inmiddels al een stukje verder in de zwangerschap en alles lijkt prima in orde. Vanmiddag de stad in geweest en op een gegeven moment buikpijn. Steekjes gepaard met een zeurende pijn. Hoort allemaal bij de groei. Eenmaal thuis was het ook weer over (na 20 min rustig in de auto te hebben gezeten). Beetje rustig aandoen en desnoods een kruik tegen de plek waar het erg is.