zwanger zonder galblaas, nu last van jeukende handen en 'zuur'

Discussie in 'Gezondheid' gestart door tazzy180, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Hallo,
    Aangezien ik niet kan slapen van de jeuk aan mijn handen en t zuur.even jullie evaring gevraagd. Nu heb ik gelezen over zw cholestase, dat je daar ook jeukende handen van krijgt. Nu is t zo dat dit de derde zw is, maar eerste zonder galblaas. Dus ik heb t idee dat mijn lever t zoieso zwaarder te voorduren heeft. Is er iemand die ook zwanger is geweest zonder galblaas en ook deze klachten heeft gehad? En was t toen zw cholestase? Of gewoon je lever die zoieso harder moet werken? Ik ben ook nog maar 15 weken zwanger dus is ook erg vroeg denk ik. Ik maak me erg zorgen om de baby met t idee dat t aan mijn lever kan liggen.
    Ik ga zoieso in de ochtend de vk bellen.
    Ik wilde eigenlijk weten of meer dames dit hebbben gehad.

2. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit ie mijn tweede zwangerschap zonder galblaas, en heb nooit last van deze klachten gehad. Dus geen idee of het door het verwijderen van je galblaas komt of dat je gewoon pech hebt om het te krijgen..

3. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Over die galblaas kan ik niet meespreken...

Wel vaak last van het zuur in periodes. Ik kreeg van de gynaecoloog 'Gaviscon' voorgeschreven. Sinds ik dat neem na mijn avondmaal (omdat ik er alleen 's avonds last van heb), smelt het zuur als sneeuw voor de zon;) Misschien ook iets voor jou?

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het voorleggen aan de vk en vragen of ze je bloed even willen checken, kijken of je leverwaarden goed zijn en je geen verhoogde galzure zouten in je bloed hebt.

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dit is ook mijn tweede zwangerschap zonder galblaas. In principe doet je lever niets extra als je je galblaas mist, deze maakt namelijk altijd een constante stroom gal aan, normaal wordt dit gal verzamelt in je galblaas welke samentrekt bij eten in de twaalfvingerige darm. Nu loopt de gal dus gewoon rechtstreeks naar je darmen. Je darmen hebben het dus wel zwaarder zonder galblaas, aangezien het gal vetten helpt verteren, bij veel vet tegelijk is er zonder galblaas slechts een klein beetje gal beschikbaar ipv de inhoud van de galblaas.
    Je kunt nog steeds galstuwing krijgen zonder galblaas, hoewel dat normaal niet voorkomt op jouw termijn, maar ik zou zeker laten checken daarop met je klachten.

6. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb met de verloskundige praktijk gebeld. Ze adviseerde om het nog even af te wachten tot de afspraak over 3 weken. Omdat dit nu de eerste 'aanval' is en met dit termijn niet direct verwacht wordt dat het cholestase zou zijn. Ze zei dat ik wat overgevoeliger zou kunnen reageren op bepaalde etenswaren nu ik zwanger ben door invloed van hormonen. Ik kan me hier ook wel iets bij voorstellen..en ik had zonder zwangerschap ook al een verleden met zuur aanvallen etc..
    Ik ga zoieso wat dingen schrappen van mijn menu, om herhaling te voorkomen....geen friet en geen ui meer voor mij. �� dat zullen de boosdoeners geweest zijn. Ik hou het In de gaten. Ik mocht zeker weer aan de bel trekken als ik het weer terug kreeg voor de afspraak over 3weken.
    En over gaviscon, kan ik ook proberen idd. Ik heb nu rennies gepakt maar die hielpen echt niet.

7. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik mijn galblaas nog,bij de 2e,3e en nu de 4e niet meer.
    Maar heb nergens anders ''last'' van dan gewoonlijk als ik zwanger ben.
    Merkte wel dat ik misselijker was in de eerste trimesters van de zwangerschappen zonder galblaas maar of het daar aan ligt?
    Geen idee maar nu voel ik mij gewoon zwanger.
    Volgens mij heeft het ook geen invloed op de zwangerschap als je geen galblaas meer hebt.
    Het staat bij mij in het dossier bij de gynaecoloog maar die heeft er nog nooit in de zwangerschappen een woord over gezegd.
    Wat ik trouwens wel heb is dat het ik snel last heb van maagzuur.
    Had ik voor de zwangerschappen al toen mijn galblaas verwijderd is maar nu wel erger,soms tot kokhalzend wakker worden aan toe in de nacht,yuk!
    Maar daar heb ik een drankje (antagel) voor gekregen en werkt prima!
    Maar verder echt geen klachten door het geen galblaas meer hebben

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik lees mee ik heb geen galblaas meer die is verwijderd toen mijn dochtertje 6 weken oud was. ik lees dus even mee wat het bij jullie met je zwangerschap doet.
    Ik heb nog steeds vaak last van kramp en diarree heel erg vervelend maar ja...zal wel gewoon een kwestie zijn van "mee leren leven"

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ze doelt volgens mij niet echt op de zwangerschap of het anders is maar ze heeft jeuk en of ze dus cholestase kan hebben zonder galblaas gezien cholestase is dat je teveel galzouten hebt waardoor je heftige jeuk krijgt,

TS, hoewel het volgens mij onmogelijk is bij 16 weken zou ik voor de zekerheid even een bloedtest vragen bij je behandelend arts,

Deel Deze Pagina