Ik heb varkenshaasjes gehaald, maar weet nu niet meer of die nu doorgebakken of rose moeten zijn....(stom zeg, hahaha)
Ik bak hem altijd nog heel licht rosé. Als ie helemaal gaar is dan vind ik hem niet lekker meer, dan is ie een stuk taaier.
Dichtschroeien in de pan en dan de oven in, tot het lichtroze is. Heel lekker met vulling gemaakt van mozarella+zongedroogde tomaten & basilicum
mjam, dat klinkt ook wel heel lekker, maar hier met champignonsaus! Ga niet nog een keer naar de winkel met peuter en kleuter vandaag, ben al 2x geweest hahaha, eerst voor de boodschappen, daarna omdat peuter zijn speen dwars doormidden gebeten had, dus naar kruidvat.....vind het voor vandaag wel goed, moet vanavond ook nog werken
Varkenshaas mag wel een beetje rosé zijn van binnen hoor. Ga je ze alleen bakken of vul je ze nog? Als je ze alleen bakt vind ik dat ze altijd zo droog worden voor dat mooie vlees (à la schoonmoeder ) Zelf snij ik ze altijd in de lengte open zodat je een soort zakje hebt, van lekker 2 plakjes serranoham, met paturain vullen en daarop een aantal mandarijnenpartjes uit blik. Serranoham eroverheen vouwen, vlees weer dichtvouwen en een saté stokje er doorheen rijgen zodat je weer een hele varkenshaas hebt. Beetje peper en zout en rondom dichtschroeien. Dan vuur zacht, deksel erop en ongeveer een kwartier à 20 minuten bakken, steeds even omdraaien. Als jus bij het bakvet een goeie schep paturain en scheut mandarijnen sap uit dat blikje en even roeren... Hmmmmm!!
Klinkt wel erg lekker, hoe lang gaan ze dan in de oven en op welke temp? Doe ik het ietsje langer aangezien ik zwanger ben en ze dus niet te roze mogen
Of in een stuk of 4 à 5 stukken snijden en dat even laten marineren in olijfolie, knoflook en rozemarijn.... Dan bakken of grillen in 6 tot 8 minuten. Echt, om je vingers bij af te likken...