hoi ik heb voor vanavond lange varkenshaas maar hoelang moet je die laten sudderen zodat ze lekker mals zijn?
om en om bakken in de pan en daarna in de oven op 180 graden. ongeveer een minuut of 10 tot een kwartier.
een beetje lekkere varkenshaas is nog wat licht roze in het midden. Ik bak ze een minuut of 10 a 15 (weet ik niet, eigenlijk, ik doe het op gevoel), en dan leg ik ze op een bord met een alu-folie, zodat ze nog ff door kunnen garen ...
Varkenshaas hoeft idd maar heel kort!! Heb je een vlees thermometer? Anders zou je die kunnen gebruiken
Heel even bruin bakken aan beide kanten en dan op zacht vuur om en om draaien, ongeveer 10-15 minuutjes. Let alleen goed op je vuur, dat het niet te hard gaat want dan is het niet lekker mals meer. Eet smakelijk!!
Varkenshaas moet niet sudderen. Die hoef je maar even te bakken. Als je het te lang bakt of laat sudderen wordt het net kipfilet en dat zou toch zonde zijn van die lekkere varkenshaas
Even om en om bruin bakken en dan op 90 graden in de over voor 10/15 minuten. Daarna nog even laten rusten onder alu-folie.
Ik doe zout en peper, dan boter heet laten worden, haasje erin, om en om bakken en niet te lang op 1 kant laten liggen aangezien de "korst" best hard kan worden. Dan op gevoel op zacht vuurtje doorbakken om en om zodat ie lekker gaart (10 min ofzo) en het lekkerst is ie als ie nog een beetje roze is van binnen. Ik die m trouwens ook in de aluminiumfolie een paar minuutjes. Oh en niet koud uit de koelkast in de pan, laat hem altijd een beetje op kamertemperatuur komen.