Jeeeeezus ik voel me zo stom! Vanavond zijn we gaan uiteten, hadden nog een cadeau bon liggen die maandag over datum is. Op de kaart stonden allemaal dingen die ik niet mag; entrecote, biefstuk, varkenshaassate. Het enige wat wel mocht hadden ze niet meer; zuurvlees en verse gebakken zalm. De keus was dus schnitzel uit het kindermenu (houd ik absoluut niet van) of varkenshaassate doorbakken. Ik ben voor de varkenshaassate gegaan. Na al een flink stuk te hebben gegeten kwam ik erachter dat sommige stukken nog ietwat roze van binnen waren. Ik heb het vlees meteen laten staan, maar heb dus wel een stuk gehad (denk zo'n 75 gram) Ik maak me nu best zorgen. Lees allerlei horror verhalen op internet.. Voel me zo stom nu
Rosé is niet erg ... Rood is een ander verhaal. Ik heb tijdens mijn zwangerschap echt wel een aantal keer rosé vlees gehad, lam, varkenshaas.
Denk dat als je er ondertussen niet ziek van bent geworden, dat er niks aan de hand is. Volgende keer gewoon terug sturen en vragen om meer doorbakken. Is zonde dat je het niet op heb kunnen eten!
Rood vlees mag niet. Verder mag het wel, dus gewoon wat doorbakken en dan kan je ook biefstuk en uiteraard sate eten. Biefstuk doorbakken vind ikzelf niet zo lekker maar goed het kan wel.