teveel vruchtwater , maak me zorgen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Joky, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Dames,

Uit de groeiecho bleek ik een pocket van 9,72 vruchtwater te hebben.
    Kindje was gemiddeld 6 dagen kleiner dan gemiddeld. Buikje ruime week voor en hoofdomtrek twee wk achter. Allemaal keurig volgens vk en echoscopiste.
    Nu moet ik vanwege teveel vruchtwater morgem glucose test doen en volgende wk naar gynaecoloog voor n echo...

Suiker maak ik me niet druk om. Kindje is niks tgroot gewoon gemiddeld en nuchter waa mn suiker 4,8 vd week bij de vk.

Wie heeft dit ook gehad en kan me gerust stellen. Lees zoveel nare (slikproblemen) afwijkingen op Internet :(

2. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Niemand?

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier had ik bij m'n oudste te veel vruchtwater (lees: VEEL te veel) dit kwam omdat zij geen slik en zuig reflex ontwikkelde in de laatste fase van de zwangerschap. Bij haar was de oorzaak een aanleg afwijking in de hersenen. Misschien niet het verhaal dat je wilt horen ;) geloof me, dat deze oorzaak van te veel vruchtwater hebben echt heel zeldzaam is! Ze kunnen ook wel heel makkelijk controleren of dat jullie beeb een gevuld maagje/blaasje heeft of dat zij drinkt van het vruhtwater. Hoe ver ben je nu? Onze dochter was ook dysmatuur, dus veel te klein voor de termijn bij de geboorte. Wij kwamen achter dit alles pas bij de geboorte hoor. Dit keer onder strenge controle bij de gyn, alles wordt zeer nauwlettend in de gaten gehouden. Nogmaals, de kans is vele malen groter dat er niks ernstigs aan de hand is!

4. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! Wat vervelend !! Ik schrik natuurlijk wel gelijk idd. Maar jouw kindje bleek dus dysmatuur? En hoe waren je echoos?

Hoeveel pocket cm had jij?

Op alle echoos had mn kindje een gevulde maag en blaas?

5. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Ik ben nu 36 weken.

6. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Oh en de groeoechoos zijn goed. Ze woog nu 2600 gram bij 35 wk dus das perfect.

Vk zeinook al dat ik me geen zorgen moest maken omdat ze altijd n gevulde maag en blaas had en ze groeit heel goed.. maar toch he :(

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij mijn oudste had ik ook teveel vruchtwater. Bij mij was het al eerder in de zwangerschap, ik geloof rond de 22 weken. Ik heb toen een GUO gehad, die was helemaal goed, mijn kindje was alleen wel aan de grote kant. Bij mij is er toen ook op suiker getest, dit was allemaal goed. Uiteindelijk is mijn zoontje met 38w4d geboren en was hij 3930 gram.

8. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Met een gevulde maag en blaas is de kans al veel kleiner dat er iets mis is. Er zou theoretisch nog een slokdarmafwijking kunnen zijn, maar die kans is heel klein.

Wat heel goed zou kinnen, is dat je niet te veel vruchtwater hebt. De metingen van groei en vruchtwater kunnen erg onnauwkeurig zijn. Bij de eerste had ik die niet, maar bleek ik met de bevalling op 40+3 echt veel en veel te weinig vruchtwater te hebben, geboortegewicht dochter 4150 gram. Deze keer groeiecho's gehad, waarbij ook specifiek het vruchtwater werd opgemeten: groei gemiddeld, vruchtwater gemiddeld. Geschat gewicht van onze dochter op 39+1: 3400 gram. Ze is geboren op 39+4 met 4300 gram en mijn vruchtwater was nu matig (terwijl ik dus nog geen 40 weken was). Beide metingen klopten dus van geen kanten.

9. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Is zon slokdarmafwijking te zien op echo? Ja ik hoop dat ze er naast zaten en dat op volgende echo vruchtwater perfect is..

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Een dergelijke slokdarm afwijking gaat vrijwel altijd gepaard met een te klein kindje. Dus ik denk niet dat je je hier nu zorgen om hoeft te maken. Wij wisten niet dat ik te veel vruchtwater had tot mijn vliezen braken met 9cm ontsluiting, dus geen onderzoeken gehad van tevoren.

11. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Nee, daarom kijken ze altijd naar de maag, of die gevuld is. Er is dan in elk geval een verbinding tussen slokdarm en maag, er zou evt. ook een verbinding met de luchtpijp kunnen zijn, maar dat is echt heel, heel zeldzaam.
    Ik heb zelf een slokdarmatresie gehad, trouwens (dus een niet volledig aangelegde slokdarm) en zelfs in 1976 konden ze dat al opereren. Maar ik zou daar echt niet vanuit gaan.

12. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Huh ik had bij mijn laatste echo meer vruchtwater. .. was keurig zei ze :(

13. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Een goede nuchtere waarde zegt niets over zwangerschapsdiabetes ;) Hier nuchter prima maar na eten toch hoog.

14. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Bedankt dames :) hier keurige suikerwaardes na de test dus geen diabetes.

Volgende week uitgebreide echo weer maar ben niet bang meer dat er iets mis is :)

15. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Alles ok op echo! Valt nog binnen de max!

16. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Dat is goed nieuws!

17. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
  18. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Jaaa zo opgelucht. Nooit geweten dat veel vruchtwater ook risicovol was. Dacht altijd beter teveel dan te weinig maar man man t heeft me slapeloze nachten bezorgd maar gelukkig is t nog prima in orde :)

19. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Ik had het ook bij de zwangerschap van mijn dochter.
    Had wat extra echo's om alles goed in de gaten te houden en 1 hartecho om te kijken of daar alles goed mee was.
    Onze dochter is nu bijna 2 en hartstikke gezond.
    Moest wel in het ziekenhuis bevallen, omdat je kans hebt op iets meer complicaties bij de bevalling.. Heb geen makkelijke bevalling gehad, wat uiteindelijk ook in een keizersnede is geeindigd, maar dat had niks met het vruchtwater te maken!

20. puissant

puissant Niet meer actief

Had bij zoontje ook teveel vruchtwater, zat me totaal niet lekker en na googlen veel zorgen gemaakt, maar hij is gezond geboren gewoon thuis...

Deel Deze Pagina